به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، متا اعلام کرد که بر اساس آمار ثبت شده، میزان حضور کاربران در اینستاگرام به لطف الگوریتم‌های مشابه تیک‌تاک در بخش Reels تا 24% افزایش یافته است.

کمپانی متا همزمان با انتشار گزارش مالی سه‌ماهه نخست خود، اطلاعات و جزئیات بیشتری نیز درباره پلتفرم‌های زیرمجموعه خود ارائه کرد. مدیرعامل و بنیان‌گذار متا، مارک زاکربرگ و مدیر ارشد مالی این شرکت، سوزان لی، به سوالات تحلیلگران درباره نتایج به‌دست آمده توسط متا پاسخ دادند.
زاکربرگ اعلام کرد که زمان صرف شده در اینستاگرام از زمانی که قابلیت Reels در اختیار کاربران قرار گرفته، 24% افزایش یافته است. این افزایش حضور به لطف الگوریتم و پیشنهاد محتوا به کاربران به وسیله هوش مصنوعی است. در واقع این روند شباهت بسیار زیادی به طرز کار اپلیکیشن تیک‌تاک دارد.

سوزان لی در پاسخ به سؤالات یکی از کارشناسان گفت: “نتایج به‌دست آمده از بخش Reels اینستاگرام برای ما رضایت‌بخش هستند. کاملاً مشخص است که کاربران این پلتفرم اهمیت بسیاری زیادی به این نوع از محتوا، یعنی ویدیوهای کوتاه، می‌دهند.” او در ادامه بیان کرد که در چند ماه اخیر میزان اشتراک‌گذاری در پلتفرم اینستاگرام به واسطه Reels افزایش قابل‌توجهی داشته است.

او گفت: “میزان بازنشر ویدیوهای بخش Reels در اینستاگرام افزایش بسیاری داشته و در 6 ماه اخیر این بازنشرها تقریباً دوبرابر شده‌اند.”

سوزان لی از پاسخ به این سؤال که آیا ویدیوهای بخش Reels همین تاثیر مثبت در پلتفرم فیسبوک را داشته‌اند یا خیر، سرباز زد. اما او مکرراً بر این نکته تاکید کرد که پیشنهادات محتوا مبتنی بر الگوریتم‌های هوش مصنوعی در فیسبوک، باعث افزایش تعامل در میان کاربران شده است.

اینستاگرام

اثر بخش Reels در میزان درآمد اینستاگرام

با اینکه پیشنهاد محتوا به کاربران به کمک الگوریتم‌های هوش مصنوعی و بخش Reels در اینستاگرام باعث افزایش نرخ تعامل در این پلتفرم شده است، اما این لزوماً به آن معنی نیست که تاثیر مثبتی بر میزان درآمد و سوددهی نیز داشته است.
در واقع، سوزان لی اعتراف کرد که بخش Reels تا حدی بر درآمد بخش استوری و پست‌های محتوایی در اینستاگرام اثر منفی نیز گذاشته است، زیرا همان مدت زمانی که کاربران می‌‌توانستند به استوری‌ها و پست‌های منتشر شده اختصاص دهند، حالا صرف ویدیوهای کوتاه و جذاب بخش Reels می‌شود.

اما نکته مهم و قابل توجه، همین روند فزاینده است. یعنی به مرور زمان و در کل، زمان صرف شده توسط کاربران در اینستاگرام بیشتر شده است. سوزان لی اظهار کرد که به تدریج این روند افزایشی باعث سوددهی و درآمد بیشتر نیز خواهد شد. به گفته او، درآمد حاصل از این بخش در حال حاضر خنثی است و پیش‌بینی می‌شود که تا پایان سال جاری میلادی و یا تا ابتدای سال 2024 نیز به همین منوال ادامه داشته باشد. اما پس از آن، کارشناسان تخمین می‌زنند که بخش ویدیوهای کوتاه Reels برای اینستاگرام درآمد بیشتری جذب کند.

او همچنین اشاره کرد که برای کسب درآمد از طریق بخش Reels، چاره‌ای اندیشیده خواهد شد، زیرا محتواهای منتشر شده در این بخش از لحاظ ساختاری با دیگر محتواهای موجود در اینستاگرام متفاوت هستند و رویکرد کسب درآمد از آنها نیز باید مناسب با چارچوب‌های آن باشد.

منبع: techcrunch

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array