به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، کمپانی دیجیتال اَسِت (Digital Asset) اعلام کرده است که قصد دارد با همکاری چند شرکت بزرگ دیگر یک شبکه بلاکچین جهانی به‌منظور فراهم کردن بستری جهت تعامل موسسات مالی جهان راه‌اندازی کند.

این شرکت فناوری مالی دیجیتال روز سه شنبه اعلام کرد که یک شبکه بلاکچین تعامل‌پذیر با قابلیت حفظ حریم خصوصی را راه‌اندازی خواهد کرد که با هدف ارائه یک زیرساخت غیرمتمرکز برای مشتریان نهادی طراحی شده است. هدف اصلی از راه‌اندازی این شبکه، به‌کارگیری قابلیت‌های فناوری بلاکچین جهت تامین نیازهای اساسی و امنیتی شرکت‌های مالی عنوان شده است؛ چراکه با توکنیزه کردن دارایی‌های جهانی می‌توان زیرساخت لازم جهت ایجاد بازای جدید و بهینه‌سازی معاملات را فراهم کرد.

این شبکه بلاکچین جدید که کانتون (Canton) نامیده شده است، با همکاری شرکت‌هایی مثل BNP Paribas (BNP)، Deloitte، Cboe Global Markets (CBOE)، گلدمن ساکس (GS)، Broadridge (BR)، S&P Global، و Microsoft (MSFT) و چند شرکت دیگر عرضه خواهد شد.

بلاکچین مالی

کریس زوهلکه (Chris Zuehlke)، شریک هولدینگ DRW و رئیس جهانی کامبرلند (Cumberland)، یکی دیگر از شرکت‌کنندگان در این پروژه گفته است:

 «شبکه کانتون پاسخی قدرتمند به درخواست‌های متعدد این صنعت برای ارائه راه‌حلی است که از پتانسیل بلاکچین و درعین‌حال، قابلیت حفظ الزامات حریم خصوصی برای امور مالی سازمانی استفاده ‌کند. این رویکرد منحصر به فرد، همراه با توانایی اجرای یک تراکنش اتمی در چندین قرارداد هوشمند، سنگ‌بنای مورد نیاز برای ورود این جریان‌های کاری به دنیای بلاکچین را فراهم خواهد ساخت.»

این شبکه، اپلیکیشن‌های ساخته شده با زبان قراردادهای هوشمند Digital Asset یعنی Daml را به هم متصل کرده و به سیستم‌های مختلف در بازارهای مالی اجازه می‌دهد با یکدیگر همکاری نموده و همگام شوند.

در حالی که Digital Asset به عنوان مالک، فناوری اساسی زیرساخت این شبکه یعنی قراردادهای هوشمند Daml و پروتکل Canton برای اجرای برنامه‌ها را فراهم می‌کند، اما مالکیت انحصاری این شبکه را در اختیار نخواهد داشت، زیرا طبق اطلاعیه منتشرشده، این شبکه متعلق به شرکت‌کنندگان آن خواهد بود که Digital Asset نیز عضوی از آنها است.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: coindesk

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array