به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، رمزارز بومی اکوسیستم صرافی غیرمتمرکز یونی سوآپ که به اختصار با نام UNI شناخته می‌شود، می‌تواند این هفته پس از شکست الگوی سر و شانه معکوس، به یکی از دارایی‌های رمزارزی برتر با بهترین عملکرد تبدیل شود.

با توجه به رشد 15 درصدی قیمت یونی سوآپ (UNI) در هفته گذشته، این دارایی اکنون با قیمتی بالاتر از 6 دلار (6 دلار و 21 سنت در این لحظه) معامله می‌شود. حجم معاملات 24 ساعته این رمزارز نیز با افزایشی محسوس به مرز 219 میلیون دلار رسید و اکنون عدد 196,034,859دلار را نشان می‌دهد. این دارایی که اکنون در رتبه 23 بازار کریپتو ایستاده است، از ارزش بازار 3.58 میلیارد دلاری برخوردار است.

شکست الگوی سر و شانه معکوس و هدف 7.5 دلاری

یونی سوآپ (UNI) از اواسط ژوئن روند صعودی قابل توجهی را از کف ماهانه 3.6 دلار تا حدود 6.148 دلار ماه جولای دنبال کرده است. با معکوس شدن روند حرکت، زمانی که گاوها حمایت موجود در تراز 4.8 دلار را تأیید و پوزیشن‌های لانگ (خرید) بیشتری را قبل از شکست مورد انتظار بالاتر از مقاومت خط گردن در تراز 5.73 دلار باز کردند، شکل‌گیری الگوی سر و شانه معکوس تکمیل شد.

الگوی سر و شانه معکوس (H&S) یک سیگنال صعودی است که نشان می‌دهد روند بازار یک رمزارز مانند یونی سوآپ (UNI) در حال تغییر از یک مسیر نزولی به یک روند صعودی است. این الگو مانند سر و دو شانه یک فرد وارونه روی نمودار پدیدار می‌شود.

در این الگو، سر نشان‌دهنده پایین‌ترین نقطه و شانه‌ها نشان‌دهنده دو سقف قیمت هستند. خط گردن سطح مقاومتی است که بالاترین نقطه شانه‌ها را به هم متصل می‌کند. از آنجایی که قبلاً با شکست قیمت یونی سوآپ (UNI) بالاتر از خط گردن، تشکیل الگوی سر و شانه معکوس تأیید شده بود، معامله‌گران اکنون در انتظار افزایش بیشتر قیمت هستند.

انتظار می‌رود معامله‌گران برای خرید این ارز در نقطه شکست 5.73 دلاری وارد شده و قیمت را هدف قرار دهند که برابر با فاصله سر تا خط گردن به علاوه نقطه شکست است. همانطور که در نمودار زیر مشاهده می‌کنید، با توجه به این توضیحات، قیمت یونی سوآپ (UNI) می‌تواند با 30 درصد افزایش بیشتر، تا مرز 7.50 دلار پیشروی کند.

برای شروع، اگر گاوها حمایت موجود بالاتر از تراز 6 دلار را حفظ کنند، این ارز در بهترین موقعیت برای صعود به 7.50 دلار قرار خواهد گرفت.

نمودار روزانه قیمت یونی سوآپ
نمودار روزانه قیمت یونی سوآپ (UNI)؛ منبع: Tradingview

در صورت معکوس شدن این حرکت، باید منتظر ماند تا قیمت از مقاومت خط گردن در تراز 5.73 دلار جهش کند که توسط میانگین متحرک نمایی 200 روزه (EMA) (خط بنفش رنگ) در 5.665 دلار تقویت شده است. اندیکاتور واگرایی همگرایی میانگین متحرک (MACD) نیز تشکیل یک صلیب صعودی (به رنگ آبی) را نشان می‌دهد که بالای خط سیگنال در حرکت است.

شاخص جریان پول (MFI) نیز به این چشم‌انداز صعودی اعتبار بیشتری افزوده است و نشان می‌دهد که جریان ورود سرمایه به بازارهای یونی سوآپ (UNI) به طور قابل‌توجهی از حجم خروجی آن بیشتر است. به عبارت دیگر، افزایش علاقه سرمایه‌گذاران به توکنی که یکی از بزرگترین صرافی غیرمتمرکز پشتیبان آن است، از شکست مقاومتی پیش‌بینی‌شده 30 درصدی به لطف الگوی سر و شانه معکوس حمایت می‌کند.

معرفی پروتکل جدید بتا در شبکه یونی سوآپ (UNI)

تیم توسعه‌دهندگان یونی سوآپ به تازگی از راه‌اندازی یک پروتکل بتای جدید به نام UniswapX خبر داده است. این پروتکل جدید بدون نیاز به مجوز، منبع باز و مبتنی بر حراج (GPL) برای ترید بین بازارسازهای خودکار (AMMها) و سایر منابع نقدینگی است.

یونی سوآپ (UNI) معتقد است که این پیشنهاد جدید، نقدینگی بیشتر، قیمت‌های بهتر، حفاظت از MEV و تراکنش‌های بدون هزینه گس را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. به غیر از سوآپ میان زنجیره‌ای فاقد کارمزد که انتظار می‌رود به زودی راه‌اندازی شود، علاوه بر همه این ویژگی‌ها، کاربران UniswapX برای تراکنش‌های ناموفق متحمل هیچ هزینه‌ای نمی‌شوند.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: coingape

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array