به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، رگولاتور مالی بریتانیا، اداره رفتار مالی (FCA)، می‌خواهد با شرکت‌های رمزارزی همکاری کند تا یک چارچوب نظارتی برای صنعت ایجاد کند.

در 25 آوریل (5 اردیبهشت)، سارا پریچارد (Sarah Pritchard)، مدیر اجرایی FCA در کنفرانس هفته شهر لندن صحبت کرد و بر لزوم همکاری در مورد مقررات کریپتو تاکید کرد.

او گفت: “ما می‌خواهیم مطمئن شویم که رژیم نظارتی آینده برای دارایی‌های کریپتو درست است.”

“بیایید با هم کار کنیم تا قوانین و مقررات خود را به نفع بازارها، مصرف‌کنندگان و شرکت‌ها شکل دهیم، زیرا رمزارزها به جریان اصلی تبدیل می‌شوند.”

او افزود: «تعهد اولیه مؤثر از مقرراتی پشتیبانی می‌کند که به نفع همه است و به شرکت‌ها کمک می‌کند تا زمانی که مقررات لازم‌الاجرا می‌شوند، آماده شوند».

سارا پریچارد در سخنرانی خود در CityWeek2023 در مورد تنظیم و قانونگذاری رمزارزها و اینکه چگونه تعامل اولیه موثر می‌تواند از مقرراتی حمایت کند که به نفع همه است، صحبت کرد.

— مرجع رفتار مالی (@TheFCA) 25 آوریل 2023

 

پریچارد به هشداری که FCA به سرمایه‌گذاران کریپتو یک هفته قبل از سقوط FTX در اوایل نوامبر (اوایل آبان) صادر کرده بود اشاره کرد، اما افزود: “ما همیشه پذیرای نوآوری بوده ایم.”

داراییهای رمزارزی و بلاکچین فرصت‌هایی را برای خدمات و محصولات مالی کارآمدتر و خلاقانه‌تر ارائه می‌دهد.

این حرکت در تضاد کامل با رویکرد در سراسر ایالات متحده است. کسانی که در صنعت کریپتو در آمریکا مشغول به کار هستند، ادعا می‌کنند که تنظیم‌کننده‌های مالی محلی تمام تلاش خود را می‌کنند تا با اقدامات اجرایی در مقابل ایجاد مقررات معنادار با همکاری رهبران صنعت، بخش کریپتو را متوقف کنند.

کریپتو

پریچارد خاطرنشان کرد که مسئولیت‌های FCA محدود به اطمینان از اینکه شرکت‌های رمزارزی که در بریتانیا فعالیت می‌کنند از قوانین مبارزه با پولشویی (AML) و مقابله با تامین مالی تروریسم (CTF) پیروی می‌کنند.

او افزود: “تنها زمانی که دولت قانون وضع کند، ما اختیارات بیشتری برای تنظیم ارزهای دیجیتال خواهیم داشت.”

به گفته پریچارد، FCA از شرکت‌های رمزارزی پشتیبانی کرده و 41 شرکت در همه اندازه‌ها را به ثبت رسانده است، با این حال، تقریباً سه چهارم از مجموع 195 ثبت‌نام از شرکت‌های خارج از کشور رد شده یا درخواست‌های خود برای مجوز بریتانیا را پس گرفتند.

پریچارد همچنین اشاره کرد که تغییر ملموس در قالب قوانینی برای تبلیغات کریپتو و تبلیغات سرمایه‌گذاری‌های پرخطر خواهد آمد. قوانین فعلی تبلیغات برای شرکت‌هایی که آنها را نقض می‌کنند مجازات‌های سنگینی در پی دارد.

او گفت: این مورد به محض تصویب قانون توسط دولت در اختیار ما قرار خواهد گرفت و شرکت‌ها چهار ماه فرصت خواهند داشت تا تغییرات را اجرا کنند. همچنین قوانین پس از ارائه قانون منتشر خواهد شد.

پریچارد خاطرنشان کرد که FCA همچنین از نزدیک با دولت در مورد پیشنهادهای خود برای تنظیم استیبل کوین‌ها همکاری کرده است.

در اوایل ماه مارس (اسفند)، مقامات FCA به دولت گفتند که مقررات ارزهای دیجیتال اجتناب ناپذیر است. رگولاتور در تلاش است تا قانون خدمات مالی و بازار را که در ماه جولای (تیر) معرفی و در اکتبر (مهر) اصلاح شد تا مقررات ارزهای دیجیتال را نیز در بر گیرد، اجرا کند.

 

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مهدی گچلو

ویراستار: تارا هدایتی

منبع:Cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array