به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، بانک‌های جهانی به گسترش قابلیت‌های مرتبط با ارزهای دیجیتال خود ادامه می‌دهند و بانک چندملیتی بریتانیایی استاندارد چارترد (Chartered) بودجه جدیدی را برای پلتفرم رمزارز خود زودیا (Zodia) جمع‌آوری می‌کند.

بلومبرگ در 27 آوریل (7 اردیبهشت) گزارش داد که زیرمجموعه زودیا کاستدی (Zodia Custody) تحت حمایت استاندارد چارترد، در سری جدید سرمایه‌گذاری سری A مبلغ 36 میلیون دلار جمع آوری کرده است.

جولیان سایر (Julian Sawyer)، مدیر عامل زودیا کاستدی، گفته است که شرکت مالی ژاپنی اس‌بی‌آی هولدینگز (SBI Holdings) جمع آوری کمک مالی را رهبری کرده و دومین سهامدار بزرگ زودیا شده است.

قبل از سری تأمین مالی، زودیا مستقر در لندن منحصراً توسط نورثرن تراست (Northern Trust) استاندارد چارتد (Standard Chartered) حمایت می‌شد و استاندارد چارتد 90 درصد سهام این شرکت را در اختیار داشت. به گفته ساویر، پس از جمع‌آوری سرمایه همچنان سهامدار عمده باقی مانده است.

مدیر عامل زودیا تأکید کرد که در استراتژی سرمایه‌گذاری استاندارد چارترد، افزایش سرمایه خارجی پس از رشد یک شرکت تابعه به سطح معینی، معمول است و اظهار داشت:

او گفت: “این بخشی از استراتژی ما است که تحت حمایت بانک باشیم و این بدان معنا نیست که باید یک بانک واحد وجود داشته باشد.”

با بودجه جدید، زودیا استاندارد چارترد قصد دارد مقدار ارزهای دیجیتال پشتیبانی شده، از جمله اتر را افزایش دهد.

این شرکت همچنین سرمایه‌های تازه جمع آوری شده را برای توسعه جغرافیایی فراتر از بازارهای فعلی خود در اروپا و آسیا ایجاد خواهد کرد. این شرکت به‌ویژه به فرصت‌ها در خاورمیانه علاقه‌مند است، اما به دلیل عدم قطعیت نظارتی قصد دارد از ایالات متحده دور بماند.

بانک

ساویر خاطرنشان کرد که در مورد اینکه چه ارزهای دیجیتال باید به عنوان اوراق بهادار در ایالات متحده در نظر گرفته شوند، شفافیت زیادی وجود ندارد. مدیر عامل شرکت افزود: ما امیدواریم که ایالات متحده این وضوح را ایجاد کند، اما در حال حاضر، دشوار است که بگوییم در 12 تا 18 ماه آینده چه خواهد شد.

این خبر بلافاصله پس از آن منتشر شد که زودیا تجارت خود را در ژاپن از طریق سرمایه‌گذاری مشترک با اس‌بی‌آی هولدینگز در ماه فوریه (اسفند 1401) گسترش داد. درست مانند بخش جهانی زودیا، اسپین آف (spinoff) ژاپنی آن فقط سرمایه‌گذاران نهادی را هدف قرار می‌دهد. این سرمایه‌گذاری مشترک 51 درصد متعلق به اس‌بی‌آی دیجیتال اَسِت هولدینگز (SBI Digital Asset Holdings) و 49 درصد متعلق به زودیا کاستدی است.

یکی از بزرگ‌ترین بانک‌های بریتانیا، استاندارد چارترد در ابتدا اعلام کرد که قصد دارد در سال 2020 (1399) نگهبانی نهادی را برای رمزارزهایی مانند بیت‌کوین ارائه کند. زودیا که در سال 2021 (1400) راه‌اندازی شد، از بازار نزولی کریپتو در سال 2022 (1401) و سقوط صنایع بزرگ مانند FTX و سلسیوس جان سالم به در برد.

 

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مهدی گچلو

ویراستار: تارا هدایتی

منبع:Cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array