به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، شرکت ماینینگ ارزهای دیجیتال ماراتون دیجیتال هولدینگ (Marathon Digital Holdings) اعلام کرده است که برای ایجاد یک مرکز استخراج بیت کوین در ابوظبی در مقیاس وسیع، با شرکت ارائه دهنده خدمات زیرساخت دارایی‌های دیجیتال زیروتو (Zero Two)  شریک شده است.

ماراتون دیجیتال در اطلاعیه روز 9 می (19 اردیبهشت) خود گفته است که این پروژه سرمایه‌گذاری مشترک در میناء زاید (Mina Zayed) و مصدر سیتی (Masdar City) در امارات متحده عربی مستقر شده و شامل دو سایت ماینینگ با ظرفیت ترکیبی 250 مگاوات خواهد بود. به گفته این شرکت، ماراتون و زیرو تو قصد دارند این تاسیسات را با انرژی مازاد شبکه ابوظبی تغذیه کنند. آنها ادعا می‌کنند که بار پایه و پایداری شبکه را افزایش می‌دهند.

طبق گزارش ماراتون دیجیتال، استخراج ارزهای دیجیتال در آب و هوای صحرایی ابوظبی که میانگین دمای سالانه آن تقریباً 28 درجه سانتیگراد (82 درجه فارنهایت) است، اغلب کاری “غیر ممکن” است. این شرکت گفت که به توسعه  یک”راه‌حل غوطه‌وری سفارشی” برای خنک کردن ریگ‌های ماینینگ در تاسیسات پیشنهادی کمک کرده و محلول خنک‌کننده مایع را پیشنهاد می‌کند.

فرد تیل (Fred Thiel)، رئیس و مدیر عامل شرکت ماراتون دیجیتال گفت: « تیم ما برای این پروژه یک راه‌حل غوطه‌وری کامل را توسعه داده و با موفقیت پیاده‌سازی کرده و همچنین نرم‌افزار استخراج اختصاصی خود را از ابتدا برای انعطاف‌پذیری و بهینه‌سازی فرایند توسعه داده است.»

«مشتاقیم جزئیات راه‌اندازی سایت جدید استخراج بیت کوین خود در امارات را با شما به اشتراک بگذاریم. این طرح ابتکاری که از طریق سرمایه‌گذاری مشترک زیرو تو اجرا می‌شود، اولین عملیات استخراج بیت کوین در مقیاس بزرگ در خاورمیانه است.»

(@MarathonDH) May 9, 2023

مالکیت این پروژه با نام “نهاد سهامی خاص بازارهای جهانی ابوظبی”، بین دو شرکت زیرو تو و ماراتون دیجیتال تقسیم خواهد شد و این دو شرکت به ترتیب 80 و 20 درصد سهام را در اختیار خواهند داشت. این دو شرکت انتظار دارند تا سال 2024 هر دو تسهیلات ابوظبی به مرحله بهره‌برداری برسند و هش‌ریت ترکیبی در حدود 7 EH/s تولید کنند.

گزارش این عملیات ماینینگ برنامه‌ریزی‌شده در حالی منتشر می‌شود که مدیران صرافی رمزارزی کوین بیس (Coinbase) مستقر در ایالات متحده از امارات متحده عربی بازدید کردند تا پتانسیل این منطقه به عنوان یک “هاب استراتژیک” برای فعالیت‌های بین‌المللی خود را مورد بررسی و آزمایش قرار دهند. در همین راستا، برایان آرمسترانگ (Brian Armstrong)، مدیرعامل کوین بیس اخیراً با سیاست‌گذاران دبی دیدار کرده و در اجلاس فین تک دبی سخنرانی نموده است.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array