به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، شرکت فناوری آلفابت (Alphabet) برنامه استارت‌آپ‌های وب3 گوگل کلود را گسترش داده است. از روز 25 آوریل، این برنامه شرکت‌های فعال در حوزه وب3 (Web3) مانند Alchemy، Aptos، Base، Celo، Flow، Hedera، Nansen، Near، Polygon، Solana و Thirdweb را شامل شده است.

در همان روز، شرکت تجزیه و تحلیل بلاکچین نانسن (Nansen) اعلام کرد که به منظور ارائه داده‌های بلاکچین بلادرنگ برای استارتاپ‌ها، با گوگل کلود (Google Cloud) وارد همکاری شده است. پایگاه داده این پلتفرم در حال حاضر بیش از 250 میلیون لیبل کیف پول را دربرمی‌گیرد. نانسن در بیانیه خود گفت:

« بسیار هیجان‌زده هستیم که در این برنامه استارت‌آپی وب 3  با گوگل کلود شریک شده‌ایم تا داده‌های بلاکچین را در زمان واقعی در اختیار کاربران قرار دهیم. استارت‌آپ‌های وب 3 در این برنامه می‌توانند به مدت یک ماه به‌صورت رایگان از NansenQuery و مزایای دیگر آن استفاده کنند.»

گوگل کلود

در حال حاضر، گوگل کلود دو مجموعه محصول برای استارت‌آپ‌های وب 3 دارد که بر اساس تامین بودجه صورت گرفته توسط شرکت‌ها از یکدیگر متمایز می‌شوند. شرکت‌های پیش‌بذر (Pre-seed: به شرکت‌هایی اطلاق می‌شود که در ابتدایی‌ترین مرحله تامین مالی خود قرار دارند) با دسترسی به رویدادهایی مانند هفته بلاکچین پاریس، رویداد Consensus و TOKEN2049 سنگاپور، که گوگل در آن شرکت خواهد کرد، می‌توانند تا 2000 دلار اعتبار گوگل کلود را با اعتبار دو ساله دریافت کنند.

برای استارت‌آپ‌هایی که در مرحله تامین مالی هستند، مزایایی شامل ۲۰۰ هزار دلار اعتبار دو ساله برای استفاده از خدمات گوگل کلود و فایربیس (Firebase) و همچنین ۱۲ هزار دلار اعتبار پشتیبانی پیشرفته گوگل کلود و ۱۲ ماه Google Workspace Business Plus رایگان در نظر گرفته شده است. علاوه بر این، پروژه‌های مهم وب 3 از جمله آپتوس (Aptos)، سلو (Celo)، فلو (Flow)، بنیاد هدرا (HBAR Foundation)، نیر پروتکل (Near) و بنیاد سولانا (Solana Foundation)، تا سقف 1 میلیون دلار کمک‌های مالی به صورت ارز فیات یا توکن به این شرکت‌ها ارائه می‌کنند.

استارت‌آپ‌های تامین مالی شده، می‌توانند به ۳ میلیون دلار بودجه از صندوق‌های خطرپذیر پالیگان (Polygon Ventures) نیز دسترسی داشته باشند. در همین حال، صندوق سرمایه‌گذاری Base Ecosystem Fund نیز بررسی‌هایی را برای کارآفرینان ارائه می‌دهد، در حالی که Coinbase Ventures نیز آنها را به تیم‌های پشتیبانی و سرمایه‌گذاران خطرپذیر قابل اجرا معرفی می‌کند. امتیازات دیگر این پروژه عبارتند از: تا 10 هزار دلار اعتبار Alchemy با پشتیبانی VIP و استقرار قراردادهای بدون هزینه‌های گس با Thirdweb.

الکس سوانویک (Alex Svanevik)، یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل شرکت نانسن اظهار داشت: به لطف همکاری با گوگل کلود می‌توانیم اطلاعات بی‌درنگ در زمان واقعی را برای هموارتر کردن شرایط کار در بازار رمزارزها ارائه کنیم.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array