به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، براساس داده‌های نانسِن (Nansen)، نهنگ توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) جفری هوانگ (Jeffrey Hwang) – که در محاوره‌ای به عنوان برادر بزرگ ماچی شناخته می‌شود – تعداد 1010 توکن را برای 11,680 اتر یا 18.6 میلیون دلار، در فاصله 48 ساعت رها کرد.

اندرو تورمن (Andrew Thurman)، تکنسین تقویت روان‌سنجی شبیه‌ شناختی نانسن (Nansen)، در یک تاپیک توییتری ۲۵ فوریه (6 اسفند)، فعالیت معاملاتی در دو روز گذشته را برجسته کرد و اشاره کرد که “احتمالاً بزرگترین دامپ NFT تاکنون است.”

رویداد فروش عمده شامل 90 ان‌اف‌تی بورد ایپ یات کلاب (BAYC)، 191 ان‌اف‌تی میوتنت ایپ یات کلاب (MAYC) و 308 ان‌اف‌تی اودردید (Otherdeed) بود.

“به احتمال زیاد در بزرگترین دامپ NFT تاکنون، ماکی (Machi) در 48 ساعت گذشته 1010 ان‌اف‌تی فروخته است، از جمله:
– 90 BAYC به ارزش 5,707 اتر
– 191 MAYC به ارزش3,091 اتر
– 112 آزوکی به ارزش 1,644 اتر
– 308 اودردید به ارزش 582 اتر”
— اندرو تی (@Blockanalia) 24 فوریه 2023 (5 اسفند)

 

با این حال، ماکی بیگ برادر (Machi Big Brother) فوراً 991 ان‌اف‌تی را خریداری کرد، با این نظریه که تورمن می‌گوید این می‌تواند یک بازی برای کسب سود و در عین حال انجام «یک تجارت شستشوی بزرگ برای ایجاد سودهای هنگفت ایردراپ بلور (Blur)» یا «دستکاری بازار» باشد.
طبق گزارش‌ها، ماکی یکی از بزرگترین دریافت‌کننده‌های ایردراپ توکن بلور(BLUR) از بازار تازه‌کار NFT بلور است که اخیراً اوپن‌سی (OpenSea) را از رتبه‌بندی پلتفرم NFT در حجم معاملات حذف کرده است.

ان‌اف‌تی

در 14 فوریه (25 بهمن)، این پروژه شروع به ارائه اولین دور ایردراپ‌های خود به جامعه کرد. مقدار توکن‌های ایردراپ شده بسته به سطح تعامل کاربر با پلتفرم و فعالیت معاملاتی NFT مبتنی بر اتریوم می‌باشد.

در 17 فوریه (28 بهمن)، پلتفرم تجزیه و تحلیل بلاکچین آرخام اینتل (Arkham Intel) نشان داد که ماکی 1.8 میلیون BLUR دریافت کرده است و آن را به مبلغ 1.3 میلیون دلار نقد کرده است.
در مجموع، او 1.3 میلیون دلار برای 1.8 میلیون توکن Blur خود دریافت کرد که با قیمت متوسط 0.707 دلار فروخته شد.
به این ترتیب، ماکی می‌تواند با افزایش فعالیت معاملاتی NFT، توکن‌های جدید BLUR را در دور بعدی به دست آورد، در حالی که نهنگ‌های دیگر ممکن است به دنبال انجام همین کار باشند.

بر اساس داده‌های قیمت کف ان‌اف‌تی، با نگاهی به قیمت‌های کف مجموعه‌های برتری که ماکی در ابتدا دامپ کرده بود، BAYC، MAYC و Otherdeed، ان‌اف‌تی‌ها شاهد کاهش 7.77درصدی، 9.2 درصدی و 8.16 درصدی در 24 ساعت گذشته بوده‌اند.
به گفته کوین گکو (CoinGecko)، در زمان نگارش این مقاله، قیمت BLUR 0.79 دلار است که در هفت روز گذشته 17.7 درصد کاهش یافته است.
در 22 فوریه (3 اسفند)، تیم Blur در توییتی اعلام کرد که این پروژه به زودی 300 میلیون دلار توکن در سری دوم خود پخش خواهد کرد.

 

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مهدی گچلو

ویراستار: تارا هدایتی

منبع:Cointelegraph

 

 

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array