به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، کاردانو (ADA) هفته گذشته، روزهای خوبی را سپری نکرده است؛ چرا که تا این لحظه با افت 9.70 درصدی قیمت در این مدت روبه‌رو می‌باشد. آنگونه که از نمودار روزانه این رمزارز پیداست، قیمت اکنون در یک مرحله تحکیم به سر می‌برد؛ به طوری که طی 24 ساعت گذشته، بدون ثبت تغییر معناداری، در محدوده 0.364 دلار در نوسان بوده است و این امر وجود وضعیت رِنج یا خنثی در بازار این دارایی دیجیتال را تأیید می‌کند.

اگرچه روند کلی حرکت قیمت کاردانو (ADA) نزولی است، اما به نظر می‌رسد که این آلتکوین تلاش می‌کند تا از شدت آن بکاهد. این درحالی است که چشم‌انداز تکنیکال آن همچنان ساختار نزولی خود را حفظ کرده است؛ چرا که تاکنون موفق نشده است زیان‌های اخیر را جبران کند. در عین حال تقاضا و انباشت آن نیز رو به کاهش است.

البته گاوها (خریدارن) همچنان شانس معکوس کردن روند قیمت را دارند، مشروط بر اینکه بتوانند با عبور از یک منطقه قیمتی خاص، موضع خود را در آن ناحیه تثبیت کنند. نباید فراموش کرد که با توجه به کاهش مومنتوم صعودی بیت کوین طی چند روز گذشته و ورود آن به منطقه 23 هزار دلاری، اکثر آلتکوین‌ها در مسیری نزولی قرار گرفته‌اند.

برای بازگشت خریداران به بازی، لازم است بازار به قدرت بیشتری دست پیدا کند. هرچند اخیراً همزمان با شدت گرفتن فشار فروش، ارزش بازار کاردانو (ADA) کاهش معناداری را نشان می‌دهد.

نمودار روزانه کاردانو

نمودار روزانه کاردانو؛ منبع: TradingView

تحلیل قیمت کاردانو

در زمان نگارش این مطلب، کاردانو (ADA) با قیمت 0.364 دلار و پایین‌تر از میانگین متحرک ساده 20 روزه در حال معامله شدن است. هفته گذشته این رمزارز، حمایت مهم 0.363 دلاری را از دست داد. با توجه به روند نزولی کلی بازار و افت قابل توجه حجم معاملات، ادامه این حرکت، قیمت را به سمت حمایت بعدی در نزدیکی تراز 0.0331 دلار می‌کشاند.

ولی در صورت عبور از ناحیه 0.365 دلاری، قیمت در نزدیکی 0.384 دلار با مقاومت مهمی روبه‌رو می‌شود که می‌تواند نقطه آغاز یک روند صعودی قدرتمند باشد. به بیان دیگر، تثبیت و ادامه حرکت بالاتر از مانع مذکور، با افزایش احتمال بهبود قیمت، کاردانو (ADA) را به سمت ناحیه 0.401 دلاری سوق می‌دهد.

از نقطه نظر تکنیکال، کارانو (ADA) پس از قرار گرفتن در ناحیه اشباع خرید در ابتدای سال جاری، در حال اصلاح بوده است. به نظر می‌رسید که قدرت این فشار خرید در ماه فوریه (بهمن) در حال بازگشت است، ولی گاوها (خریداران) خیلی زود تسلیم شدند. در حال حاضر، شاخص مقاومت نسبی (RSI) در نمای روزانه این رمزارز، به زیر سطح 50 رسیده است، که نشان می‌دهد تعداد فروشندگان از تعداد خریداران بیشتر است.

همانطور که گفتیم، به دلیل قدرت گرفتن فروشندگان، اکنون قیمت کاردانو پایین‌تر از میانگین متحرک ساده 20 روزه (SMA-20) در حال حرکت است. اگر قیمت بالاتر از منطقه 0.360 دلاری تثبیت گردد، ممکن است کاردانو تلاش خود را برای عبور از خط 20-SMA از سر گرفته و روند احتمالی بهبود قیمت آغاز شود.

همچون سایر اندیکاتورهای تکنیکال، نوسانگر مهیب یا اُسیلاتور Awesome  (به اختصار OA) که نشان دهنده مومنتوم قیمت است، نیز منفی می‌باشد. این اندیکاتور نوارهای سیگنال قرمز رنگی را تشکیل داده است که به معنای سیگنال فروش این آلتکوین بوده و نشان‌دهنده احتمال افت بیشتر قیمت در آینده است. اندیکاتور بولینگر باند که نوسانات قیمت را اندازه‌گیری می‌کند نیز به شکل نورهایی موازی و عریض باقی مانده و نشان می‌دهد که ممکن است این دارایی در این محدوده با نوسانات قیمت بیشتری معامله شود.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: newsbtc

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array