به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، بازارهای نفت خام در جریان معاملات روز سه شنبه (2 می، 12 اردیبهشت) اندکی کاهش یافت. همچنان شاهد نگرانی‌های زیادی در مورد تقاضای کلی انرژی در سطح جهان هستیم. بحران بانکی ایالات متحده فشار بیشتری بر قیمت نفت وارد کرد.

تجزیه و تحلیل نفت خام وست تگزاس اینترمدیت (WTI)

نمودار نفت خام وست

بازار نفت خام وست تگزاس اینترمدیت بار دیگر منفی شده است، زیرا ما همچنان شاهد نگرانی‌های زیادی در مورد اقتصاد جهانی هستیم؛ به این معنی که ما ممکن است در زمینه تقاضای انرژی دچار مشکل شویم. در نهایت، به نظر می‌رسد که این بازاری است که همچنان پایین‌تر می‌رود، به‌ویژه با توجه به این که ما از یک کاتالیزور بزرگ خبری که همان کاهش تولید اوپک پلاس به میزان 1.6 میلیون بشکه در روز بوده است، عبور کردیم.

در این مرحله، بسیار محتمل است که شاهد منفی شدن بیشتر قیمت نفت خام باشیم، تا جایی که ممکن است نفت وست تگزاس به سمت کانال 70 دلار حرکت کند. در این میان، افزایش‌های کوتاه‌مدت که نشانه‌هایی از فرسودگی را نشان می‌دهند، مطمئناً به‌عنوان فرصت‌های فروش بالقوه در بازاری تلقی می‌شوند.

سطوح حمایتی نفت خام وست تگزاس اینترمدیت عبارتند از: 71.70 دلار، 70.30 و 69.20 دلار

سطوح مقاومتی نفت خام وست تگزاس اینترمدیت عبارتند از: 72.70 دلار، 73.80 و 74.80 دلار

تحلیل فنی نفت خام برنت

نمودار نفت خام برنت

بازارهای نفت خام برنت نیز در جریان معاملاتی روز سه‌شنبه اندکی کاهش یافتند. به نظر می‌رسد که قیمت در نهایت به سمت سطح ۷۵ دلار در حرکت است. متحرک نمایی 50 روزه (EMA 50) یک سطح مقاومتی را ارائه داده و این چیزی است که اگر معامله‌گر این بازار هستید، باید به آن توجه داشته باشید. رالی‌های کوتاه مدت به احتمال زیاد به فروش ختم شوند، به خصوص با بروز اولین نشانه‌های فرسودگی شاهد فشار فروش خواهیم بود. به خاطر داشته باشید که حتی با وجود کاهش تولید توسط اوپک، اقتصاد کلی در حال ورود به رکود است و این چیزی است که ما نمی‌توانیم از آن فاصله بگیریم.

تقاضا برای نفت خام کماکان کاهش خواهد یافت، به خصوص که شرایط برای برخی از اقتصادهای بزرگ در سراسر جهان بیش از پیش دشوار می‌شود. در این مرحله، نباید منتظر صعود هیچ یک از قراردادهای نفت خام از میانگین متحرک نمایی 200 روزه (EMA 200) باشیم. بازار را به طور کامل زیر نظر داشته باشید و تأثیری را که تقویت یا تضعیف دلار آمریکا می‌تواند بر بازار داشته باشد، فراموش نکنید. در صورتی که نفت خام برنت به سمت کانال زیر 75.50 دلار حرکت کند، می تواند به سمت حمایت بعدی در کانال 74.60 دلار حرکت نماید. در صورت شروع روند صعودی، یک حرکت پایدار به سمت کانال بعدی در سطح 76.20 دلار، راه را برای مقاومت بعدی در 77.20 دلار باز می‌کند.

سطوح حمایتی نفت خام برنت عبارتند از: 75.50 دلار، 74.60 و 73 دلار

سطوح مقاومتی نفت خام برنت عبارتند از: 76.20 دلار، 77.20 و 78 دلار

تحلیل تکنیکال گاز طبیعی

نمودار گاز طبیعی

با واکنش معامله‌گران به رکوردشکنی تولید گاز آمریکا، گاز طبیعی عقب‌نشینی کرد. پیش‌بینی‌های آب‌وهوا نتوانست از قیمت گاز طبیعی حمایت کرده و بازار به شکل نزولی باقی ماند. اگر گاز طبیعی به زیر سطح حمایت 2.20 دلار برسد، به سمت سطح حمایتی بعدی در 2.00 دلار خواهد رفت. حرکت به زیر این سطح، گاز طبیعی را به سمت حمایت 1.80 دلار سوق خواهد داد.

سطوح حمایت گاز طبیعی عبارتند از: 2.20 دلار، 2 دلار و 1.80 دلار

سطوح مقاومتی گاز طبیعی عبارتند از: 2.35 دلار، 2.260 و 2.80 دلار

برای مشاهده آخرین اخبار اقتصادی کلیک کنید.

تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: لیلا درخشان

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: fxempire ، fxempire

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array