به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی و به نقل از «گاردین»، تعداد مشاغل و کسب و کارهای در آستانه ورشکستگی انگلستان، در پایان سال گذشته (2022) بیش از 25 درصد افزایش یافت؛ به نظر می‌رسد این موضوع ناشی از افزایش نرخ بهره و رشد سریع تورم بوده است.

گزارش منتشر شده توسط گروه Begbies Traynor نشان داد که 47477 شرکت در بریتانیا در سه ماهه پایانی سال گذشته (2022) در وضعیت بحرانی مالی قرار داشتند؛ چرا که این شرکت‌ها با تورم و هزینه‌های استقراض دست و پنجه نرم می‌کردند. این رقم در مقایسه با 37772 شرکتی که سطح «بحرانی» را در سه ماه قبلتر (سه ماهه سوم 2023) گزارش کرده بودند، 26 درصد افزایش نشان می‌دهد.

«جولی پالمر» یکی از شرکای Begbies Traynor اعلام کرد: افزایش نرخ بهره، تورم سریع و اعتماد ضعیف مصرف کننده در بحبوحه افزایش نرخ‌ها و غیرقابل پیش بینی بودن هزینه، مشاغل بریتانیا را به چالش کشیده و صدها هزار کسب و کار را در آستانه سقوط قرار داده است. وی خاطرنشان کرد که جدی‌ترین نگرانی‌ها در بخش ساخت و ساز و املاک و مستغلات است.

بانک مرکزی انگلیس در تلاش برای مهار تورم به طور پیوسته نرخ بهره را از 0.1 درصد در پایان سال 2021 به 5.25 درصد در شرایط کنونی افزایش داده است.

در واقع، بخش ساخت و ساز و دارایی 30 درصد از کل مشاغلی را تشکیل می‌دهد که با مشکلات مالی بحرانی روبه‌رو هستند. نرخ رشد فصلی تعداد شرکت‌هایی که با مشکلات مالی بحرانی روبه‌رو هستند در صنعت ساختمان 32.6 درصد، در بخش بهداشت و آموزش 41.3 درصد، در بخش خدمات املاک و مستغلات 25 درصد و در خدمات 24 درصد رشد داشته است.

این دومین دوره متوالی سه ماهه است که در آن مشکلات بحرانی مالی 25 درصد افزایش یافته است. انتظار می‌رود درصد قابل توجهی از مشاغلی که با این شرایط روبه‌رو هستند به تدریج دچار ورشکستگی شوند.

این گزارش همچنین نشان داد که تقریباً 540000 شرکت بریتانیایی در سه ماهه پایانی سال گذشته (2022) در مضیقه «قابل توجه» بودند که 12.9 درصد نسبت به سه ماهه سوم افزایش داشت. Begbies Traynor هشدار داد که نرخ ورشکستگی در بریتانیا احتمالاً در سال 2024 افزایش می‌یابد.

جالب توجه است که اکثر کسب و کارهایی که با مشکلات مالی بحرانی مواجه شده‌اند، غالباً در لندن و جنوب شرقی مستقر بوده و کمترین آنها در شمال شرقی و ایرلند شمالی بودند.

منبع: theguardian

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array