به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، رابینهود در رویداد Consensus 2023 که روز 27 آوریل (7 اردیبهشت) برگزار شد، از راه‌اندازی سیستم رمپ ارز فیات به کریپتوی خود با نام رابینهود کانکت (Robinhood Connect) و با ویژگی پشتیبانی از برنامه‌های غیرمتمرکز (DApps) و کیف پول‌های غیرامانی خبر داد. همزمان با این خبر، رابینهود در توییتر خود نوشت:

« تازه‌ترین پروژه سرمایه‌گذاری ما در صنعت کریپتو را معرفی می‌کنیم: Robinhood Connect. یک رمپ با کارمزد پایین با ادغامی یکپارچه برای توسعه دهندگان.»

رابینهود کانکت (Robinhood Connect ) که به عنوان رقیبی برای خدمات مشابه سایر پلتفرم‌های معاملاتی مانند کوین بیس پی (Coinbase Pay) و مون‌پی (MoonPay) شناخته می‌شود، اساساً به کاربران اجازه می‌دهد تا ارزهای دیجیتال خود را مستقیماً از کیف پول شخصی خود یا به صورت بومی در برنامه‌های غیرمتمرکز (DApps) و با استفاده از کارت‌های اعتباری یا دبیت کارت خود خریداری کرده و یا بفروشند.

این قابلیت جدید، از ویژگی یکپارچه‌سازی و ادغام در پروژه‌های وب3 (Web3) برخوردار است، به‌طوری که توسعه‌دهندگان می‌توانند این سرویس را مستقیماً در برنامه‌های خود تعبیه کنند. این کار به مشتریان این امکان را می‌دهد تا با اعتبار کیف پول رابینهود خود به صورت بومی در برنامه‌های غیرمتمرکز (DApps) بدون نیاز به باز کردن وبسایت یا اپلیکیشن رابینهود، به طور مستقل برای ورود به سیستم و انجام تراکنش‌ها به آن دسترسی داشته باشند.

در حال حاضر، این سرویس تنها در اکوسیستم های MyDoge، Giddy و Slingshot در دسترس است، اما اعلام شده است که در آینده نزدیک از Exodus و Phantom نیز پشتیبانی خواهد شد.

لوگوی رابینهود

یوهان کربرات (Johann Kerbrat)، مدیر کل رابینهود کریپتو (Robinhood Crypto)، در یک پست وبلاگی این شرکت توضیح داد که این سرویس به این امید توسعه یافته است که بتواند افراد بیشتری را به سمت فضای ارزهای دیجیتال جذب کند:

«فضای کریپتو و وب 3 این پتانسیل را دارند که آینده سیستم مالی را به سمت بهترشدن تغییر دهند، اما همه ما می‌دانیم که هنوز موانع قابل ملاحظه و بی‌شماری وجود دارد که مانع از پذیرش گسترده‌تر آنها می‌شود.»

وضعیت رابینهود در بازار رمزارزها

بازار خدمات تبدیل ارزهای فیات به کریپتو، مانند محصول جدید Robinhood Connect چندان شلوغ نیست، اما رابینهود یکی از معدود شرکت‌های مرتبط با امور مالی سنتی است که وارد این فضا شده است.

از ژانویه 2023 (دی 1401)، رابینهود ادعا کرده است که 23 میلیون حساب کاربری و 74.7 میلیارد دلار دارایی تحت کنترل خود دارد. این رقم به میزان قابل توجهی کمتر از 110 میلیون کاربر تأیید شده صرافی بزرگی مثل کوین بیس (Coinbase) است، اما ظاهراً میزان دارایی‌های تحت مدیریت آنها تقریباً مشابه است (کوین بیس 80 میلیارد دلار دارایی روی پلتفرم معاملاتی خود دارد). برای مقایسه بد نیست بدانید، شرکت‌های رقیب مون‌پی و وی‌بول (Webull) به ترتیب 5 میلیون و 13 میلیون کاربر فعال دارند.

گفتنی است که همراه با راه‌اندازی رابینهود کانکت (Robinhood Connect)، این شرکت از اعمال تغییرات متعددی در اپلیکیشن خود نیز خبر داده است که از آن جمله می‌توان به قابلیت انجام سفارشات پیشرفته از طریق stop orders و سفارشات stop limit اشاره کرد.

ارائه این خدمات جدید و ارتقاء برنامه تنها چند ماه پس از راه‌اندازی کیف پول خود-امانی با برند رابینهود در اپ استور iOS انجام می‌شود. این برنامه در حال حاضر از امتیاز 3.9 ستاره برخوردار است و رتبه 144 دانلودها در دسته مالی را به خود اختصاص داده است.

 

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبعcointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array