به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، توکن په‌په (PEPE) میم کوین جدیدی که به تازگی هیاهوی زیادی در بازار ارزهای رمزپایه ایجاد کرده است، پس از پیروزی‌های متوالی، توانست به لحاظ حجم معاملات از بزرگ‌ترین میم کوین‌های بازار یعنی دوج کوین (DOGE) وشیبا اینو (SHIB) پیشی بگیرد.

حجم معاملات PEPE طی 24 ساعت گذشته به مرز 250 میلیون دلار رسید و پیش از آنکه روند حرکات قیمت آن معکوس شود، جهشی نجومی، بالغ بر 100 درصد را طی هفت روز به‌ثبت رساند. در همین مدت، حجم معاملات دوج کوین حدود 225 میلیون و حجم معاملات شیبااینو تنها به حدود 100 میلیون دلار می‌رسد.

داده‌های وبسایت کوین‌گکو (CoinGecko) نشان می‌دهد که صرافی رمزارزی اوکی اکس (OKX) بیش از ۷۶ میلیون دلار از حجم معاملات توکن‌های PEPE را پردازش کرده است. پس از آن  صرافی غیرمتمرکز یونی سوآپ (Uniswap) با 43 میلیون دلار، در رتبه دوم قرار دارد.

توکن PEPE که اوایل سال جاری راه‌اندازی شد، به سرعت در میان معامله‌گران بازار کریپتو به محبوبیت رسید و این محبوبیت به دلیل ارتباط آن با شخصیت محبوب میم اینترنتی یعنی په‌په قورباغه (Pepe the Frog) تقویت شد. لازم به ذکر است که این میم کوین که در ابتدا روند رشد نسبتاً آرامی را در پیش گرفته بود، به‌طور فزاینده مورد استقبال جناح‌های افراطی قرار گرفت که از این شخصیت در زمینه‌های توهین‌آمیز استفاده کرده‌اند.

برخی گمانه‌زنی‌ها نیز حاکی از آن است که بخش عمده‌ای از این معاملات احتمالاً توسط ربات‌های خودکار انجام شده‌اند، که به طور مداوم توکن‌هایی را برای افزایش فعالیت تجاری یک ارز، خرید و فروش می‌کنند و در ازای چند دلار سود، نقدینگی را برای سرمایه‌گذاران فراهم می‌کنند.

نمودار هفتگی PEPE

نمودار هفتگی قیمت PEPE

درست همانند سایر میم کوین‌های عرضه شده در بازار کریپتو مثل دوج کوین یا شیبااینو، توکن PEPE نیز هدف مشخصی ندارد و در درجه اول به عنوان وسیله‌ای برای گمانه‌زنی در نظر گرفته می‌شود. همین امر پرسش‌هایی در مورد مشروعیت این پروژه و احتمال کلاهبرداری آن را مطرح کرده است.

با وجود این نگرانی‌ها، در نقشه راه PEPE اهداف بلندپروازانه‌ای عنوان شده است که بر رشد، مشارکت جامعه و گسترش دامنه آن تمرکز دارد. هدف این پروژه عجیب، سرنگونی سایر میم کوین‌ها از طریق دستیابی به نقاط عطف کلیدی عنوان شده است که از آن جمله می‌توان به جذب بیش از 100 هزار هولدر اشاره کرد.

با توجه به دستاوردهای اخیر PEPE از جمله حجم معاملات 24 ساعته بالاتر از دوج کوین و شیبااینو و رسیدن به رتبه 91 بازار ارزهای دیجیتال، به نظر می‌رسد که این پروژه گام بزرگی به سمت اهداف خود برداشته است.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: coindesk

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array