سید عماد عبدالمطلبی، مدیرعامل شرکت نگاره‌خانه فردا در مصاحبه اختصاصی با رسانه ایران دکونومی، از تجربه اولین حضور این استارتاپ در نمایشگاه اینوتکس گفت. این کسب‌وکار که ابتدا در حوزه فرش فعالیت می‌کرده، در حال حاضر با کمک فناوری‌های نوینی چون واقعیت مجازی به طراحی خانه‌ها کمک می‌کند.
عبدالمطلبی در این‌باره گفت: «ما یک سایت فروشگاهی در حوزه فرش و اثاثیه منزل داریم. این سایت از دو نوآوری اجتماعی و کسب‌وکار تشکیل شده‌است. ما در خرید اثاثیه منزل و فرش، دو مشکل عمده و اساسی داریم؛ اول این‌که قبل از خرید نمی‌توانیم فرش و مبلمان را در خانه پرو کنیم و دوم این‌که قادر به شخصی‌‌سازی محصولات نیستیم. برای اولین مشکل یک موتور AR طراحی کرده‌ایم که شما از طریق آن می‌توانید قبل از خرید، وسایل منزل را در محیط خانه از طریق واقعیت مجازی ببینید. همچنین سامانه‌ای را برای اولین‌بار در دنیا طراحی کرده‌ایم که شما می‌توانید فرش یا اثاثیه منزل خود را شخصی‌سازی کنید. با این روش، شما قادر به تغییر جزئیات محصول خود هستید.»

بازسازی طرح‌های ایرانی از دست‌رفته فرش
مدیرعامل شرکت نگاره‌خانه فردا درباره وضعیت طرح‌های اصیل ایرانی فرش گفت: «طبق آخرین آمار سازمان میراث فرهنگی، سالانه هزاران طرح اصیل ایرانی فرش در حال از بین رفتن است. ما با استفاده از فناوری‌های نوین سعی می‌کنیم از نابودی این طرح‌های فرش جلوگیری کنیم. همچنین توانستیم با یک آزمایش ساده از بافنده‌هایی که در مناطق محروم به فعالیت مشغول هستند، کمک بگیریم و اشتغال‌زایی انجام دهیم. با این سیستم‌های نوین، بافنده‌ها می‌توانند محصولات خود را به راحتی در اختیار مشتریان قرار دهند.»


جذب سرمایه‌گذار، هدف استارتاپ‌ نگاره‌خانه فردا از حضور در اینوتکس ۲۰۲۳
عبدالمطلبی گفت که امسال برای اولین‌بار در نمایشگاه اینوتکس حضور پیدا کرده‌اند. مدیرعامل نگاره‌خانه فردا خاطر نشان کرد:‌ «جذب‌ سرمایه‌گذار و معرفی محصولات این استارتاپ به دیگران، از مهم‌ترین اهداف آن‌ها برای حضور در نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۳ است.»

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array