به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، طی چند روز گذشته، قیمت پالیگان (MATIC) مانند بسیاری دیگر از دارایی‌های دیجیتال، روندی کاهشی در پیش گرفته بود. به‌طوری که در بازه زمانی هفت روزه، با حدود 15 درصد کاهش، از 1.12 دلار به زیر 1 دلار حرکت کرد و به منطقه نزولی وارد شد.

کف قیمت روزانه پالیگان (MATIC) در تراز 0.952 دلار تشکیل شد و اکنون تلاش می‌کند تا با آغاز یک موج بازیابی، همانند بیت کوین و اتریوم، زیان‌های وارد شده را جبران کند. در پی این اصلاح صعودی، قیمت توانست از 0.980 دلار عبور کند و به سطح فعلی خود یعنی بالای 1 دلار بازگردد. علاوه بر این، در نمودار 4 ساعته جفت ارز پالیگان در برابر دلار آمریکا (MATIC/USD)، شکست صعودی یک خط روند نزولی کلیدی با مقاومتی نزدیک به 0.975 دلار به خوبی دیده می‌شود.

در نمودار چهار ساعته، در حال حاضر پالیگان با قیمتی زیر 1.10 دلار (1.001 دلار در این لحظه) و میانگین متحرک ساده 100 معامله می‌شود. گاوها (خریداران) در ادامه تلاش خود برای بازیابی سطوح از دست رفته، اول باید بر مقاومت 1.008 دلاری یا سطح فیبوی اصلاحی 23.6% حرکت نزولی 1.191 دلار به 0.952 دلار غلبه کنند.

شکست صعودی قیمت بالاتر از سطح مقاومت 1.008 دلار، می‌تواند زمینه تداوم روند بهبود آن را فراهم کند. در این حالت، تراز  1.08 دلار یا سطح فیبوی اصلاحی 50% به عنوان مقاومت بعدی مانع حرکت خریداران خواهد شد.

نمودار پالیگان

نمودار چهار ساعته قیمت پالیگان (MATICUSD) منبع: TradingView.com

ادامه حرکت بالاتر از سطح مقاومت 1.08 دلاری می تواند شروع یک جهش ثابت باشد. در این حالت، قیمت حتی می‌تواند به سمت سطوح 1.15 دلار یا 1.20 دلار نیز حرکت کند.

احتمال افت قیمت پالیگان (MATIC)

برخلاف سناریوی فوق، اگر قیمت پالیگان (MATIC) زیر ناحیه مقاومت 1.008 دلاری باقی بماند، ممکن است خرس‌ها (فروشندگان) دوباره قدرت گرفته و حرکت کاهشی تازه‌ای را از این منطقه شروع کنند. اولین حمایت در این روند نزولی نزدیک به سطح 0.98 دلار واقع است.

حمایت مهم بعدی نزدیک به سطح 0.95 دلار دیده می‌شود و شکست نزولی آن می‌تواند راه را برای آغاز یک روند نزولی تازه به سمت 0.88 دلار باز کند. در این حالت، حمایت بعدی نزدیک به سطح 0.82 دلار سرعت فروشندگان را کم می‌کند.

در نمودار 4 ساعته جفت ارز پالیگان در برابر دلار آمریکا (MATIC/USD)، اندیکاتور مکدی (MACD) در منطقه صعودی در حال افزایش است و شاخص مقاومت نسبی (RSI) نزدیک به سطح 50 در حرکت است.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبعnewsbtc

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array