به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، اخیراً میم کوین محبوب شیبااینو (SHIB)، شاهد افزایش قابل توجهی در تراکنش‌های بزرگ با ارزش یک میلیون دلار یا بیشتر بوده است. پس از افزایش شدید قیمت‌ها در نیمه اول آگوست، این جهش معاملات افزایش یافت.

پس از انفجار قیمت این دارایی، یک الگوی قابل توجه پدیدار شد: نهنگ‌ها حجم قابل توجهی از این ارز رمزپایه را حتی با وجود اصلاح شدید قیمت جابه‌جا می‌کنند.

اخیراً داده‌های ارائه شده توسط وبسایت ردیاب نهنگ Whale Alert از جابه‌جایی مقدار زیادی از توکن‌های شیبااینو (Shiba Inu) توسط یک نهنگ حکایت دارند. این پلتفرم در توییتر خود نوشت:

«به تازگی 4,657,881,590,632 واحد شیبااینو (SHIB) به ارزش 40,747,148 دلار از یک کیف پول ناشناس به کیف پول دیگر منتقل شده است.»

جابه‌جایی 40 میلیون دلار توسط نهنگ شیبااینو

این نهنگ انتقال بی‌سابقه 4.65 تریلیون توکن شیبااینو (SHIB) با ارزشی معادل 40 میلیون دلار را روز 17 آگوست (26 مرداد) انجام داد. رمز و راز مربوط به فرستنده و گیرنده این مبلغ هنگفت از توکن‌های SHIB به جذابیت آن افزوده است، چراکه نشان می‌دهد هدف این نهنگ فراتر از فروش توکن‌ها در یک صرافی بوده است.

نکته مهم دیگر، همزمان شدن این جابه‌جایی با شادی جامعه شیبا از راه‌اندازی شیباریوم (Shibarium) در شبکه اصلی است که نقطه عطفی دیگر برای اکوسیستم این ارز دیجیتال محسوب می‌شود.

این درحالی است که یک روز قبل از هیاهوی راه‌اندازی شیباریوم، قیمت توکن شیبااینو (SHIB) حدود 11 درصد کاهش یافت. البته این ارز دیجیتال در نهایت بخشی از ضررهای وارد شده را جبران کرد و تا زمان نگارش این مطلب، خود را به حدود 0.0000084 دلار رسانده است. ولی علیرغم این اصلاح، همچنان افت 20.71 درصدی را در بازه هفتگی نشان می‌دهد.

نمودار شیبا اینو
نمودار روزانه شیبااینو (SHIB). منبع: TradingView

این که «نهنگ‌ها» و هولدرهای بزرگ این دارایی چگونه با وجود عدم قطعیت ناشی از نگرانی‌های مربوط به راه‌اندازی شیباریوم، همچنان نسبت به آن واکنش نشان می‌دهند نیز به‌نوبه‌خود جالب توجه است. این نشان می‌دهد که این هولدرهای تاثیرگذار، استراتژی‌ها و دیدگاه‌های متفاوتی نسبت به این دارایی دارند.

ناگفته نماند که هیاهوی ایجادشده پس از راه‌اندازی شیباریوم در شبکه اصلی، به دلیل وجود یک نقص پیش‌بینی نشده در بریج آن که تولید بلوک را به طور موقت متوقف کرد، مدت زیادی دوام نداشت.

این حادثه باعث شد بیش از 1.7 میلیون دلار اتر (ETH) در پل کراس چین شیباریوم باقی بماند که منجر به کاهش قیمت توکن‌های مختلف در اکوسیستم شیبااینو از جمله SHIB، BONE و LEASH شد. با این حال، توسعه دهندگان شیباریوم به سرعت این مشکل را برطرف کردند و شیتوشی کوساما، رهبر منصوب شده شیبا از سوی جامعه، از طریق یک پست وبلاگی اطمینان داد که شیباریوم اکنون به درستی کار می‌کند.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع:  newsbtc

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array