به گزارش ایران دکونومی، فروم حکمرانی اینوتکس عرصه‌ای برای گفت‌وگو و تعامل درباره حکمرانی و فناوریست. بخش حکمرانی اینوتکس 2023 با محوریت فیلترینگ و چالش‌های کسب و کارها با حاکمیت، تنظیم‌گری و رقابت در عصر دیجیتال، حکمرانی اکوسیستم نوآوری در ایران امروز(19 اردیبهشت) ساعت 10 صبح شروع شد.

حمیدرضا سحری عضو اندیشکده اقتصاد دانش بنیان صحبت‌های خود را به این شکل آغاز کرد: قانون جدید دانش بنیان برای حمایت از اقتصاد دانش بنیان در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده است. این قانون تکمیل کننده قانون حمایت از شرکت‌های دانش بنیان مصوب سال 89 هست. 13 سال پیش این قانون در مجلس مطرح شد. محورهای اصلی این قانون عبارت است از: تقویت ابزارهای مالی شرکت‌های دانش بنیان شامل ضمانت‌ها، سرمایه‌گذاری سازمان‌های توسعه‌ای، زیر ساخت فعالیت‌های دانش بنیان. ماده 15 این قانون به زیر ساخت‌ها پرداخته: مثل مالیات ها و اعتبار مالیاتی. بحث معافیت‌های بیمه‌ای در این قانون مطرح شده است.

محور بعدی این قانون توجه به بازار است، مثلاً ماده 3 قانون توسعه ماشین آلات صنعتی و واردات آنها را در نظر گرفته و ماده 10 قانون به تشریفات مناقصه پرداخته است.

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array