به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، پلتفرم توکن‌های اوراق بهادار آی‌ان‌اکس (INX) روز سوم می (13 اردیبهشت) با انتشار بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد، کیف پولی با ویژگی‌های انطباق برای موسسات راه‌اندازی کرده است. این کیف پول جدید با مشارکت ارائه دهنده خدمات زیرساخت کیف پول‌های دیجیتال بیت‌گو (BitGo) ساخته شده است و از فناوری محاسبات چند جانبه (MPC) استفاده می‌کند.

«INX با همکاری BitGo سرمایه‌گذاران نهادی را قادر خواهد ساخت تا به طور کامل و با اطمینان در بازار توکن‌های اوراق بهادار و اقتصاد دیجیتال مشارکت بیشتری داشته باشند.»

توکن‌های اوراق بهادار INX در شبکه اتریوم عرضه شده و از استاندارد توکن ERC-1404 پیروی می‌کنند. این استاندارد در سال 2018 ایجاد شد. این توکن‌ها فقط بین کاربرانی قابل انتقال است که هویت آنها در یکی از مؤسسات مشارکت‌کننده تأیید شده باشد.

کیف پول INX

این کیف پول جدید به سازمان‌ها اجازه می‌دهد تا هنگام نگهداری توکن‌های اوراق بهادار INX از استانداردهای امنیت سایبری و حضانت دارایی‌های دیجیتال در صنعت امور مالی پیروی کنند. هیچ فردی اجازه دسترسی به کلید خصوصی یک حساب معین را نخواهد داشت. در عوض، کلید خصوصی مربوطه، میان سه یا چند «شارد» تقسیم می‌شود که باید برای امضای تراکنش‌ها با هم ترکیب شوند. این بخشی از فناوری MPC است.

بر اساس این بیانیه، این کیف پول سازمانی دارای ویژگی‌هایی است که مدیریت دسترسی کارکنان را آسان‌تر می‌کند. شرکت‌ها می‌توانند کارمندان مختلفی را برای ایفای نقش‌های متفاوتی مانند «ناظر، خرج‌کننده، تأییدکننده و مدیر» تعیین کنند. آنها همچنین می‌توانند دارایی‌های مشتریان را با تقسیم وجوه به کیف پول‌های متعدد و اعطای امتیاز “تأیید کننده” به هر مشتری، به‎ طور جداگانه تفکیک کنند. در این اطلاعیه آمده است که این کیف پول به موسسات اجازه می‌دهد مشتریان خود را قادر سازند کنترل بیشتری بر حساب های فردی خود داشته باشند.

لیزا جووت (Lisa Jowett)، رئیس بخش فروش پلتفرم در بیت‌گو (BitGo)، معتقد است این ویژگی‌های جدید به راحتی به سرمایه‌گذاران نهادی کمک می‌کند از فناوری وب3 (Web3) استفاده کنند:

«کیف پول‌های ما می‌توانند بدون به خطر انداختن امنیت یا قابلیت اطمینان به پلتفرم INX متصل شوند و با آن تعامل برقرار کنند. این امر فرصت‌های جدیدی را در اختیار سرمایه‌گذاران نهادی قرار می‌دهد و به عنوان دروازه‌ای برای پذیرش سازمانی فناوری وب3 عمل خواهد کرد.»

پلتفرم INX روز 3 آوریل (14 فروردین) زمانی که اولین توکن سهامی خود را از یک شرکت دولتی به نام Greenbriar Capital راه‌اندازی کرد، به نقطه عطفی بزرگ رسید. استدلال داگلاس بورتویک (Douglas Borthwick)، مشاور INX این است که در نهایت “تمام دارایی‌ها به بلاکچین مهاجرت خواهند کرد.”

گفتنی است که این شرکت در کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده به عنوان یک کارگزار-معامله‌گر ثبت شده است. برخی از کارشناسان این صنعت استدلال کرده‌اند که به دلیل عدم وجود مقررات صریح و روشن در حوزه رمزارزها در ایالات متحده، اکثر صرافی‌های ارزهای دیجیتال نمی‌توانند تحت همین عنوان مجوز فعالیت کسب کنند.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array