به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، ویجر دیجیتال (Voyager Digital)، پلتفرم مالی متمرکز (CeFi) که در ژوئیه 2022 (تیر 1400) درخواست ورشکستگی فصل 11 را داد، گزارش شده است که دارایی‌های خود را از طریق صرافی رمزارزی کوین بیس (Coinbase) می‌فروشد. داده‌های زنجیره‌ای (On-chain) حاکی از آن است که ویجر از 24 فوریه (5 اسفند)، حداقل 100 میلیون یو‌اس‌دی کوین (USD Coin) در سه روز دریافت کرده است.

ویجر

لوک‌ آن-چین (Lookonchain)، تحلیلگر زنجیره‌ای ادعا می‌کند که از روز ولنتاین، 14 فوریه (25 بهمن) ، ویجر تقریباً روزانه دارایی‌های رمزارزی را به کوین بیس ارسال کرده است. تحقیقات نشان می‌دهد که ویجر میلیون‌ها دلار را با استفاده از ترکیبی از توکن‌های ارزهای دیجیتال، از جمله اتر، شیبا اینو و چینلینک (Chainlink) منتقل کرده است.

توییت او در این مورد به شکل زیر است:

1/ به نظر می رسد که #Voyager در حال فروش دارایی از طریق #Coinbase است.

ما متوجه شدیم که #Voyager در 3 روز گذشته 100 میلیون دلار USDC از #Coinbase دریافت کرده است.

و #Voyager تقریباً هر روز از فوریه دارایی‌ها را به #Coinbase ارسال کرده است.

— لوک‌آن-چین(@lookonchain) 26 فوریه 2023

 

لو‌ک‌آن-چین استفاده ویجر از 23 توکن به ارزش بیش از 100 میلیون دلار را فاش کرد. تصویر زیر لیستی از توکن‌ها را با ارزش آنها به دلار آمریکا نشان می‌دهد. با این حال، کوین بیس هنوز به درخواست کوین تلگراف (Cointelegraph) برای اظهار نظر برای تأیید مشروعیت ادعا پاسخ نداده است.
علی‌رغم فروش، ویجر نزدیک به 530 میلیون دلار ارز دیجیتال دارد که بیشترین سهم را در اتر (276 میلیون دلار) و شیبا اینو (81 میلیون دلار) دارد.

ویجر

در میان فروش ادعایی وجوه، کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) با اقدام بایننس آمریکا (Binance.US) برای خرید بیش از 1 میلیارد دلار دارایی متعلق به ویجر مخالفت کرد.
SEC در یک پرونده در 22 فوریه (2 اسفند) که به دادگاه ورشکستگی ایالات متحده در ناحیه جنوبی نیویورک ارسال شد، اظهار داشت:
با این حال، بدهکاران (Binance.US) هنوز نشان نداده‌اند که می‌توانند چنین فروش‌هایی را مطابق با قوانین اوراق بهادار فدرال انجام دهند.
این پرونده نگرانی‌ها را در مورد قانونی بودن و توانایی انجام تجدید ساختار دارایی‌های برنامه‌ریزی‌شده از طریق اکتساب برجسته می‌کند. همچنین این پرسش مطرح می‌شود که آیا بدهکاران ویجر می‌توانند برخی از دارایی‌های خود را پس از ورشکستگی شرکت پس بگیرند یا خیر؟.

 

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مهدی گچلو

ویراستار: تارا هدایتی

منبع:Cointelegraph

 

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array