به گزارش ایران دکونومی، کارگزاری فارابی اعلام کرده که این کارگزاری در همکاری با دیجی‌پی محصول جدیدی ارائه کرده است که می‌تواند راه‌کارهای ساده و هوشمند را در حوزه سرمایه‌گذاری غیرمستقیم در بازارهای مالی توسعه پیدا کرده، از طریق اپلیکیشن دیجی‌پی در دسترس همه قرار بدهد. این محصول به افراد کمک خواهد کرد تا بدون دانش قبلی، تجربه و صرف وقت، سرمایه‌گذاری موفقی داشته باشند.

این همکاری مشترک نتیجه امضاء تفاهم‌نامه یک سال قبل میان دو شرکت فارابی و دیجی‌پی است که پس از یک سال با برنامه‌ریزی‌ها و تلاش‌های زیادی به اجرا گذاشته شده است. این محصول مشترک در بخش‌هایی مانند: طرح‌های سرمایه‌گذاری بورسی، طرح‌های سرمایه‌گذاری غیربورسی، ریسک‌سنجی و سبدگردانی برای کاربران خدمات‌دهی می‌کند. طرح‌های سرمایه‌گذاری بورسی شامل صندوق‌های درآمد ثابت و سهامی گردیده و طرح‌های سرمایه‌گذاری غیربورسی شامل طلا، ملک، تأمین مالی جمعی و ارز دیجیتال می‌شود. همین‌گونه ریسک‌سنجی نیز شامل مشاوره سرمایه‌گذاری مطابق بر پورتفوی کاربر بوده و سبدگردانی شامل مدیریت سرمایه می‌شود. خدمات مذکور در اپلیکیشن و وب‌سایت دیجی‌پی در دسترس قرار گرفته است.

این همکاری میان دو شرکت به این دلیل اهمیت دارد که دیجی‌پی یکی از بزرگترین خرده‌فروش‌های آنلاین در خاورمیانه است، بنابراین محصول سرمایه‌گذاری که در اختیار کاربران دیجی‌کالا و دیجی‌پی قرار گرفته، متناسب با اهداف سرمایه‌گذاری افراد راه‌کارهای زیادی را برای میلیون‌ها ایرانی فراهم خواهد کرد.

مدیریت دارایی فارابی که یکی از بزرگترین شرکت‌ها در این کسب‌وکار است بازدهی سرمایه‌گذاری بیش از ۲۲.۰۰۰ درصدی را در طول ۱۳ سال گذشته ممکن کرده است. به‌طور مثال اگر در این ۱۳ سال کاربری ۱۰۰ میلیون تومان را به شرکت سبدگردان فارابی واگذار کرده بود، دارایی امروزش نزدیک به ۲۲ میلیارد تومان می‌شد.

در این محصول جدید نیز یکی از مناسب‌ترین ابزارهای سرمایه‌گذاری صندوق درآمد ثابت گروه مالی فارابی است. این صندوق سرمایه‌های کوچک را در بازارهای بدهی و گواهی سپرده بانکی به چرخش درآورده و سود آن را طی دوره‌های مشخصی از طریق حساب کاربری به جیب سرمایه‌گذار واریز می‌کند. از طریق این محصول حتی سرمایه‌گذارهای خرد با هر مبلغی انجام شده و کاربر قادر خواهد بود تا خرید خود را طی یک روز انجام دهد.

از سوی دیگر هم در این‌گونه سرمایه‌گذاری علاوه بر این‌که سرمایه اصلی محفوظ است، خطر ریسک‌پذیری آن نیز اندک بوده و کاربر با خیال راحت و امنیت بیشتر مالی می‌تواند سود آن‌را دریافت کند. در کنار آن یکی از مزایای خدمات این اکوسیستم مشاوره رایگان برای کاربران در بخش سرمایه‌گذاری است.

برای استفاده از خدمات این محصول کافیست کاربر وارد اپلیکیشن دیجی‌پی شود، سپس روی گزینه مدیریت ثروت رفته و یکی از خدمات مورد نظر را به‌صورت آنلاین دریافت کند. همان‌گونه که اشاره شد، علاوه‌ بر سرمایه‌گذاری‌های بورسی، بخش دیگر سرمایه‌گذاری در زمینه طلا، ملک و ارز دیجیتال بوده که قرار است در آینده نزدیک در دسترس قرار بگیرد و همچنین ارائه مشاوره‌های خودکار و غیرخودکار در زمینه سرمایه‌گذاری از طریق صندوق‌های این کسب‌وکار صورت می‌گیرد.

باتوجه به امتیازاتی که این استارتاپ ارائه خواهد کرد، پیش‌بینی می‌گردد این اکوسیستم مورد استقبال قرار گرفته و کاربران زیادی را به خود جذب کند.

گروه مالی فارابی که به تازگی وارد چهارمین سال فعالیتش شده، با استفاده از ظرفیت‌های تخصصی و حرفه‌ای شرکت سبدگردان فارابی توانسته به عنوان بازوی اصلی مدیریت دارایی این شرکت با تأمین محصولات مورد نیاز در این همکاری خوب عمل کند.

از سویی دیگر، استارتاپ دیجی‌پی که یکی از شرکت‌های دیجی‌کالا است تاکنون نقش تسهیل‌گر را در مدیریت پرداخت‌ها در گروه دیجی‌کالا برعهده داشته و در کنار آن خدمات نوظهور و هوشمند پرداخت را نیز برای کاربران انجام می‌دهد.

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array