به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، شرکت چینی Baidu به‌زودی از اولین تلفن همراه هوشمند خود رونمایی می‌کند. 

در روز دوشنبه، سخنگوی رسمی این کمپانی اعلام کرد که بخش زیرمجموعه Xiaodu کمپانی Baidu، که عملکردی مشابه با واحد دستیار صوتی محبوب Alexa زیرمجموعه کمپانی آمازون دارد، قرار است هفته آینده از اولین محصول گوشی هوشمند خود رونمایی کند. 

درست مانند آمازون و گوگل در آمریکا، کمپانی Baidu نیز اسپیکرهای هوشمند و صفحه‌نمایش‌هایی مناسب با محیط منزل را طراحی و تولید می‌کرده است. بنا بر ادعای این کمپانی، نرم‌افزار مورداستفاده در این دستگاه‌ها، با نام DuerOS، سیستم هوش مصنوعی بحث‌برانگیزی محسوب می‌شود. این شرکت چینی حدود یک ماه پیش هوش مصنوعی خود با نام WiseAI را در اختیار کاربران جهانی قرار داد.

کمپانی Baidu از اولین توسعه‌دهندگانی بود که جایگزینی برای هوش مصنوعی ChatGPT محصول کمپانی OpenAI به بازار ارائه کرد. بعد از سالها تحقیقات و سرمایه‌گذاری، چت‌بات Ernie Bot در ماه مارچ رونمایی و عرضه شد. مدتی بعد از ارائه رقیب چینی هوش مصنوعی ChatGPT، این کمپانی از اپل به دلیل انتشار نسخه‌های جعلی Ernie Bot در اپ‌استور شکایت کرد. بنا بر گفته‌های این کمپانی، Baidu قصد دارد تا هوش مصنوعی اختصاصی خود را به تمام خدمات و محصولات زیرمجموعه خود، از جمله بخش‌های موتور جستجو، رانندگی اتوماتیک و گجت‌های هوشمند متصل کند.

Baidu

آیا Baidu خواهد توانست با اپل و سامسونگ رقابت کند؟

معرفی یک تلفن همراه تحت نام کمپانی Baidu، اولین ورود این غول چینی به بازار اشباع‌شده تولید گوشی‌های هوشمند پس از سالها فعالیت خواهد بود. هنوز مشخص نیست که برنامه‌های Baidu برای تحت سلطه گرفتن بازار تا چه حد بلندپروازانه هستند، اما در هر صورت، این کمپانی تنها شرکتی است که از بین غول‌های تکنولوژی چینی در این بازار ورود می‌کند.

به گفته یکی از کارشناسان، به نظر نمی‌آید که Baidu قصد قبضه کردن بازار گوشی‌های هوشمند را داشته باشد، زیرا این عرصه تا همین لحظه هم به اندازه کافی به بلوغ و ثبات رسیده است. او همچنین به این نکته اشاره کرد که تحت‌تاثیر قرار دادن مشتریان گوشی‌های هوشمند، فقط بر اساس نرم‌افزار مبتنی بر هوش مصنوعی، کار آسانی نخواهد بود.

سال گذشته بازار گوشی‌های هوشمند متحمل ضرر و زیان چشمگیری شد، و سودی که تا همان لحظه هم برای تولیدکنندگان چینی ناچیز بود را کمتر هم کرد. دو شرکت جهانی و سرشناس اپل و سامسونگ، بیشترین سود را از فروش این بازار تصاحب کرده‌اند. درحالیکه دیگر شرکت‌ها به دنبال راهی برای جبران هزینه‌ها از طریق همکاری در توسعه نرم‌افزارها و یا معاملات توزیع اپلیکیشن‌ها هستند.

منبع: finance.yahoo

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array