به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، کاربران سولانا (SOL) به زودی می‌توانند از طریق یک پلاگین منبع باز فعال در چت‌بات هوش مصنوعی اُپن‌ای.آی (OpenAI)، یعنی ChatGPT، با شبکه تعامل داشته باشند.

بر اساس توییت جدیدی که روز ۲۵ آوریل (5 اردیبهشت) توسط سولانا لبز (Solana Labs)، شرکت توسعه دهنده بلاکچین سولانا منتشر شد، این پلاگین به ChatGPT اجازه می‌دهد تا موجودی کیف پول کاربر را بررسی کند، توکن‌های بومی شبکه سولانا (SOL) را انتقال دهد و توکن‌های غیرمثلی خریداری کند. این شرکت توسعه دهندگان را تشویق می‌کند تا از این کد منبع باز برای بازیابی داده‌های درون زنجیره‌ای مورد علاقه خود استفاده کنند.

توییت سولانا

اسکرین شات به اشتراک گذاشته شده توسط سولانا لبز حاکی از آن است که ChatGPT می‌تواند فهرستی از NFT‌های متعلق به یک آدرس سولانای خاص را بازیابی کند که یک لینک ابرداده پیوست‌شده به یک NFT را به اشتراک می‌گذارد و احتمالاً از کاوشگر بلوک سولانا لبز تهیه شده است. این شرکت هنوز مشخص نکرده است که آیا این پلاگین زمانی که OpenAI قابلیت افزونه را در دسترس همه قرار دهد راه‌اندازی می‌شود یا خیر؟.

پلاگین‌های جدید ChatGPT با بازیابی اطلاعات از منابع آنلاین و تعامل با وبسایت‌های شخص ثالث برای پاسخ به فرمان‌های درخواستی کاربران، کار می‌کنند. این ویژگی در حال حاضر برای همه کاربران در دسترس قرار دارد.

واکنش کاربران سولانا

با این وجود همه کاربران از این پیشرفت احساس رضایت ندارند. یکی از کاربران توییتر از سولانا خواسته است که ابتدا بر روی توسعه یک “کاوشگر بلوک” تمرکز کند، در حالی که یکی دیگر از کاربران این سوال را مطرح کرد که این اقدام دقیقاً چه فایده‌ای برای اکوسیستم سولانا به همراه خواهد داشت.

به نظر می‌رسد که سولانا لبز اخیراً  تمرکز ویژه‌ای بر هوش مصنوعی داشته است. این شرکت روز 25 آوریل اعلام کرد که یک میلیون دلار بودجه برای پروژه‌هایی که ابزارهای هوش مصنوعی را بر روی شبکه سولانا اجرا می‌کنند تخصیص خواهد داد:

«سولانا در حال حاضر کمک های مالی ویژه‌ای را برای ساخت ابزارهای هوش مصنوعی که از سولانا استفاده می کنند، به تیم‌های توسعه اکوسیستم اختصاص می‌دهد.»

کاربران ChatGPT می‌توانند سابقه چت خود را حذف کنند

در همین روز، OpenAI اعلام کرد که کاربران ChatGPT به لطف ویژگی جدید حفظ حریم خصوصی این برنامه، می‌توانند سابقه چت خود را پاک کنند. این تیم در بیانیه روز 25 آوریل خود از عرضه این ویژگی جدید خبر داد که با هدف افزایش کنترل بیشتر کاربران بر داده‌های خود راه‌اندازی شده است. این شرکت افزود:

«مکالماتی که بعد از غیرفعال شدن سابقه چت شروع می‌شوند، برای آموزش و بهبود مدل‌های ما استفاده نشده و در نوار کناری سابقه چت‌های کاربر نشان داده نمی‌شوند.»

طبق گفته OpenAI، این ویژگی را می‌توان در تنظیمات ChatGPT یافت و هر زمان که کاربر مایل بود، قابل تغییر است. بر این اساس، مکالمات حذف شده به منظور بررسی آنها و نظارت بر مطالب توهین‌آمیز، به مدت 30 روز نگهداری می‌شوند. پس از آن، مکالمات برای همیشه حذف خواهند شد.

این شرکت هوش مصنوعی یک گزینه جدید دیگر با نام ” export” را برای کاربران فراهم کرده است تا داده‌های خود را دانلود و اطلاعاتی را که ChatGPT ذخیره می‌کند بیشتر درک کنند.

این ویژگی جدید حریم خصوصی در حالی ارائه می‌شود که ایتالیا به عنوان اولین کشور اروپایی، اعلام کرد ChatGPT تا زمانی که با قوانین حریم خصوصی کاربران اتحادیه اروپا و مقررات حفاظت از داده‌های عمومی (GDPR) مطابقت نداشته باشد، در این کشور ممنوع است.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array