به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، در سال ۲۰۲۲، صنعت توریسم جهانی با چالش‌های زیادی روبه‌رو شد. در ابتدای سال، چالش پیش رو درجذب دوباره توریست‌ها با فراهم کردن امکانات مناسب “فاصله‌گذاری اجتماعی” بود. سپس، با کاهش محدودیت‌ها، موج جدیدی از سفرها شروع شد تا جبرانی بر سال‌های گذشته باشد. با اینکه این سفرها باعث ورود بسیاری از توریست‌ها به مقاصد مختلف و افزایش تقاضا شد، اما بسیاری از کسب‌وکارها برای تامین امکانات با منابع محدودتر از گذشته، به مشکل برخوردند.

تکنولوژی، راه نجاتی شد تا ما را در برابر این چالش‌های مختلف راهنمایی کند. از راه‌حل‌های مناسب قوانین فاصله‌گذاری اجتماعی گرفته تا ابزاری که با وجود تعداد کم کارمندان، ظرفیت را افزایش می‌دهد.

با ورود به سال ۲۰۲۳، باید ترندهای جدید در حوزه سیر و سفر و تکنولوژی‌های اخیر را بررسی کرده و از آنها به نحو احسن استفاده کنیم.
در ادامه، ترندهایی که در سال ۲۰۲۳ تغییرات مثبتی به ارمغان می‌آورند را بررسی خواهیم کرد:

واقعیت افزوده، دریچه‌ای جدید به سفرهای کاری

سفرهای کاری در سال ۲۰۲۳ با تمام قوا بازخواهند گشت. بر اساس گزارش سایت Booking.com، پیش‌بینی می‌شود که استراحتگاه‌هایی با تم ‘survivor’ باعث تقویت روحیه تیمی در کمپانی‌ها بعد از چندسال فاصله و دوری شوند.
بر اساس این گزارش، ۴۴٪ از کارمندان در سطح جهانی، به سفرهای کاری واقعی در جهت افزایش روحیه تیمی تمایل دارند. و ۵۱٪ ترجیح می‌دهند که این سفرها ریموت و یا تجربیات از راه دور باشد‌.

علاوه‌بر‌این، در سال جدید American Express Global Business Travel مقاله‌ای منتشر کرده‌است مبنی بر اینکه روند تقویت روحیه کمپانی‌ها بر محور سفرهای کاری خواهد بود.

در این مقاله، این نکات بررسی شده‌است که چگونه تغییر روند کاری به دورکاری، نیاز فزاینده به رسیدگی حال عمومی کارمندان و جلوگیری از خستگی مفرط آنها و چالش همیشگی جذب و حفظ کارکنان بااستعداد باعث می‌شود که سفرهای کاری تاثیر به‌سزایی در ساختن روحیه تیمی در کمپانی‌ها داشته باشد.
تکنولوژی‌هایی هستند که در رسیدن به این هدف به یاری برندها می‌آیند. واقعیت گسترده (Extended Reality)، یکی از ترندهای اخیر بازار است که اثر چشمگیری در این زمینه داشته‌است. از واقعیت افزوده (AR) گرفته تا واقعیت مجازی (VR)، این تکنولوژی‌ها به کارمندان در تقویت روحیه تیمی و افزایش مهارت‌های رهبری کمک کرده و به آنها شانسی می‌دهد تا فعالیت‌هایی جدید منطبق بر نیازهای محیط کار خود را طراحی کنند.

 

سفر

 

هوش مصنوعی زایا، تازه‌وارد دنیای توریسم

هوش مصنوعی ترندی است که اخیراً در دنیای توریسم فراگیر شده‌است. ربات‌های خدمات امور مشتریان، چت‌بات‌های آنلاین، و ابزارهای تحلیل داده‌های مشتریان همگی در افزایش سرعت خدمت‌رسانی و بالابردن کیفیت کار و تقلیل وظایف کارمندان به کمک بیزینس‌ها می‌آیند.
هوش مصنوعی زایا، نه‌تنها با کپی و جایگزین کردن، بلکه با تولید محتوای متنی و تصویری اورجینال، توانایی افزایش پتانسیل این تکنولوژی را دارد. از نمونه‌های محبوب این هوش مصنوعی‌ها می‌توان به ChatGPT و DALL-E اشاره کرد.

با اینکه این تکتولوژی هنوز نوپاست، اما هوش مصنوعی زایا قادر است فرصت‌هایی طلایی در اختیار بیزینس‌های سیر و سفر بگذارد‌.
برای مثال، فعالین این صنعت می‌توانند با استفاده از هوش مصنوعی‌، تورهایی مجازی از محل کسب‌وکار (هتل، استراحتگاه، اقامتگاه و…) برای مشتریان احتمالی خود تدارک ببینند. استفاده از هوش مصنوعی برای برنامه‌ریزی اقدامات آینده، به صاحبان بیزینس‌ها این شانس‌ را می‌دهد تا نقطه ضعف‌های احتمالی را شناسایی کرده و در رفع و رجوع آنها بکوشند.

پرداخت بی‌دردسر، با تکنولوژی بیومتریک

یکی دیگر از ترندهای پیش‌بینی شده در صنعت توریسم در سال ۲۰۲۳، بهره‌گیری از احراز هویت بیومتریک است. با استفاده از این تکنولوژی‌، مسافران می‌توانند صرفاً با اثر انگشت و یا اسکن شبکیه چشم خود، در هتل پذیرش شوند، صندلی خود را ارتقاء دهند و یا حتی خرید کنند.
برای مثال، یکی از برندهای تولید کننده نوشیدنی با استفاده از تکنولوژی بیومتریک Amazon One در سراسر فرودگاه‌های آمریکا، روندی ترتیب داده‌است که مشتریان فقط با اسکن کردن اثر انگشت خود هزینه خرید خود را بپردازند.
حتی اگر برای استفاده از تکنولوژی بیومتریک آمادگی لازم را ندارید، پرداخت‌های دیجیتالی به کمک شما می‌آیند. اپلیکیشن‌های پرداخت و کیف‌پول‌های دیجیتالی پرداخت هزینه‌ها در سفر را برای مشتریان آسان و در دسترس قرار داده‌است.

 

مترجم: مائده هاشمی

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: thenextweb

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array