اینوتکس ۲۰۲۳ از روز سه‌شنبه، ۱۹ اردیبهشت ماه در پارک علم و فناوری پردیس آغاز شد و تا روز جمعه، ۲۲ اردیبهشت ماه ادامه دارد. در دومین روز از این نمایشگاه، استارتاپ‌های مختلفی در بخش «معرکه» به میزبانی رسانه ایران دکونومی به معرفی کسب‌وکار و محصولات خود پرداختند. شرکت‌های بیازما، توران طب و ویرا ویراست، برخی از استارتاپ‌هایی بودند که معرکه گرفتند و مخاطبان اینوتکس را با خدمات یا محصولات خود آشنا کردند.

مدیران شرکت‌های کوچک و بزرگ، نمایشگاه اینوتکس را فرصتی برای تعامل بیشتر با همکاران و مخاطبان خود دانسته و این‌چنین دومین روز این نمایشگاه پرشور برگزار شد. پاد از محصولات زیرمجموعه بانک پاسارگاد میزبان مدیران این بانک و شرکت بود. در روز دوم از نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۳، تفاهم‌نامه‌‌ای میان شرکت آب منطقه‌ای تهران و صنایع پیشرفته رضوی امضاء شد. براساس این تفاهم‌نامه، شرکت صنایع پیشرفته رضوی وابسته به آستان قدس رضوی، در زمینه کنتورهای هوشمند ارزیابی میزان مصرف آب با شرکت آب منطقه‌ای تهران همکاری می‌کند تا از هدر رفت آب و خشکسالی‌ جلوگیری شود.

مدیرعامل تپسل در روز دوم نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۳ از چالش‌های صنعت تبلیغات و اهمیت انتشار گزارش فصلی برای کسب‌وکارهای این حوزه گفت. دومین روز از نمایشگاه اینوتکس امسال، حال و هوای بهار را با خود به‌همراه داشت و با باران شدید به کار خود ادامه داد. نگرانی از خساراتی که به واسطه وزش باد شدید و باران ایجاد شده‌اند، مانع از حضور پر شور بازدیدکنندگان این نمایشگاه نشد و پرونده روز دوم اینوتکس به خوبی بسته شد.

حضور سفیر ژاپن در دومین روز از اینوتکس امسال، یکی از نکات قابل توجه این نمایشگاه بود. سفیر ژاپن با اشاره به وضعیت تحریم‌ها در ایران و پتانسیل رشد کسب‌وکارها و بهبود وضعیت تجارت بین‌المللی گفت: «اکوسیستمی که در حوزه‌های مختلف فناوری وجود دارد، می‌تواند شرایطی را برای تجارت ایران و ژاپن در حوزه‌‌های فناوری و نوآوری فراهم کند.»

رضا امیرخانی، رمان‌نویس شناخته‌شده ایرانی و نویسنده کتاب‌‌های قیدار و منِ او، در ایستگاه آینده اینوتکس حضور پیدا کرد و به بررسی نحوه داستان‌نویسی در عصر استارتاپ‌ها پرداخت. پیش از شروع صحبت‌های امیرخانی، علی کاشفی‌پور، بابک نیخواه بهرامی، پرنده علایی و پوریا عالمی درباره داستان‌ها و کسب‌وکارها با یکدیگر گفت‌وگو کردند. پس از پنل «داستان‌ها از کجا می‌آیند»، امیرخانی تجربیات شغلی خود را در مسیر رشد فناوری‌ها و ظهور استارت‌آپ‌ها بازگو کرد.

ایستگاه آینده با همکاری خانه نوآوری در حاشیه اینوتکس برگزار می‌شود. این رویداد، امسال با محوریت زندگی مجازی و هوش مصنوعی در روزهای دوم و سوم نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۳ برگزار می‌شود. در روز دوم اینوتکس ۲۰۲۳، نشست بحران مهاجرت در بخش حکمرانی نیز برگزار شد و اشکان فراهانی به بررسی وضعیت مهاجرت در سال‌های اخیر پرداخت. پژوهشگر ارشد خانه مهاجرت گفت: «ایران ۲ میلیون مهاجر در جهان دارد که نسبت به جمعیت ۸۰ میلیونی عدد بالایی محسوب نمی‌شود. از طرفی رتبه ایران در مهاجرفرستی ۵۴ و در دانشجوفرستی ۱۷ است که اعداد و ارقام بالایی در جهان به حساب نمی‌آیند؛ اما باید دانست تمام این اعداد و ارقام بر مبنای شاخص‌های پس‌نگر تهیه شده‌اند و آمار مهاجرت کشور عموماً مربوط به قبل از دو سال گذشته است.»

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array