به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، صرافی بزرگ ارزهای دیجیتال بایننس، امروز (8 می) برای دومین بار قابلیت برداشت بیت کوین را به حالت تعلیق درآورد. این صرافی حجم زیاد سفارش‌های برداشت معلق در این پلتفرم را دلیل این اقدام خود عنوان کرده است.

بایننس روز 8 می (18 اردیبهشت) در توییتی اعلام کرد که برداشت بیت کوین را «موقتاً» متوقف کرده است، زیرا «حجم بسیار زیادی از تراکنش‌های معلق» در این پلترفم جمع شده است. این صرافی افزود که تراکنش‌ها هنوز معلق هستند، زیرا «کارمزدهای تعیین‌شده، افزایش اخیر هزینه‌های گس شبکه [بیت‌کوین] را پیش‌بینی نکرده بودند».

این صرافی حدود دو ساعت پس از توییت اول خود، با به‌روزرسانی آن دوباره اعلام کرد که «تراکنش‌های برداشت [بیت‌کوین] معلق را با تراکنش‌هایی با کارمزد بالاتر جایگزین می‌کند تا توسط استخرهای ماینینگ دریافت شوند».

تقریباً سه ساعت پس از اولین توییت، بایننس گفت که بعد از پردازش تراکنش‌های معلق با کارمزد بالاتر، برداشت بیت کوین از سر گرفته شده است. این شرکت افزود که در تلاش است تا امکان برداشت از طریق شبکه لایتنینگ را فراهم کند که ظاهراً می‌تواند به کاهش چنین رویدادها و توقف اجباری برداشت در آینده کمک کند. بایننس در توییت آخر خود نوشت:

«برای جلوگیری از تکرار موارد مشابه در آینده، کارمزدهای ما تعدیل شده است. ما همچنان به نظارت بر فعالیت‌های درون زنجیره‌ای ادامه می‌دهیم و در صورت نیاز آنها را تعدیل می‌کنیم. به‌علاوه، تیم ما روی فعال کردن برداشت از طریق شبکه لایتنینگ بیت کوین (BTC) نیز کار می‌کند تا در چنین شرایطی به کمک ما بیاید.»

پیش از این نیز روز 7 می (17 اردیبهشت)، بایننس مجبور شده بود به دلیل سرازیر شدن سیل تراکنش‌ها به سمت این بلاکچین، به‌طورموقت برداشت بیت کوین را متوقف کند. این وضعیت بیش از یک ساعت و نیم طول کشید.

وضعیت شبکه بلاکچین بیت کوین در زمان تعلیق برداشت‌های بایننس

در آن زمان، ممپول (Mempool) بیت کوین حدود 400 هزار تراکنش معوق داشت که درانتظار پردازش بودند. طبق داده‌های mempool.space، در زمان توقف دوم برداشت‌ها در بایننس، این رقم به نزدیک به 485 هزار مورد رسیده بود.

ممپول بیت کوین بایننس

ممپول بیت کوین در ساعت 2:30 بامداد روز 18 اردیبهشت به وقت UTC. منبع: Mempool Space

گفتنی است که ممپول ناحیه‌ای است که تراکنش‌های شبکه بیت‌کوین قبل از تأیید توسط هر گره بلاکچین، در آنجا منتظر می‌مانند. بر اساس داده‌های پلتفرم تحلیلی کریپتو کوانت (CryptoQuant)، بایننس روز 7 می شاهد جریان‌های منفی خالص بیت‌کوین بوده است. در این روز حدود 175650 بیت کوین به ارزش حدود 4.95 میلیارد دلار از این صرافی برداشت شده است.

بایننس ادعا کرد که طبق این داده‌ها، بیت کوین‌های خروجی در واقع بین کیف پول‌های سرد و گرم جابه‌جا شده‌اند. در همین حال، طبق داده‌های کوین مارکت کپ، قیمت بیت‌کوین نسبت به بالاترین سطح هفتگی آن که روز 6 می (16 اردیبهشت) در حدود ۲۹۷۰۰ دلار به ثبت رسید، اکنون حدود ۳.۵ درصد کاهش یافته و به 28170 دلار رسیده است.

جریان خروج بیت کوین از بایننس

نمودار هفت روزه برداشت، خروج بیش از 175650 بیت کوین (4.95 میلیارد دلار) از بایننس؛ منبع: CryptoQuant

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبعCointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array