به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، تیم کوک، مدیرعامل اپل اعتقاد دارد که هوش مصنوعی دستاوردی عظیم است، اما باید در تعامل با آن محتاطانه و حساب‌شده پیش رفت.

تیم کوک بر این باور است که موج نوظهور هوش مصنوعی در دنیای تکنولوژی، قطعاً منجر به دستیابی به پیشرفت‌های شگرفی خواهد شد. او همچنین درباره نحوه اعمال متفکرانه این تکنولوژی در کمپانی اپل صحبت کرد.

مدیرعامل اپل در طی برگزاری جلسه گزارش مالی این کمپانی اظهار کرد: “نحوه رفتار محتاطانه و حساب‌شده در برخورد با چنین موضوعاتی، اهمیت بسیاری دارد.”

درحالی‌که تیم کوک مایل است که با سرعت کمتر و در پروسه‌ای کنترل شده درباره اعمال و اتصال این تکنولوژی به محصولات اپل تصمیم‌گیری و اقدام کند؛ رقبای او، یعنی دو کمپانی گوگل و مایکروسافت، با تمام توان و انرژی، تمرکز را بر تجهیز خدمات و محصولات خود به هوش مصنوعی اختصاص داده‌اند. بر اساس گزارشات اخیر، گوگل تصمیم دارد تا هوش مصنوعی Bard را به دستگاه‌های اندرویدی برند خود، پیکسل، متصل کند. همچنین مایکروسافت نیز با همکاری کمپانی OpenAI، از ویژگی‌های جدید موتور جستجوی Bing بر مبنای هوش مصنوعی GPT-4 رونمایی کرده است.

تیم کوک مدعی شد که این تکنولوژی سالهاست که در اپل کاربرد دارد و حتی تا همین لحظه هم از هوش مصنوعی و ماشین‌لرنینگ در بعضی از محصولات خود استفاده کرده است. او باور دارد که پتانسیل کمپانی اپل برای بهره برداری از این تکنولوژی بسیار بالاست.

 

 

اپل

 

تیم کوک در حین بازارگرمی کردن درباره کاربرد هوش مصنوعی در محصولات اپل، به ویژگی‌هایی مانند “تشخیص سقوط” در بعضی از مدل‌های Apple Watch و “تشخیص تصادف” در بعضی از دستگاه‌های اپل اشاره کرد.

 

دیدگاه تیم کوک درباره کارایی هوش مصنوعی در کمپانی اپل

او ادامه داد: “این موارد نه‌تنها ویژگی‌هایی فوق‌العاده مفید و کاربردی هستند، بلکه جان انسان‌ها را نیز نجات می‌دهند. ما دیدگاه مثبتی به هوش مصنوعی داریم و قصد داریم با احتیاط و با رعایت تمام جوانب، محصولات اپل را به آن تجهیز کنیم.” او در گذشته و در جلسه مالی پیشین نیز پتانسیل شگرف هوش مصنوعی را به رسمیت شناخته بود، اما درباره کارآیی آن صحبت زیادی نکرده بود.

اما باز هم تیم کوک برخلاف رقبایش درباره برنامه آینده اپل برای محصولات مبتنی بر هوش مصنوعی جزئیاتی ارائه نداد و درباره آن سخن نگفت. در طول جلسات مالی ماه قبل کمپانی‌های متا، Alphabet (کمپانی مادر گوگل)، مایکروسافت و آمازون، حدوداً 168 بار درباره هوش مصنوعی و مسائل مرتبط با آن صحبت شده است. اما تیم کوک در جلسه یک ساعته با تحلیلگران وال‌استریت، تنها به یک سوال درباره هوش مصنوعی پاسخ داد و زمان زیادی نیز صرف آن نکرد.

با در نظر گرفتن همه نگرانی‌ها و فرصت‌های محتمل در عرصه هوش مصنوعی، خود شخص سم آلتمن، مدیرعامل کمپانی OpenAI، یکی از کسانی است که درباره خطرات و ریسک‌های ناشی از استفاده از هوش مصنوعی زایا ابراز نگرانی کرده است. برای مثال، او در ماه مارچ و در پادکستی اعتراف کرد که از پخش اطلاعات جعلی و نادرست توسط هوش مصنوعی هراس دارد.

با توجه به اینکه دو رویداد مهم کمپانی‌های گوگل و مایکروسافت، یعنی رویداد Google I/O و Microsoft Build به‌زودی و به فاصله دو هفته از هم برگزار می‌شوند، باید دید که این دو از چه قابلیت‌های جدیدی در عرصه هوش مصنوعی رونمایی خواهند کرد و کمپانی اپل برای عقب نیفتادن از رقبای خود چه برنامه‌ای دارد.

منبع: businessinsider

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array