به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، در تقاطع اخبار فناوری و ارزهای دیجیتال، برنامه گوگل فور استارت آپز کلود (Google for Startups Cloud) به 11 شرکت بلاکچین گسترش یافته است. این نهادها با هم کمک‌های مالی، تخصص و خدمات را به کارآفرینان نوظهور وب3 ارائه خواهند کرد.

در همین حال، دولت بریتانیا 125 میلیون دلار بودجه برای یک کارگروه با هدف تسریع آمادگی هوش مصنوعی (AI) این کشور اختصاص داده است. این کارگروه بر تضمین قابلیت‌های حاکمیتی، مانند خدمات عمومی، و تقویت پذیرش مدل‌های پایه هوش مصنوعی ایمن و قابل اعتماد تمرکز خواهد کرد.

در عناوین دیگر، صرافی شکست خورده ارزهای دیجیتال FTX قرار است معاملات آتی و اختیار معامله و صرافی لجر ایکس (LedgerX) خود را به قیمت حدود 50 میلیون دلار به دفتر سرمایه‌گذاری سهام خصوصی ام‌سِوِن هولدینگز (M7 Holdings)، مشروط به تایید دادگاه بفروشد.

در همین حال، بایننس آمریکا از توافق خود برای خرید دارایی‌های ویجر دیجیتال (Voyager Digital) به ارزش 1 میلیارد دلار با استناد به جو مقرراتی خصمانه و نامطمئن در ایالات متحده عقب‌نشینی کرده است.

کریپتو بیز (Crypto Biz) این هفته: گوگل برنامه وب 3 خود را گسترش می‌دهد، بریتانیا 125 میلیون دلار برای یک کارگروه هوش مصنوعی متعهد می‌شود، صرافی FTX لجراکس را به قیمت 50 میلیون دلار می‌فروشد و بایننس آمریکا از خرید یک میلیارد دلاری دارایی ویجر حمایت می‌کند.

وویجر

برنامه گوگل فور استارت آپز کلود گسترش یافته است و 11 شریک بلاکچین وب 3 مانند سلو(Celo)، پالیگان (Polygon) آلکمی (Alchemy) و هدرا (Hedera) را شامل می‌شود.

شرکت تجزیه و تحلیل بلاکچین نانسن (Nansen) همچنین اعلام کرد که با گوگل کلود (Google Cloud) برای ارائه داده‌های بلاکچین در زمان واقعی برای استارتاپ‌ها به عنوان بخشی از این برنامه شریک شده است.

به عنوان بخشی از برنامه جدید کلود، استارت‌آپ‌های وب 3 می‌توانند تا 2000 دلار اعتبار گوگل کلود با اعتبار دو سال دریافت کنند، در حالی که استارت‌آپ‌های سیدد (seeded) می‌توانند در طول دو سال به 200,000 دلار برای استفاده از گوگل کلود و فایربیس (Firebase) دسترسی داشته باشند.

علاوه بر این، شرکای بلاکچین کمک‌های مالی تا سقف 3 میلیون دلار را به شرکت‌های پایه در برنامه گوگل فور استارتاپز کلود ارائه می‌دهند. نانسن همچنین از پایگاه داده خود با بیش از 250 میلیون برچسب کیف پول برای ارائه اطلاعات هوشمند در زمان واقعی به استارتاپ‌ها استفاده خواهد کرد.

فراخوانی پروژه‌ها و استارت آپ‌های سری A وب 3:

آیا می خواهید تا 200 هزار دلار در اعتبارات و مزایای انحصاری دریافت کنید؟
✅ کانال گِیتِد دیسکورد (Gated Discord) با محصول و مهندسی گوگل کلود وب3
✅ دسترسی زودهنگام به محصولات و نقشه راه وب3
✅ آموزش رایگان وب3 پیشرفته
✅ دسترسی به رویداد VIP

— گوگل کلود (@googlecloud) 25 آوریل 2023

وویجر

بریتانیا نزدیک به 125 میلیون دلار برای ایجاد کارگروه هوش مصنوعی ایمن متعهد می‌شود

دولت بریتانیا اعلام کرده است که 100 میلیون پوند (125 میلیون دلار) به عنوان بودجه اولیه برای حمایت از یک کارگروه با هدف تسریع آمادگی این کشور برای هوش مصنوعی ارائه می‌کند.

هدف این کارگروه تضمین قابلیت‌های حاکمیتی است که شامل خدمات عمومی می‌شود و به پذیرش مدل‌های پایه ایمن و قابل اعتماد کمک می‌کند.

این مصادف با تعهد بریتانیا برای تبدیل شدن به یک ابرقدرت علم و فناوری تا سال 2030 (1409) است.

انتظار می‌رود این کارگروه اولین آزمایش‌های استفاده از هوش مصنوعی و یکپارچه‌سازی خود را با هدف قرار دادن خدمات عمومی در شش ماه آینده راه‌اندازی کند.

بریتانیا همچنین بر هوش مصنوعی ایمن فشار می‌آورد که هدف آن تنظیم فناوری برای ایمن نگه داشتن مردم بدون محدود کردن نوآوری است.

FTX لجراکس را به قیمت 50 میلیون دلار به شرکت وابسته به هولدینگ صرافی مستقر در میامی می‌فروشد

صرافی کریپتوکارنسی FTX موافقت کرده است که قراردادهای آتی و اوراق بهادار لجراکس و صرافی اختیارات خود را به هولدینگ M7، وابسته به هلودینگ بین‌المللی میامی، به قیمت حدود 50 میلیون دلار بفروشد.

این معامله، که منوط به تایید دادگاه ورشکستگی ایالات متحده در ناحیه دلاور است، قرار است در ماه می در دادگاه مطرح شود.

خرید لجراکس بخشی از تلاش‌های مداوم FTX برای کسب درآمد از دارایی‌ها و تحویل بازیابی به سهامداران است. FTX در آگوست 2021 (مرداد 1400) لجراکس را خریداری کرد تا خدمات معاملاتی خود را گسترش دهد. صرافی FTX در حال حاضر مراحل ورشکستگی را طی می‌کند.

بایننس آمریکا از خرید دارایی 1 میلیارد دلاری ویجر عقب‌نشینی می‌کند و محیط نظارتی را مقصر می‌داند

بایننس آمریکا از توافق خود برای خرید دارایی‌های کارگزاری ورشکسته ارزهای دیجیتال ویجر دیجیتال به مبلغ یک میلیارد دلار عقب‌نشینی کرده است.

این صرافی دلیل این اقدام را جو مقرراتی خصمانه و نامطمئن در ایالات متحده دانست. کمیته رسمی ویجر از اعتباردهندگان بدون تضمین ناامیدی خود را از این خبر در توییتر منتشر کرد و گفت که در حال بررسی ادعاهای احتمالی علیه بایننس آمریکا است.

ویجر و کمیته اعتباردهندگان گفته‌اند که اکنون روی توزیع پول نقد و رمزارزی مستقیم به مشتریان از طریق پلتفرم ویجر کار خواهند کرد. ویجر در جولای 2021 (تیر 1400) اعلام ورشکستگی کرد و تصمیم دشواری برای اعمال حق خود برای فسخ قرارداد خرید دارایی با ویجر گرفته است.

در حالی که امید ما در طول این فرآیند این بود که به مشتریان ویجر کمک کنیم تا به ارزهای دیجیتال خود دسترسی داشته باشند.
— بایننس آمریکا (@BinanceUS) 25 آوریل 2023

 

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مهدی گچلو

ویراستار: تارا هدایتی

منبع:Cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array