به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، سرویس پخش آنلاین Paramount+، گزارش مالی سه‌ماهه نخست خود را منتشر کرد. مدتی پیش در خبری اعلام شده بود که Paramount+ قرار است با سرویس استریم Showtime ادغام شود. بر اساس گزارشات، ادغام این دو در سه‌ماهه سوم سال جاری عملی خواهد شد.

با اینکه بر اساس گفته‌های این کمپانی، انتظار می‌رود که ادغام این دو سرویس استریم منجر به صرفه‌جویی 700 میلیون دلاری در مخارج سالانه شود، اما در هرصورت ادغام Paramount+ و Showtime هزینه‌ای 1.7 میلیارد دلاری روی دست این دو گذاشته است. این هزینه در گزارش مالی سه‌ماهه ابتدایی Paramount+ لحاظ شده است.

این کمپانی در نامه‌ای که برای سهامداران خود تهیه و ارسال کرده بود، نوشته است: “در ارتباط با برنامه ادغام سرویس استریم Showtime و اتصال آن به Paramount+، و همسوسازی عملیات جهانی‌مان با استراتژی پخش و عرضه جهانی بعضی از کانال‌هایمان؛ محصولات تولید شده‌مان را بررسی و بازبینی کرده و تصمیم گرفتیم که بعضی از محتواها را در پلتفرم مشترکمان بازنشر ندهیم.”

همچنین در این نامه ذکر شده است: “بر همین اساس، هزینه‌های برنامه‌نویسی را محاسبه و ثبت کردیم. این هزینه‌ها شامل هزینه‌ محتوای حذف یا رها شده در پلتفرم‌های ما، حذف هزینه‌های توسعه و هزینه‌های فسخ قرارداد بود.”

 paramount

میزان درآمد و برنامه‌های آینده Paramount

به‌عنوان بخشی از پروسه ادغام این دو سرویس استریم، کمپانی Paramount+ قبلاً اعلام کرده بود که هزینه اشتراک کاربران را افزایش خواهد داد.

سرویس Paramount+ حدود 4.1 میلیون مخاطب جدید در سه‌ماهه ابتدایی سال 2023 جذب کرد که تعداد کل کاربران آن را به 60 میلیون نفر می‌رساند. این آمار در سه‌ماهه پایانی سال 2022 حدوداً 56 میلیون کاربر بوده است. سرویس استریم Paramount+ این جذب مخاطب گسترده جهانی را مدیون محتواهای گوناگون و متنوع خود، مانند فیلم سینمایی Star Trek: Picard، بازگشت سریال Mayor of Kingstown، فیلم Teen Wolf: The Movie و نمونه‌های دیگر است.

کمپانی Paramount همچنین در گزارش مالی خود که در روز پنجشنبه منتشر کرد به ضرر 1.1 میلیارد دلاری و درآمد 7.4 میلیارد دلاری سرویس استریم خود اشاره کرده است. پیش‌بینی کارشناسان از درآمد این کمپانی در سه‌ماهه نخست سال 2023 عدد 7.4 میلیارد دلار بود که متاسفانه Paramount+ موفق به کسب آن نشد. شایان ذکر است که میزان درآمد این کمپانی 65% به‌صورت سالانه افزایش داشته است.

در طی جلسه اعلام گزارش مالی، این کمپانی اعلام کرد که به دلیل ادغام دو سرویس Paramount+ و Showtime، در طی فصول پیش‌رو نیز انتظار جذب مخاطبین جدید و افزایش تعداد مشترکین را دارد.

کمپانی Paramount در خبری اعلام کرد که در سال جدید پروسه تولید فیلم جدید Star Trek: Section 31 آغاز خواهد شد. اما حق پخش سریال محبوب South Park نامشخص است. زیرا سرویس استریم Discovery که محصولی از کمپانی Warner Bros. است، از Paramount به دلیل نقض قوانین قرارداد شکایت کرده است. Paramount+ نیز متقابلاً از Discovery شکایت کرده است.

سرویس پخش آنلاین زیرمجموعه Paramount، سرویس Pluto TV که دارای پخش تبلیغات است نیز موفق به جذب 80 میلیون کاربر فعال ماهانه شده است. این آمار در فصل گذشته 78.5 میلیون نفر بوده است.

منبع: techcrunch

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array