به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، بر اساس اطلاعیه منتشر شده روز 26 آوریل (6 اردیبهشت) در رویداد Consensus  2023، شبکه اجتماعی می‌وی (MeWe) با شبکه بلاکچین فرکانس (Frequency)، که یک پاراچین از بلاکچین پولکادات (Polkadot) است، ادغام خواهد شد. در این اطلاعیه آمده است که این شرکت انتقال حساب‌های کاربران خود به این شبکه را در طول سه ماهه دوم سال آغاز خواهد کرد. پولکادات در همین خصوص در توییتر خود نوشت:

« پاراچین پولکادات با نام @one_frequency یک همکاری بزرگ با اپلیکیشن شبکه اجتماعی mewe آغاز خواهد کرد. این برنامه از این طریق، 20 میلیون کاربر خود را به شبکه پولکادات و  Social Web متصل می‌کند که به هر یک از آنها هویت اجتماعی و کنترل کامل بر داده‌های خود اعطا می‌کند.»

گفتنی است که شبکه اجتماعی می‌وی (MeWe) در سال 2012 و به عنوان “جایگزین فیس بوک” راه‌اندازی شد و ادعا می‌کرد ویژگی‌های حفظ حریم خصوصی بهتری نسبت به رقیب خود ارائه می‌کند. گزارش ماه سپتامبر (شهریور 1401) Axios حاکی از آن بود که این شبکه در آن زمان، بیش از 20 میلیون کاربر داشته است. از سوی دیگر، بلاکچین فرکانس به عنوان پاراچین پولکادات در ماه نوامبر (آبان 1401) راه‌اندازی شد.

mewe-social-site

جفری ادل (Jeffrey Edell)، مدیرعامل می‌وی (MeWe) در یکی از نشست‌های رویداد Consensus 2023 به نام «تشکیل مبانی وب3 با شبکه‌های اجتماعی غیرمتمرکز و حقوق داده» اظهار داشت که این حرکت به می‌وی (MeWe) اجازه می‌دهد تا تعهدی دائمی نسبت به مالکیت داده‌ها برای کاربران خود داشته باشد:

«بلاکچین چیزی شبیه دو برابر کردن حریم خصوصی است. بنابراین اکنون به این فناوری اجازه می‌دهید تا آنچه را که شرکت‌ها همیشه وعده داده‌اند، عملی کنند. روزی خواهد رسید که می‌وی توسط یک شخص یا یک شرکت بزرگ خریداری می‌شود و در آن شرایط، جنبه‌های حریم خصوصی ممکن است از بین بروند، اما زمانی که ما به فناوری بلاکچین متعهد شویم، این فناوری ما را به سمت حفظ حریم خصوصی متعهد می‌کند.”

او گفت: «ما هرگز اخبار بد یا اطلاعات نادرست را منتشر نکردیم، این کاری نیست که ما انجام ‌دهیم، بنابراین به شکلی کاملاً منطقی آماده‌ایم تا به دنیای وب3 قدم بگذاریم. آهسته و محتاطانه اما با تعهد کامل.»

بر اساس این اعلامیه، ادغام می‌وی و فرکانس بر اساس پروتکل غیرمتمرکز شبکه‌های اجتماعی (DSNP) صورت گرفته است که وودهام (Woodham) به عنوان بخشی از پروژه آزادی فرانک مک کورت روی آن کار کرده است. مک کورت در ژوئن 2021 حدود 100 میلیون دلار به این پروژه اختصاص داد.

آمپلیکا لبز (Amplica Labs) اولین مشارکت کننده فنی در فرکانس بود. برکستون وودهام رئیس این شرکت، که در این نشست نیز حضور داشت، تاکید کرد که مشارکت بین می‌وی (MeWe) و فرکانس همه مشکلات موجود در رسانه‌های اجتماعی را بلافاصله حل نخواهد کرد. با این حال، او معتقد است که با این کار، یک چارچوب اساسی فراهم می‌گردد که توسعه دهندگان می‌توانند برنامه‌های خود را بر اساس آن و با هدف رفع انواع مشکلات در آینده ایجاد کنند.

او گفت: «شبکه‌های اجتماعی مشکلات مختلفی را شامل می‌شوند، از تجربه کاربر گرفته تا انطباق باالگوریتم‌های هوش مصنوعی و البته که حل کردن همه این مشکلات به یکباره عملاً غیرممکن است، حتی با رویکردی که ما با هم در پیش گرفته‌ایم. پس بیایید حضور دیجیتالی خود در فضای وب را با هم پیوند دهیم تا یک شبکه وب اجتماعی ایجاد نماییم. با این کار می‌توانیم یک قدم دیگر به سمت رفع این مشکلات برداریم.»

 

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبعcointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array