به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، کمپانی لینکدین 716 نفر دیگر را تعدیل نیرو کرد و به زودی نسخه اپلیکیشن کاریابی محلی خود در کشور چین را نیز غیرفعال خواهد کرد.


مدیرعامل این کمپانی، رایان رولانسکی، در نامه‌ای که امروز منتشر کرده بود، توضیح داد که تعطیلی اپلیکیشن مستقل چینی لینکدین به نام InCareer، به دلیل وجود “سطح رقابتی بالا و مدیریت وضعیت اقتصادی چالش‌برانگیز” بوده است.

کمپانی لینکدین که زیرمجموعه مایکروسافت است و حدوداً 20 هزار کارمند فعال دارد، با وجود حذف بعضی از عناوین شغلی، برنامه دارد تا روز 15م ماه می سال جاری میلادی، تقریباً 250 شغل جدید در بخش‌های عملیاتی خود مانند تیم‌های مدیریت حسابداری و کسب‌وکارهای نوپا ایجاد کند.

لینکدین هم جزء طیف وسیع کمپانی‌هایی است که اخیراً کارکنان آنها متحمل تعدیل نیروهای گسترده شده‌اند. از گوگل و مایکروسافت گرفته تا استارتاپ‌های کوچک، وضعیت نابسامان اقتصادی باعث گرفتن چنین تصمیمی شده است. کمپانی مادر لینکدین، یعنی مایکروسافت، در ماه ژانویه اعلام کرده بود حدود 5% از نیروی کار خود یا به عبارتی 10 هزار نفر را اخراج خواهد کرد.

وبسایت کاریابی Maimai، رقیب اصلی لینکدین در چین

اپلیکیشن InCareer، در دسامبر سال 2021 و تنها چند ماه بعد از اعلام تعطیلی خدمات اصلی لینکدین در چین، شروع به کار کرده بود. در آن بازه زمانی، تعطیلی این پلتفرم در کشور چین باعث به‌وجود آوردن “محیط کاری چالش‌برانگیزتر و نیاز به گرفتن تصمیم‌های عملیاتی دشوارتر” شده بود.

هدف اپلیکیشن InCareer کمک به افراد متخصص در یافتن و اقدام کردن برای شغل‌های ایده‌آل آنها در سیستم کاری چین بود. اما InCareer باید با رقبای قدَری مانند وبسایت عظیم کاریابی Maimai، که بنا بر آمار ثبت شده بیش از 120 میلیون کاربر فعال دارد، رقابت می‌کرد.
از ویژگی‌های منحصربه‌فرد Maimai، امکان به اشتراک گذاشتن پست‌ها به‌صورت ناشناس است که این قابلیت برای کارکنان اهمیت بسیاری یافته است.

لینکدین

لینکدین قصد دارد تا تاریخ 9 آگوست سال جاری، روند حذف تدریجی InCareer را به پایان برساند. در عین حال، هدف این مجموعه کاریابی، کمک به کمپانی‌ها و شرکت‌های فعال در چین در استخدام، بازاریابی و تعلیم در خارج از کشور است. این به آن معنی است که زیرمجموعه‌های استعدادیابی، بازاریابی و آموزش لینکدین همچنان در چین فعال خواهند بود.

کارکنان تعدیل نیرو شده‌ای که تحت حمایت بیمه آمریکا هستند، بیمه بیکاری، بیمه سلامت و خدمات انتقال عناوین شغلی را دریافت خواهند کرد. کارکنان تعدیل نیرو شده‌‌ای که خارج از آمریکا هستند نیز برمبنای حقوق و چارچوب‌های کشور مقصد خود مزایای مناسب را دریافت خواهند کرد.

تعدیل نیروی اخیر و حذف تدریجی پلتفرم InCareer، بخشی از برنامه‌های لینکدین برای اعمال تغییرات سازنده و ایجاد سازمان کار جهانی خود (Global Business Organization – GBO) و استراتژی جدید در کشور چین است. به‌عنوان بخشی از این تغییرات، تیم بهره‌وری کسب‌وکار لینکدین تعطیل خواهد شد و همچنین عناوین شغلی مدیریتی کاهش خواهند یافت.

مدیرعامل لینکدین، رولانسکی بیان کرد که انتظار دارد گزارش مالی سال 2024 همچنان “چالش‌برانگیز” باشد. او در ادامه نامه خود نوشت: “ما درست مانند روند فعلی سال جاری، در حال تطبیق دادن خودمان با تغییرات ایجاد شده هستیم و با جاه‌طلبی‌ای که برای تحقق چشم‌انداز مطلوب خود، و عمل‌گرایی لازم برای اداره صحیح کسب‌وکار نیاز است، به کار خود ادامه خواهیم داد.”

بر اساس آمارهای ثبت شده در گزارش مالی منتشر شده اخیر مایکروسافت در ماه آوریل، میزان درآمد سالانه لینکدین حدود 8% افزایش داشته است. در گزارش مالی قبل از آن، مایکروسافت هشدار داده بود که به علت کاهش استخدام نیروهای جدید و هزینه تبلیغات، انتظار می‌رود که درآمد لینکدین کمی کاهش یابد.

منبع: techcrunch

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array