به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، طلا در خط روند صعودی حمایت شده و اکنون نشانه‌هایی از قدرت را نشان می‌دهد. فلز گرانبها در چهار روز از پنج روز گذشته در حال آزمایش حمایت خط روند صعودی کوتاه مدت خود بوده است. هر بار به سمت بالا حرکت کرده، نتوانسته از سطوح مقاومت عبور کند.

افت به زیر 1969 دلار شروع حرکت نزولی است

روند نزولی با افت زیر 1969 دلار رخ می‌دهد. فلز زرد در حال حاضر به سمت حمایت بالقوه صعودی در حال حرکت است. اکنون نگاه معامله‌گران به سمت سطح حمایتی 1960 دلار است که با چندین سطح از جمله فیبوناچی 38.6 درصد مشخص شده است.

حرکت به بالای اوج هفته گذشته به معنای شروع روند صعودی است

طلا ممکن است قبل از اینکه یک اصلاح عمیق‌تر اتفاق بیفتد، به سمت بالا حرکت کند. با توجه به روند قیمتی اخیر طلا، یک حرکت به بالای سطح 2015 مورد نیاز است تا روند صعودی شود. توجه داشته باشید که عقب نشینی طلا در سطح 1969 دلار حمایت شد که بسیار نزدیک به مقاومت قبلی 1960 در اوج نوسان فوریه بوده است.

پتانسیل صعود طولانی مدت طلا

شکست بالای 2070 بسیار مهم است، زیرا این حرکت باعث ادامه روند صعودی بلندمدت از پایه 12 ساله خواهد شد. رسیدن به اوج جدید، طلا را برای سرمایه‌گذاران جذابتر می‌کند. این باید به جذب خریداران جدید به سمت فلز گرانبها کمک کند و علاقه لازم برای ادامه آن را فراهم کند. استراحت فعلی طلا قبل از تلاش بعدی آن برای حرکت به سوی یک روند جدید و صعودی لازم است و شانس فلز گرانبها را برای فتح سقف‌های جدید افزایش می‌دهد.

تحلیل تکنیکال بازار طلا

نمودار تکنیکال طلا

بازارهای طلا در جریان معاملات روز سه‌شنبه حرکت نوسانی و رفت و برگشتی داشته‌اند، زیرا در کل شاهد رفتارهای پر سر و صدای زیادی در بازارها هستیم. به نظر می‌رسد که بازار در تلاش برای اصلاح است. در نهایت، من فکر می‌کنم این وضعیتی است که در آن شما باید به بازار طلا از این منظر نگاه کنید که ریسک اشتهای نامنظمی در بازار وجود دارد.

متحرک نمایی 50 روزه همچنان مهم بوده و بازار به این سمت حرکت کرده است. این می‌تواند کف کوتاه مدتی باشد که از آن بهره ببرید. در صورتی که معامله‌گر هستید، در مورد ورود به بازار طلا صبور باشید، و اخبار کمیته بازار آزاد فدرال (FOMO) را دنبال کنید.

اگر بخواهیم برگردیم و به زیر متحرک نمایی 50 روزه برسیم، ممکن است بازار نزولی شده و احتمال کاهش بسیار شدید به سمت سطح 1900 دلار را باشد. به خاطر داشته باشید که حفظ دارایی عامل اصلی اتفاقاتی است که در مورد طلا رخ داده است، بنابراین باید به آن توجه زیادی داشته باشید.

تا زمانی که بازی‌های زیادی در بازار اوراق قرضه انجام می‌شود و حدس می‌زنیم که فدرال رزرو قرار است چه کاری انجام دهد، من گمان می‌کنم که فلز گرانبها بسیار بی‌ثبات باقی می‌ماند و به سختی می‌توان روی ثبات بازار حساب کرد. در کل بازار در شرایط صعودی قرار دارد و تصور سناریویی که در آن به زودی بازار نزولی شود، دشوار است.

برای مشاهده آخرین اخبار اقتصادی کلیک کنید.

تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: لیلا درخشان

ویراستار: تارا هدایتی

منبع:  fxempire ، fxempire

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array