به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، شرکت مایننیگ بیتدیر تکنالاجیز گروپ (Bitdeer Technologies Group) و بازوی سرمایه‌گذاری مستقل دروک هولدینگ (Druk Holding) و سرمایه‌گذاری (DHI) بوتان (Bhutan) برای ایجاد عملیات استخراج دارایی دیجیتال دوستدار محیط زیست و بدون کربن در پادشاهی بوتان (Kingdom of Bhutan) با یکدیگر همکاری کرده‌اند.

بیتدیر و DHI در اطلاعیه‌ای که به کوین تلگراف ارسال شد، اعلام کردند که با ایجاد یک صندوق سرمایه‌گذاری بسته به ارزش تقریبی 500 میلیون دلار، این مشارکت را راه‌اندازی خواهند کرد. هدف این شرکت‌ها این است که تلاش‌های خود را برای جذب سرمایه از سراسر جهان در پایان ماه می (اردیبهشت) آغاز کنند.

جیهان وو (Jihan Wu)، رئیس بیتدیر از همکاری با DHI ابراز اشتیاق کرد. به گفته وو، این شرکت با DHI کار خواهد کرد تا از انرژی بدون انتشار بوتان برای پشتیبانی از فناوری‌های بلاکچین استفاده کند، که در نهایت پایه‌ای غیرقابل تغییر برای ذخیره جهانی ارزش ایجاد خواهد کرد.

وی همچنین افزود که این صندوق بستری را برای توسعه شبکه‌های ذینفعان بین‌المللی فراهم می‌کند که به بخش فناوری بوتان کمک خواهد کرد.

بوتان

در همین حال، مدیر عامل DHI، اوجوال دیپ دهال (Ujjwal Deep Dahal)، نیز از همکاری با بیتدیر در این پروژه ابراز اشتیاق کرد. او توضیح داد که هدف DHI بهبود زندگی مردم بوتان است و معتقد است که مشارکت با بیتدیر گامی به سوی اقتصاد داخلی پایدارتر است.

انتظار می‌رود این مشارکت فرصت‌های شغلی را در زمینه‌های مختلف از جمله مهندسی، مدیریت پروژه و نقش‌های نظارتی و حمایتی ایجاد کند. علاوه بر این، انتظار می‌رود که رشد اقتصادی را تحریک کند و درآمد ارزی برای جامعه محلی و کشور ایجاد کند.

در 17 آوریل (28 فروردین)، در اسناد دادگاه فاش شد که پادشاهی بوتان بی سر و صدا میلیون‌ها دلار در ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کرده است. بوتان یک سبد ارزهای دیجیتال را از طریق بازوی سرمایه‌گذاری مستقل خود DHI بدون افشای آن برای عموم رشد داد. این وجوه در فرآیند ورشکستگی سلسیوس و بلاک فای (BlockFi) کشف شد.

پس از افشای سرمایه‌گذاری‌های مخفی خود، همچنین مشخص شد که پادشاهی هیمالیا از آوریل 2019 (فروردین 1398)، زمانی که بیت کوین حدود 5000 دلار قیمت داشت، این رمزارز را با استفاده از انرژی آبی استخراج می‌کرد.

 

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مهدی گچلو

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: Cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array