به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، بر اساس نامه‌هایی که اخیراً ارسال شده است، پیشنهاد تنظیم‌کننده یا قانونگذار اوراق بهادار ایالات متحده برای تشدید قوانین در مورد نگهبانی یا حضانت ارزهای دیجیتال، با مخالفت حداقل دو طرفدار این صنعت مواجه شده است.

در 8 می (18 اردیبهشت)، آخرین مهلت نظرات در مورد این پیشنهاد، انجمن بلاکچین حامی صنعت کریپتو نامه خود را به کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) ارسال کرد و از پیشنهاد خود برای اصلاح قانون نگهداری خود انتقاد کرد.

سه روز قبل، نامه مشابهی توسط صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر اندرسن هوروویتز (Andreessen Horowitz) به اختصار a16z ارسال شد.

ماریسا تاشمن کوپل (Marisa Tashman Coppel)، وکیل سیاست‌گذاری در انجمن، در 8 می توییت کرد که این قانون سرمایه‌گذاری در دارایی‌های دیجیتال را به شدت کاهش می‌دهد و ادعا کرد که در شکل فعلی آن، این حالت غیر قانونی است.

1) امروز، @BlockchainAssn نامه نظری به قانون حضانت پیشنهادی SEC ارسال کرد. با توصیه‌هایی، توضیح می‌دهیم که چگونه این قانون سرمایه‌گذاری در دارایی‌های دیجیتال را به شدت کاهش می‌دهد و چرا نهایی کردن قانون به شکل فعلی آن غیرقانونی است.

— ماریسا تاشمن کوپل  (@MTCoppel) 8 می 2023

در همان روز، مشاور کل a16z، مایلز جنینگز (Miles Jennings)، نامه خود را در توییتر منتشر کرد و گفت که شرکت قوانین را زیرپا نمی‌گذارد و پیشنهاد SEC را «تلاش نادرست و شفاف برای به راه انداختن جنگ با ارزهای دیجیتال» خواند.

در نامه خود، انجمن بلاکچین بیش از ده‌ها استدلال جداگانه برای رد SEC ارائه کرد. در میان ادعاهای دیگر، این سازمان گفت که این قانون از اختیارات SEC فراتر است، مشاوران را از تراکنش با صرافی‌های رمزارزی منع می‌کند و دارایی‌های سرمایه‌گذاران را در معرض خطر بیشتری قرار می‌دهد.

A16z در نامه خود استدلال‌های مشابهی را توضیح داد، اما بیشتر بر روی تأثیرات آن بر مشاوران سرمایه‌گذاری ثبت شده تمرکز کرد، یعنی اینکه مشاوران از استفاده از رمزارزها منع می‌شوند و قوانین می‌تواند وظیفه مراقبتی را که SEC از چنین شرکت‌هایی می‌خواهد، نقض کند.

روز جمعه، ما یک نامه نظری به قانون مراقبت حفاظتی SEC ارسال کردیم. ما کلمات را خرد نکردیم.

این پیشنهاد تلاش نادرست و شفاف دیگری برای جنگ با ارزهای دیجیتال است و در صورت تصویب منجر به آسیب سرمایه‌گذاران، ناکارآمدی بازار و تشکیل ضعیف سرمایه خواهد شد.

— مایل جنینگز (@milesjennings) 8 می 2023

این ممنوعیت برای مشاوران برای معامله رمزارزی در صرافی‌های متمرکز «غیرقانونی و غیرقابل اجرا» خوانده شد.

پیشنهاد فوریه (بهمن 1401) که هنوز توسط SEC تایید نشده، قوانین سخت‌گیرانه‌تری را در مورد مشاوران سرمایه‌گذاری در نگهداری دارایی‌ها از جمله ارزهای دیجیتال اعمال می‌کند.

شرکت‌ها باید دارایی‌ها را به درستی تفکیک کنند و متولیان امر ملزم به انجام حسابرسی سالانه از حسابداران عمومی در میان مجموعه‌ای از اقدامات شفافیت دیگر هستند.

گنسلر به طور خاص صرافی‌های رمزارزی را با این قانون هدف قرار داده است و می‌گوید برخی از پلتفرم‌های معاملاتی کریپتو که خدمات حضانت را ارائه می‌دهند، «محافظان واجد شرایط» واقعی نیستند.

این پیشنهاد حتی با مخالفت از داخل SEC مواجه شد. کمیسر هستر پیرس (Hester Pierce)، «کارآمدی و گستردگی» این قانون و هدف قرار دادن شرکت‌های مرتبط با ارزهای دیجیتال را زیر سوال برد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مهدی گچلو

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: Cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array