به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، هفته گذشته در خبری اعلام شد که کمپانی Shopify نیز به موج تعدیل نیرو در شرکت‌های فعال در حوزه تکنولوژی پیوسته و قصد دارد 20% از نیروی کار 11 هزار و ششصد نفری خود را اخراج کند. این اخبار همزمان با گزارش مالی فراتر از انتظار این کمپانی منتشر شد و در نتیجه آن ارزش سهام Shopify بالاتر رفت.

علاوه بر این دو خبر، نکته دیگری در این اعلامیه ذکر شده بود. بر اساس شواهد این غول تجارت الکترونیکی قصد دارد انبارهای 6 River Systems خود را به فروش برساند. این انبارهای اتوماسیون در سال 2019 به قیمت نیم میلیارد دلار توسط Shopify خریداری شده بودند. زمان‌بندی این معامله بهتر از این نمی‌شد. این بخش در یک دهه گذشته سیری صعودی‌ را تجربه کرده بود، اما در دوران همه‌گیری کرونا شدت بیشتری هم یافت و 6 River شاهد 5 سال عملکرد مفید و پربازده بود.

اما درنهایت کمپانی Shopify تصمیم گرفت که در میان دیگر تصمیم‌های عملیاتی، انبارهای 6 River را به شخص دیگری بسپارد و از ضرر و زیان‌های احتمالی جلوگیری کند. مدیرعامل Shopify، توبایس لوک، در نامه سرگشاده خود مستقیماً هیچ اشاره‌ای به فروش این انبارها نکرده بود و تنها اخبار تعدیل نیروی کارکنان را اعلام کرده بود. اما درباره فروش بخش تدارکات Shopify به Flexport جزئیات بیشتری ارائه داده بود.

Shopify

دورنمای کمپانی Shopify

توبایس لوک در این نامه نوشت: “هدف اصلی ما در Shopify، این است که تجارت را آسان‌‌تر، سریع‌‌تر، مردمی‌تر، مشارکتی‌تر و عمومی‌تر سازیم. به نظر شخصی من، ما بهترین تجارت جهان را برای رسیدن به این مقاصد ساخته‌ایم. پیشرفت در زمینه تکنولوژی همیشه به سمت سادگی سوق دارد و هنگامی‌که ما تصمیم به ساده‌سازی می‌گیریم، کارآفرینان نیز به موفقیت بیشتری دست می‌یابند.”
او ادامه داد: “اما الان در مظهر تکنولوژی نوپا و محبوب هوش مصنوعی هستیم و دستاوردهای این تکنولوژی منحصربه‌فرد و بی‌سابقه هستند. کمپانی Shopify، مفتخر است اعلام کند که جزء شرکت‌هایی محسوب می‌شود که قادرند با بهره‌گیری از تکنولوژی هوش مصنوعی، خدمات خود به مشتریان را ارتقاء دهند. هدف اصلی ما ایجاب می‌کند که با توجه به شرایط و امکانات موجود، بهترین ابزارها را تدارک دیده و بهترین خدمات را ارائه دهیم.”

او همچنین درباره انبارهای 6 River بیان کرد: “قطعاً تصاحب این انبارها جزئی از مسیر ساختن بخش تدارکات برند Shopify و تامین نیازهای مشتریان، شامل اتوماسیون روندهای انبارداری، مدیریت موجودی‌ها و غیره بود. هم‌اکنون مالکیت این انبارها به Ocado Group سپرده شده است.”

مدیرعامل Ocado، جیمز متیو، در بیانیه‌ای از پیوستن این دو برند اظهار خوشحالی کرد و گفت برای دستیابی به اهداف جدید هیجان‌زده هستند.

با این حال، هنوز هم سؤالات و ابهاماتی درباره این معامله وجود دارد. هم‌بنیان‌گذار 6 River و نایب‌رئیس بخش تدارکاتی Shopify، جروم دوبوا، در مصاحبه‌ای گفته بود که شرکت رباتیک 6 River معامله‌ای با Shopify تدوین کرده بود که در آن به این شرکت اجازه تامین نیازهای مشتریان و عرضه قطعات به آنها داده شده بود.

دوبوا در ادامه گفت: “ما در 6 River در حال طی کردن فرایند کاری مثبت و پربازده‌ای بودیم. سرمایه‌گذاران مطمئن و نیرومندی داشتیم و همگی از روند کار رضایت داشتند. ما از همان ابتدا مستقل از Shopify به کار خود می‌‌پرداختیم و قصد داریم در آینده با سرمایه‌گذاری هدفمند، کسب‌وکار خود را بیشتر توسعه و گسترش دهیم.”

منبع: techcrunch

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array