به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، اپل رسماً با انتشار گزارش مالی سه‌ماهه دوم سال 2023 خود، درآمد فصلی 94.8 میلیارد دلاری با کاهش 3% نسبت به سال گذشته، را تایید کرد.

میزان سود به ازای هر سهم از سهام نیز 1.52 دلار بود که این آمار نسبت به سال گذشته تغییری نداشته است. سود خالص این فصل مالی اپل نیز به رقم 24.16 میلیارد دلار رسیده است.

همچنین در ماه مارچ سال جاری، نرخ فروش گوشی‌های آیفون و درآمد حاصل از بخش Apple Services این کمپانی به رکورد جدیدی دست یافتند و بالاترین میزان درآمد تاکنون را ثبت کردند.

برای این سه‌ماهه مالی، تحلیلگران درآمد 92.96 میلیارد دلاری و سود به ازای هر سهم 1.43 دلاری را برای کمپانی اپل پیش‌بینی کرده‌بودند، که این کمپانی در هردوی این موارد از تخمین کارشناسان پیشی گرفته بود. در مقایسه با سال گذشته، سود خالص اپل افت ناچیزی را تجربه کرده و از رقم 25.01 میلیارد دلاری به 24.16 میلیارد دلار رسیده است. میزان درآمد نیز از آمار 97.28 میلیارد دلاری سال گذشته به 94.8 میلیارد دلار کاهش یافته است.

کمپانی اپل دیگر فرو‌ش محصولات خود را به‌صورت واحدی ارائه نمی‌کند، بلکه گزارش مالی را بر اساس درآمد حاصل از هر دسته‌بندی از محصولات عرضه می‌کند.

اپل

شرح گزارش مالی سه‌ماهه اپل در مقایسه با تخمین تحلیلگران

فروش بخش آیفون: 51.33 میلیارد دلار – تخمین کارشناسان: 48.84 میلیارد دلار

فروش بخش مک: 7.71 میلیارد دلار – تخمین کارشناسان: 7.80 میلیارد دلار

فروش بخش آی‌پد: 6.67 میلیارد دلار – تخمین کارشناسان: 6.69 میلیارد دلار

فروش بخش گجت‌های پوشیدنی، لوازم منزل و اکسسوری: 8.76 میلیارد دلار – تخمین کارشناسان: 8.43 میلیارد دلار

فروش بخش Apple Servies (اپ‌استور، فیلم و سریال و غیره): 20.91 میلیارد دلار – تخمین کارشناسان: 20.97 میلیارد دلار

اظهارات مدیرعامل و مدیرمالی اپل

مدیرعامل اپل، تیم کوک، با افتخار از دستاوردهای این کمپانی در فصل دوم مالی خود سخن گفت: “مفتخریم که اعلام کنیم که با وجود چالش‌های اقتصادی، درآمد اپل از دو بخش Apple Servies و فروش آیفون رکورد جدیدی را در تاریخ فروش این کمپانی ثبت کرده است.”

او ادامه داد: “ما به سرمایه‌گذاری بلندمدت ادامه خواهیم داد و به ارزش‌های خود پایبند باقی خواهیم ماند. از این ارزش‌ها و اهداف، حرکت به سمت ایجاد و تولید محصولات فاقد کربن (خنثی کردن ردپای کربن) تا سال 2030 است.”

مدیرمالی اپل، لوکا ماستری، در تایید حرف‌‌های کوک گفت: “عملکرد سالانه ما در مقایسه با فصل مالی دسامبر بهبود چشمگیری داشته و در عین ایجاد گردش مالی 28.6 میلیارد دلاری، 23 میلیارد دلار نیز به سهامداران بازگردانده است.”

او ادامه داد: “با توجه به اطمینان ما از آینده درخشان و سودآور اپل و ارزشی که سهام این کمپانی دارد، اعضای هیئت مدیره ما اجازه بازخرید 90 میلیارد دلار از سهام را صادر کرده است. ما همچنین برای یازدهمین سال متوالی، میزان سود سه‌ماهه خود را با موفقیت افزایش داده‌ایم.”

اخیراً وارن بافت، سرمایه‌گذار و اقتصاددان سرشناس، در نشست سالانه شرکت خود Berkshire Hathaway با حضور سهامداران گفت که از میان تمام بیزینس‌ها و مجموعه‌هایی که سهام آنان را در اختیار دارد، کمپانی اپل باارزش‌ترین و برترین آنهاست. بافت از دیرباز از طرفداران این کمپانی محسوب می‌شود و حدوداً 5.6% از سهام آن را در اختیار دارد.

منبع: 9to5mac

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array