به گزارش ایران دکونومی، به نقل از روابط عمومی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران، بیست و ششمین دوره‌ نمایشگاه بین‌المللی الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک (الکامپ)، از ۴ تا ۷ تیرماه سال ۱۴۰۲ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران بعد از چهار سال برگزار خواهد شد.

شیوع کرونا، عزاداری ایام ماه محرم و محدودیت‌های اینترنت، مانع برگزاری بیست و ششمین دوره‌ الکامپ شد

بعد از برگزاری بیست و پنجمین دوره‌ الکامپ در تیرماه سال ۱۳۹۸، این رویداد بین‌المللی تا پیش از این به دلایل مختلف، امکان برگزاری پیدا نکرده بود.

بیست و ششمین دوره‌ نمایشگاه بین المللی الکامپ، تابستان سال گذشته بعد از یک دوره برگزاری به صورت مجازی و چند مرتبه به تعویق افتادن یا لغو شدن به علت اوج گرفتن شیوع کرونا، در آستانخ برگزاری بود که با مخالفت سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور با تاریخ برگزاری روبه‌رو شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران، بنا بود نمایشگاه الکامپ در مرداد ماه سال گذشته برگزار شود، اما سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور، با انتشار بیانیه‌ای، ضمن اشاره به ضرورت برگزاری بیست و ششمین نمایشگاه الکامپ، زمان تعیین شده برای برپایی این نمایشگاه را به دلیل تقارن با دهه اول ماه محرم، در تضاد با شعائر دینی و باورهای مذهبی اعضای این صنف بزرگ دانست و از تعیین زمان جایگزین مناسب برای برگزاری این نمایشگاه خبر داد.

سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور اعلام کرد که به عنوان تنها نماینده قانونی بیش از ۲۰ هزار عضو حقیقی و حقوقی این صنف، وظیفه خود می‌داند که پیگیری‌های لازم برای تعیین زمان مناسب برگزاری این نمایشگاه را انجام دهد؛ که در این راستا رایزنی‌های لازم انجام شده و به زودی تاریخ برگزاری بیست و ششمین نمایشگاه الکامپ مشخص و به طور رسمی اعلام خواهد شد.

سازمان نصر کشور در بیانیه خود تاکید کرد که زمان اعلام شده برای الکامپ بدون هماهنگی با سازمان نصر کشور بوده و این سازمان تاریخ برگزاری جشنواره که مصادف با دهه اول محرم است را تاریخ مناسبی برای برگزاری الکامپ نمی‌داند. نصر کشور از انتخاب این تاریخ عذرخواهی کرده و مخالفت خود را با تاریخ پیشنهادی اعلام کرد.

حسین اسلامی، رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران درباره بیانیه‌ای که توسط سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور منتشر شد، اعلام کرد که نصر تهران، به عنوان مجری و متولی اصلی این رویداد، پیش از ارائه این بیانیه دغدغه برگزاری الکامپ در زمان دهه اول محرم را داشته است. او در همین رابطه گفت: «ما از همان روز اول با وزارت صنعت درباره این موضوع گفتگو کردیم و به شعائر اسلامی پایبند هستیم و به نظرمان بهترین زمان ممکن، تاریخ اعلام شده نیست اما در هر حال وزارت صنعت این تصمیم‌گیری را می‌کند و به ما زمان برگزاری رویداد را اعلام کرده است.»

این سازمان اعلام کرد «برگزاری باشکوه نمایشگاه الکامپ» در سالی که «تولید؛ دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» نامیده شده، اهمیت مضاعفی دارد:

«پس از سه بار تعویق غیرمنتظره این نمایشگاه به دلیل پاندمی کرونا و هزینه‌های سنگینی که تعویق‌های مکرر به شرکت‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات تحمیل کرده است، سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران خود را متعهد به برگزاری باشکوه این نمایشگاه در بازه زمانی 10 تا 13 مرداد ماه می‌داند. این زمان توسط سازمان توسعه تجارت و شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران و بر اساس تقویم سالانه نمایشگاهی و فضای موجود نمایشگاهی تعیین شده است.»

رئیس سازمان نصر تهران با اعلام این نکته که نصر کشور از لحاظ قانونی مجری این رویداد نیست، تاکید کرد که بیش از ۹۵ درصد غرفه‌داران الکامپ شامل کسب و کارهای فعال در مرکز کشور می‌شود و تمامی این غرفه‌داران برای برگزاری الکامپ برنامه‌ریزی و هزینه کرده‌اند: «دو سال تمام الکامپ برگزار نشده و حالا همه انتظار دارند تا این رویداد به بهترین شکل ممکن برگزار شود.»

در نهایت، بعد از انتشار این بیانیه‌ها و تعویق‌های پی‌درپی، شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران اعلام کرد: بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی الکامپ در تاریخ جدید خود از 19 تا 22 آبان ۱۴۰۱ برگزار می‌شود؛ اما این بار نیز الکامپ بخت برگزاری نیافت.

پاییز سال گذشته، نصر کشور با بیان اینکه تعدادی از شرکت‌ها طی هفته‌های منتهی به برگزاری، از حضور در نمایشگاه الکامپ انصراف دادند، از به تعویق افتادن بیست‌ و ششمین دوره الکامپ برای چندمین بار خبر داد.

به گزارش سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور، قرار بر این بود که بعد از دو سال وقفه الکامپ 26 آبان سال گذشته برگزار شود، با این وجود، به دلیل انصراف تعدادی از شرکت‌ها طی هفته‌های منتهی به برگزاری این رویداد حوزه‌ الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک و طبق اعلام پیمانکار برگزار کننده نمایشگاه، با شرایط مذکور امکان برگزاری الکامپ۲۶ وجود نداشت. با تصمیم شورای مرکزی این سازمان و هماهنگی دستگاه‌های اجرایی مربوطه، مقرر شده بود پس از دو سال وقفه ناشی از شرایط کرونایی کشور، بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک، در بازه زمانی ۱۹ تا ۲۲ آبان ۱۴۰۱ در تهران برگزار شود.

این مصوبه تیرماه سازمان نصر کشور، با پیگیری و برنامه‌ریزی نصر استان تهران برای برگزاری الکامپ، منجر به استقبال اعضاء سازمان در تهران و دیگر استان‌های کشور شد و تعداد قابل توجهی از آنها آمادگی خود برای حضور در جشنواره فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور (الکامپ) را اعلام و ثبت‌نام را نهایی کردند؛ با این وجود، در آستانه برگزاری نمایشگاه به دلیل انصراف تعدادی از شرکت‌ها و بر اساس توضیحات پیمانکار برگزار کننده نمایشگاه، با شرایط موجود امکان برگزاری الکامپ وجود نداشت.

این رویداد بین‌المللی که بعد از طی کردن مسیری پر فراز و نشیب و لغو شدن و تعویق‌های پی‌درپی، بناست که در تیرماه سال ۱۴۰۲ برگزار شود، بار دیگر توجه شرکت‌کنندگان و علاقمندان را به خود جلب کرده است.

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array