به گزارش ایران دکونومی، به نقل از روابط عمومی مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی، سی و هفتمین جلسه کارگروه ساماندهی خدمات پیامکی ارزش‌افزوده و پیامک انبوه در شبکه‌های ارتباطی برگزار شد.

سی و هفتمین جلسه‌ کارگروه ساماندهی خدمات پیامکی ارزش افزوده و پیامک انبوه در شبکه‌های ارتباطی با گزارش تخلفات شرکت‌های ارسال پیامک انبوه و انتقادهایی به برخی از آن‌ها همراه بود. حامد حاجی‌ملامیرزایی اعلام کرد با همکاری وزارت ارتباطات قرار است فعالیت شرکت‌هایی که از وزارت ارشاد مجوز ندارند در حوزه‌ پیامک انبوه ممنوع شود. به گفته وی، این مسدودسازی با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات صورت خواهد گرفت.

او تاکید کرد که این شرکت‌ها باید بیشتر قوانین تبلیغات را رعایت کنند و تبلیغات در حوزه‌ پیامک انبوه ساماندهی شود.

حاجی‌ملامیرزایی بر ضرورت ساماندهی تبلیغات در حوزه پیامک انبوه تأکید کرد و اظهار داشت: «هرچند شرکت‌های رسمی و دارای مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی براساس ضوابط و قوانین جاری کشور در حوزه پیامک انبوه فعالیت می‌کنند، اما لازم است این شرکت‌ها بیش از پیش بر رعایت قوانین حوزه تبلیغات دقت کنند.»

۲۲ مهر ماه سال گذشته و پس از آنکه پیامک کوتاهی درباره‌ اعتراضات مردمی ارسال شد، امکان ارسال پیامک‌های انبوه مختل شد. یک روز پس از این اتفاق، وزارت ارتباطات اعلام کرد «محدودیت‌های سرویس ارسال پیام کوتاه انبوه که با دستور قضایی اعمال شده بود، با پیگیری وزارت ارتباطات برطرف شد. براساس اعلام صورت‌گرفته، فقط محدودیت موجود مربوط به سامانه‌هایی است که از قبل دارای تخلف بوده و طبق نظر مراجع قضایی محدود شده‌اند و سامانه‌هایی که از روز جمعه محدودیت ارسال پیامک داشتند، درحال‌حاضر مشکلی برای سرویس‌دهی ندارند.» اما همان مدت زمان هم باعث خسارت به کسب‌وکارهایی شد که پس از فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی خارجی فقط راه پیامکی برای تبلیغاتشان باقی مانده بود.

همین امر سبب شد تا مدیران کسب‌وکارهای فعال در حوزه سرویس‌های پیامکی و مشتریان این سرویس‌ها تعهدنامه‌ای را برای رعایت الزامات امنیت سایبری و پایش محتوایی امضا کنند. این تعهدنامه‌ تمامی مسئولیت‌های حقوقی و کیفری سوءاستفاده از سامانه پیامکی را متوجه مدیرعامل مجموعه کرده و حق هرگونه اعتراضی را در این خصوص از او سلب می‌کند.

تاکید رئیس مرکز توسعه‌ فرهنگ و هنر بر مجوز داشتن برای ارسال پیامک انبوه در حالی است که «سیاست‌های ساماندهی خدمات پیامکی ارزش افزوده و پیامک انبوه در شبکه‌های ارتباطی» در سال ۱۳۹۳ در شورای عالی فضای مجازی تصویب شده و هر گونه فعالیت برای ارائه‌ خدمات محتوایی پیامکی منوط به اخذ مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و در چارچوب قوانین است.

بر اساس این مصوبه در مراحل اخذ مجوز پس از ارائه‌ درخواست متقاضی و بررسی و تایید آن در کارگروه «ساماندهی خدمات پیامکی ارزش افزوده و پیامک انبوه در شبکه‌های ارتباطی»، متقاضی همچنین به پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات ناجا معرفی می‌شود و در آنجا پس از ارزیابی فنی-امنیتی گواهی‌نامه‌ امنیت پیام‌رسانی دریافت می‌کند.

پس از آن می‌تواند مجوز فعالیت واحد فرهنگی دیجیتال با موضوع «تصدی رسانه برخط پیام‌ده» از مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی دریافت کند. تا پیش از اتمام این فرآیندها ارسال پیامک انبوه غیرمجاز است.

ارسال پیامک، از کارآمدترین ابزار‌های کسب و کارهای آنلاین

این نوع سرویس پیام کوتاه برای آژانس‌های تبلیغاتی و بازاریابی، خرده فروشان، مشاغل B2B، موسسات مالی، بانک‌ها، شرکت‌های مسافرتی و آژانس‌ها یا هر نوع کسب‌وکار و سازمانی که می‌خواهد لیست مشتریانی ایجاد کند تا به طور منظم به آنها دسترسی پیدا کند و به آنها اطلاع رسانی کند، ایده‌آل است. این سرویس به هر یک از آنها در کسب وفاداری مشتریان کمک می‌کند. در عین حال، سرویس پیام‌رسانی انبوه، قابلیت ارتباط سریع با تعداد زیادی از افراد را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد، بنابراین می‌توان از آن به صورت «خارج از سازمان» (کمپین‌های بازاریابی، اطلاع‌رسانی به مشتریان از تخفیفات، مسابقات و غیره) یا «داخل سازمان» (در داخل شرکت، برای ارسال اعلان به کارکنان) استفاده کرد.

پیامک‌های تبلیغاتی که هر روز روی تلفن‌های همراه از اسنپ و تپسی و دی‌جی‌کالا و هزاران کسب‌وکار آنلاین یا حتی آفلاین دیگر می‌آید، از سرویسی استفاده می‌کنند که به زبان ساده می‌توان به آن گفت پنل ارسال پیامک. این پنل‌ها را شرکت‌های واسطه‌ای ارائه می‌دهند که خود آنها ظرفیت‌های پیامکی‌شان را به شکل انبوه یا از شرکت‌های بزرگتر می‌خرند، یا مستقیم از اپراتورها، آن‌هم با قوانینی که شرکت تنظیم مقررات رادیویی در این رابطه تدوین کرده است.

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array