به گزارش ایران دکونومی، به تازگی خبری از سوی رسانه‌های اکوسیستم مبنی بر سرمایه‌گذاری مشترک دیجی‌ نکست و هلثیو بر استارتاپ ایواسا منتشر شد. بنا بر توافق این دو سرمایه‌گذار، عدد دقیقی از این سرمایه‌گذاری اعلام نشده‌است و فقط مشخص شده که عدد سرمایه‌گذاری بیش از یک میلیارد تومان است که بخشی از آن به صورت اسمارت مانی از دو طرف پرداخت می‌شود.

ایواسا یک استارتاپ سلامت دیجیتال است که به کمک هوش مصنوعی می‌تواند با یک ویدیو از چهره افراد، وضعیت سلامتی آن‌ها را پایش کند. این استارتاپ، نمونه‌های خارجی اسرائیلی و انگلیسی در بازار دارد که به گفته بنیانگذار آن، سعی در تغییر بازار و مدل کسب‌وکاری این محصول دارند تا تمایزی ایجاد کنند.

این استارتاپ کار خود را از تابستان ۱۴۰۰ در کمپ دیجی‌ نکست آغاز کرد و تابستان ۱۴۰۱ در دمودی دیجی‌ نکست محصول خود را که هنوز به بازار عرضه نشده بود، جهت جذب سرمایه ارائه کرد.

زهرا روشن، بنیانگذار و مدیرعامل این استارتاپ به خبرنگار ایران دکونومی گفت: ما همچنان محصول را وارد بازار نکردیم و در حال تست آن هستیم. از آنجایی که محصول ما با سلامت مرتبط است و مخاطب پزشک داریم، نظر سرمایه‌گذاران ما هم این بود که وقت بیشتری صرف تست محصول شود.

روشن پیش از این، در گفتگو با رسانه اکوموتیو، در خصوص مقاومت پزشکان گفته بود: طبق مشاوره‌های پزشکی که داشتیم، حالت تدافعی پزشکان از حد تصور ما بسیار پایین‌تر بود. حتی بیشتر متعجب شده بودند که چنین تکنولوژی عجیبی وجود دارد. اما زمانی که از نظر فنی به پزشکان توضیح می‌دهیم، به ما توصیه می‌کنند که صرفاً دقت این محصول در حدی باشد که بتوانند روی آن حساب کنند. این صحبت نیز کاملاً درست است و تا زمانی که به یک دقت بالینی دست نیابیم، به صورت گسترده وارد بازار نخواهیم شد. در حال حاضر دقت متوسط ما ۷ ضربان بر دقیقه است؛ در حالی‌که دقت مورد تایید FDA، ۵ ضربان بر دقیقه است. اگر دستگاهی بتواند دقت مثبت-منفی پنج را اندازه‌گیری کند، می‌تواند برای اخذ استاندارد FDA اقدام کند. برنامه‌ ما هم همین است.

وی در مورد اسمارت مانی این دو سرمایه‌گذار اضافه کرد: دیجی‌ نکست از ابتدا با تیم ما بود و همچنان تیم ما از فضا و سرور و مشاوره‌های آن استفاده می‌کند. هلثیو هم شبکه و راه‌های ارتباطی با پارتنرهای سلامت دیجیتال و منتورینگ تخصصی را در اختیار ما می‌گذارد.

قرار است سرمایه جذب‌شده در این راند در راستای توسعه منابع انسانی، توسعه فنی محصول و بازاریابی سرمایه‌گذاری شود.

روابط عمومی دیجی‌ نکست نیز اعلام کرده‌است که درصد سهامشان، از کمپ، در ازای خدمات ۸.۵ درصد بوده و علاوه بر آن ۱۰درصد سهام برای دیجی‌ نکست و ۱۰درصد برای هلثیو از این سرمایه‌گذاری یکساله برداشت شده‌است.

همچنین، بنابر گفته روابط عمومی، از بعد از دمودی ۱۴۰۱ دیجی نکست توانسته است برای ۵ تیم خود، از ۴ سرمایه‌گذار جذب سرمایه کند.

بسیاری از استارتاپ‌های دیجی‌ نکست، در حوزه‌های تخصصی مارکت پلیس که خدمات یا محصولات مناسب برای دیجی‌کالا دارند کار می‌کنند و ایواسا از معدود استارتاپ‌هایی است که در حوزه دیگری مشغول فعالیت است.

آرش برجی‌خانی، مدیرعامل هلثیو در مورد این سرمایه‌گذاری به ایران دکونومی گفت: دلیل مراجعه دیجی نکست برای سرمایه‌گذاری مشترک، تخصصی بودن هلثیو در حوزه سلامت بود. ما نتورک و تیم‌های دیگری در این حوزه داریم که می‌تواند به ایواسا کمک کند. همچنین در ورود به بازار این تیم و منتورینگ هم به آن‌ها خدمات می‌دهیم.

برجی‌خانی اضافه کرد: این سومین سرمایه‌گذاری هلثیو، از زمان مدیرعاملی من است.

آرش برجی‌خانی، مدتی است که از مدیر سرمایه‌گذاری به سمت مدیرعاملی استارتاپ استودیو هلثیو رسیده است. از اقدامات دیگر برجی‌خانی می‌توان به برگزاری بوت کمپ با همکاری دانشگاه علوم پزشکی ایران در بهمن‌ماه ۱۴۰۱ نیز اشاره کرد. این بوت کمپ با تمرکز بر ۴ حوزه داروسازی، سلامت دیجیتال، تجهیزات پزشکی و بیوتکنولوژی با بهره‌گیری از بهترین منتورهای فعال در اکوسیستم اقدام به برگزاری کلاس‌های خود به صورت حضوری و آنلاین کرده بود.

پیش از آن، بهزاد سیفی، مدیرعامل و بنیانگذار هلثیو بود که اکنون به عنوان مدیر پورتفولیو این مجموعه مشغول فعالیت است.

 

 

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array