به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، طی چند هفته گذشته، قیمت کاردانو (ADA) نوسانات قابل توجهی را تجربه کرده است. این آلتکوین ابتدا حرکت صعودی خود را از حدود تراز 0.37 دلار آغاز کرد، ولی در نزدیکی 0.45 دلار ریجکت شد. این در حالی است که طی 24 ساعت گذشته، هفتمین رمزارز بزرگ بازار، با افزایشی جزئی به مرز 0.401 دلار بازگشته است که در مقیاس هفتگی، رشدی حدود 2 درصد را نشان می‌دهد.

تجزیه و تحلیل تکنیکال روند قیمت کاردانو (ADA) حاکی از آن است که گاوها (خریداران) تلاش دارند بار دیگر کنترل بازار را به دست بگیرند. این وضعیت با افزایش تقاضا و انباشت مشاهده شده قابل اثبات است.

با وجود پیشرفت کندی که در روند حرکتی کاردانو (ADA) دیده می‌شود، یک سطح مقاومت بحرانی در مسیر خریداران  وجود دارد که آغاز یک رالی تازه، منوط به غلبه بر آن است. برای اینکه گاوها بتوانند به مومنتوم کافی برسند، لازم است که فشار خرید به میزان قابل توجهی در جلسات معاملاتی آینده افزایش یابد.

دلیل دیگر کندی حرکت این آلتکوین را می‌توان به عدم موفقیت بیت کوین در فتح کانال 30 هزار دلاری نسبت داد. اگر بیت کوین بتواند این سطح کلیدی را پس بگیرد، این احتمال وجود خواهد داشت که گاوهای کاردانو (ADA) برای سوق دادن قیمت به سمت مقاومت 0.42 دلاری در جلسات معاملاتی بعدی قدرت کافی را پیدا کنند. علاوه بر این، ارزش بازار ADA اخیراً بهبود یافته است که نشان‌دهنده بازگشت فشار خرید به بازار است.

تحلیل تکنیکال قیمت کاردانو: نمودار یک روزه

نمودار یک روزه کاردانو

نمودار یک روزه جفت ارز کاردانو در برابر دلار آمریکا (ADAUSD)؛ منبع: TradingView

در زمان نگارش این مطلب، ADA با قیمت 0.4013 دلار معامله می‌شود. اولین مقاومت موجود سر راه گاوها در تراز 0.42 دلار مشاهده می‌شود. این تراز مدت‌هاست که یک مانع مهم برای کاردانو به شمار می‌رود، چراکه تلاش‌های متعدد برای عبور از آن ناموفق بوده است. اگر قیمت ADA بتواند از این سطح مقاومتی عبور کند، می‌توان انتظار داشت قیمت بدون مشکل تا مرز 0.46 دلار افزایش یابد.

از سوی دیگر، اگر قیمت از سطح فعلی خود کاهش یابد، سطح حمایت 0.39 دلاری اولین مانع برای سقوط یکباره قیمت خواهد بود. اگر ADA نتواند بالاتر از این سطح حمایتی باقی بماند، می‌تواند تا مرز 0.36 دلار سقوط کند.

در حالی که شاهد هستیم نرخ تقاضا برای کاردانو (ADA) اندکی افزایش یافته است، قدرت خرید در نمودار روزانه با کاهشی جزئی مواجه شده است. شاخص مقاومت نسبی اکنون بالاتر از خط میانی قرار دارد که نشان می‌دهد خریداران همچنان کنترل بازار را در دست دارند.

با این حال، حرکت کاردانو به زیر خط میانگین متحرک ساده 20 روزه نشان می‌دهد که فروشندگان ممکن است به‌زودی به بازی بازگردند، زیرا این میزان تقاضا برای حفظ قدرت خریدارن کافی نیست.

سیگنال فروش کاردانو

سیگنال‌های فروش در نمودار یک روزه کاردانو؛ منبع: TradingView

این سیگنال فروش در سایر اندیکاتورهای تکنیکال نیز قابل مشاهده است. برای مثال، اندیکاتور میانگین متحرک همگرا واگرا یا به اختصار مکدی (MACD) هیستوگرام‌های قرمز رنگی را زیر خط میانی نشان می‌دهد که نشان‌دهنده سیگنال فروش بر اساس مومنتوم حرکات قیمت است.

اندیکاتور حرکت جهت‌دار که به اختصار DMI نامیده می‌شود، نیز منفی است که نشان‌دهنده حرکت منفی قیمت است. خط DI- (نارنجی) بالای خط DI+ (آبی)  و شاخص جهت‌دار میانگین (قرمز) نزدیک به سطح 20 قرار دارند که به‌نوبه‌خود نشان می‌دهد پرایس اکشن فعلی این ارز فاقد قدرت کافی است.

 

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: newsbtc

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array