به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، مرد بریتانیایی 23 ساله به نام جوزف جیمز اوکانر، به دلیل هک کردن حساب کاربری توییتر افراد معروفی از جمله ایلان ماسک، مدیرعامل و مالک شبکه اجتماعی توییتر، و رئیس‌جمهور فعلی ایالات متحده، جو بایدن، گناهکار شناخته شد. او در طی حملات هکری خود، مبلغ 794 هزار دلار رمزارز را نیز به سرقت برده بود.
او پس از دیپورت شدن از کشور اسپانیا به آمریکا، در روز 26 آوریل دادگاهی در نیویورک به علت ارتکاب جرم‌‌های قید شده گناهکار شناخته شد.

اوکانر حدوداً دو سال پیش و در تاریخ جولای سال 2020 در اسپانیا، به جرم هک کردن اکانت توییتر بیش از 130 نفر از کاربران این شبکه اجتماعی دستگیر شده بود. از میان این حساب کاربری‌های هک شده، نام افراد و بیزینس‌های سرشناسی مانند اپل، اوبر، کانیه وست، بیل گیتس، جو بایدن، باراک اوباما و ایلان ماسک به چشم می‌خورد.

اوکانر و دیگر اعضای گروه او، این اکانت‌ها را هک کرده و از دنبال کنندگان می‌خواستند تا برایشان مبالغی بیت‌کوین واریز کنند. در پس این درخواست‌ها این وعده به کاربران داده شده بود که به‌زودی پول همه آنها را دوبرابر کرده و پس خواهند داد.

هک

در سال 2019، این گروه از تکنیک دیگری به‌نام “جابه‌جایی سیم‌کارت” برای اهداف و مقاصد نادرست خود استفاده می‌کردند تا به حساب کاربری دو نفر از ستارگان پلتفرم تیک‌تاک دسترسی داشته باشند. نام این دو نفر در اسناد و مدارک دادگاه ثبت نشده است، اما بر مقاله‌های خبری، این دو نفر بلا ثورن، بازیگر و ادیسون رِ ستاره تیک‌تاک بوده‌اند.
اعضای این گروه، با رفتار ناشایست خود این افراد را تهدید به انتشار تصاویر خصوصی و اطلاعات شخصی کرده بودند.

حکم دادگاهی این هکر چه خواهد بود؟

دستیار دادستان کل در بیانیه‌ای اعلام کرد: “اقدامات مجرمانه اوکانر، شرم‌آور و وقیحانه بوده‌اند. رفتار زننده او زندگی افراد بسیاری را تحت‌تاثیر قرار داد. او به قربانیان خود آسیب رسانده، از آنها اخاذی کرده و آنها را تهدید کرده است.”

همچنین بر اساس شواهد، این گروه هکری از روشی مشابه برای سرقت مبلغ 794 هزار دلار رمزارز از یک مؤسسه کریپتوکارنسی در نیویورک استفاده کرده بودند.

اوکانر در برابر اتهامات بسیار خود، از جمله نفوذ غیرقانونی، اخاذی، تحت‌نظر گرفتن کاربران، کلاهبرداری اینترنتی و پولشویی اعتراف به گناهکار بودن کرده است.

بالاترین حکم احتمالی برای چنین فعالیت‌های مجرمانه‌ای، تا 20 سال حبس است. براساس گفته‌‌های دادستانی، قرار است اوکانر حکم نهایی خود را در روز 23 ژوئن سال جاری دریافت کند.

در تاریخ جولای 2021، نوجوان اهل ایالت فلوریدا، گراهام ایوان کلارک، که مغز متفکر این گروه هکری به حساب می‌آمد، به سه سال زندان توافقی در زندان نوجوانان (کانون اصلاح و تربیت) محکوم شد.

کلارک که در آن زمان تنها 17 سال داشت، بیشترین حکم ممکن را در آن بازه زمانی برای افراد مجرم زیر سن قانونی دریافت کرده بود.

منبع: theguardian

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array