به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، پلتفرم بلاکچین لایه یک ماشین مجازی اتریوم (EVM) یعنی فلر (Flare) اعلام کرده است که پورتال رابط برنامه‌نویسی اپلیکیشن (API) خود را در بازارگاه گوگل کلود (Google Cloud Marketplace) ادغام کرده و تعدادی از APIهای بلاکچین مهم را در این اکوسیستم قرار داده است.

ادغام با Google Cloud Marketplace داده‌های بلاکچین با یکپارچگی بالا از گره‌های فلر (Flare) و گره‌های زنجیره متصل را در اختیار مجموعه بزرگی از توسعه‌دهندگان و کاربران پلتفرم سرویس‌ها و محصولات نرم‌افزاری قرار می‌دهد. این داده‌ها شامل APIهای بلاکچین برای شبکه‌هایی مثل آلگوراند، بایننس اسمارت چین، بیت کوین، دوج کوین، اتریوم، فلر، لایت کوین، سانگ‌برد، ریپل لجر و APIهای بلاکچین‌هایی خواهد بود که در آینده پشتیبانی می‌شوند.

هدف اصلی رابط‌های برنامه‌نویسی اپلیکیشن (API) رها کردن توسعه دهندگان از الزام اجرای گره‌های خود برای بلاکچین‌هایی که با آنها تعامل دارند، عنوان شده است. داده‌های ارائه‌شده به برنامه‌هایی کمک خواهد کرد که تراکنش‌ها را انجام می‌دهند و با فراخوانی داده‌های زنجیره‌ای، آخرین وضعیت یک بلاکچین را جستجو می‌کنند.

فلر

شبکه بلاکچین فلر (Flare) از رابط‌های برنامه‌نویسی اپلیکیشن (API) برای ساخت اپلیکیشن‌های میان زنجیره‌ای‌ که منابع داده مختلف مثل صرافی‌های ارزهای دیجیتال و کیف پول‌های استفاده کننده از پورتال API آن را جستجو می‌کنند، بهره می‌گیرد.

جاش ادواردز (Josh Edwards) معاون مهندسی فلر، تاکید کرده است که ارائه APIهای بلاکچین به پلتفرم‌هایی مانند Google Cloud Marketplace در افزایش مشارکت در فضای وب 3 (Web3) نقش به‌سزایی خواهد داشت:

“این اقدام، کار را برای توسعه دهندگان آسان‌تر می‌کند و آنها می‌توانند فناوری بلاکچین و موارد استفاده متعدد آن را بدون تحمل هزینه‌های سخت‌افزاری سنگین و الزامات تعمیر و نگهداری مداوم، به کار بگیرند.”

ادواردز خاطرنشان کرد که سازمان‌ها و شرکای بزرگ‌تری که از Google Cloud Marketplace استفاده می‌کنند، به طور بالقوه APIهای امن و تایید شده وب 3 را آزمایش خواهند کرد.

این شبکه بلاکچین لایه 1 مبتنی بر ماشین مجازی اتریوم (EVM) درصدد است با ارائه داده‌ها از زنجیره‌های مختلف و منابع گوناگون وب3 که گاهاً به بیش از 100 زنجیره تشکیل دهنده اوراکل فلر می‌رسند، کاربرد فناوری بلاکچین را گسترش دهد.

گفتنی است که ادغام فلر تنها چند روز پس از آن صورت می‌گیرد که گوگل کلود و پالیگان لبز (Polygon Labs) از آغاز یک همکاری چند ساله‌ برای ارائه خدمات رایانش ابری و تقویت ابزارها و توسعه زیرساخت پروتکل مقیاس‌پذیری اتریوم خبر دادند. در این قرارداد، چارچوب و ابزارهای توسعه‌دهنده گوگل کلود  به پروتکل‌های اصلی پالیگان ارائه می‌شود که هدف آن توسعه محصولات وب3 و برنامه‌های غیرمتمرکز در بلاکچین پالیگان است.

انتظار می‌رود مشارکت گوگل کلود با این اکوسیستم، به پیشبرد روند توسعه دانش صفر پالیگان کمک کند. طبق گزارش‌ها، آزمایش اثبات‌ دانش صفر پالیگان zkEVM در گوگل کلود منجر به انجام تراکنش‌های سریع‌تر و ارزان‌تر در مقایسه با زیرساخت‌های موجود می‌شود.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array