به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، تنها چند روز پس از انتشار اخباری مشابه در اپلیکیشن پیام‌رسان سیگنال، واتساپ نیز اعلام کرده که در حال توسعه قابلیت ایجاد یوزرنیم اختصاصی کاربران می‌باشد.

در دنیای تکنولوژی، جای تعجبی ندارد که ایده‌های کمپانی‌های مختلف دائماً توسط یکدیگر کپی شوند، حتی اگر ایده‌های مشابه در یک زمان واحد در حال توسعه و پردازش باشند. زودتر مطرح کردن یک ایده و معرفی کردن یک ویژگی جدید توسط یک برند، ممکن است درنهایت جوری به‌نظر برسد که انگار آنها خالق آن قابلیت تازه بوده‌اند.

به همین منظور، پیام‌رسان‌های مختلف در راستای افزایش امنیت، بهبود “ناشناس” بودن کاربران و کاهش تهدیدات سایبری تصمیم به توسعه قابلیت یوزرنیم (نام کاربری) اختصاصی برای افراد گرفته‌اند.
چند روز پیش، پیام‌رسان سیگنال به‌صورت عمومی به کاربران خود اعلام کرد که در جهت افزایش امنیت و بهبود فاکتور “ناشناس بودن”، یوزرنیم‌های کاربری را به افراد ارائه خواهد داد.
حالا، امروز تیم توسعه‌دهنده واتساپ نیز در اقدامی مشابه اعلام کرده‌اند که در حال توسعه قابلیتی مشابه هستند، اما روند کاری آن کمی با سیگنال متفاوت است.

واتساپ

پروژه توسعه نام کاربری در واتساپ

در اواسط بهار سال میلادی جاری (2023) گزارشاتی مبنی بر توسعه قابلیت ایجاد یوزرنیم برای کاربران (اشخاص) واتساپ منتشر شده بود اما فارغ از آن، دیگر اطلاعات جدیدی در این زمینه به‌دست نیامد. براساس منبع خبری همیشه معتبر WABetaInfo، پیام‌رسان واتساپ در واقع در حال توسعه یوزرنیم برای کانال‌های خود است!

ایجاد یوزرنیم برای کانال‌ها، روند، شناسایی، دسترسی و به‌اشتراک‌گذاری آنها را تسهیل خواهد کرد. گمان می‌رود که کانال‌ها براساس نام ایجاد شده برای یوزرنیم خود، یک لینک اختصاصی نیز دریافت کنند. ایجاد این لینک اختصاصی، دسترسی مستقیم و بدون واسطه به کانال واتساپ مدنظر را از طریق دیگر شبکه‌های اجتماعی میسر خواهد کرد.

افرادی که در برنامه آزمایشی نسخه بتای واتساپ (WhatsApp for Android beta program) مشارکت می‌کنند، هنوز به این قابلیت دسترسی ندارند اما شواهد حاکی از آن است که به‌زودی دسترسی این افراد نیز باز خواهد شد.

آخرین نسخه بتای منتشر شده، نسخه 2.23.24.17 می‌باشد و با توجه به اینکه بیش از 6 ماه از پروژه توسعه یوزرنیم شخصی برای کاربران گذشته است، به‌نظر می‌رسد معرفی و عرضه عمومی یوزرنیم کاربری برای کانال‌ها هم به همین اندازه زمان‌بر باشد.
البته که این زمان انتظار طولانی به معنای ناامیدی کاربران نخواهد بود. پلتفرم واتساپ همیشه در مسیر بهبود امکانات و رفع مشکلات کاربران در حرکت بوده است و طبیعی است که توسعه آپدیت‌هایی که تأثیر به‌سزایی در تجربه کاربری افراد دارند؛ بیشتر طول بکشد.

کانال واتساپ

انتظار می‌رود ایجاد یوزرنیم برای کانال‌های واتساپ، سردرگمی و کلافگی پیشین کاربران را به‌کلی رفع کند. در آینده، زمانی که افراد نیز مانند کانال‌ها به قابلیت ایجاد یوزرنیم اختصاصی خود دسترسی داشته باشند، عملاً یافتن هرکسی و یا هرچیزی در پیام‌رسان تحت‌مدیریت متا بسیار آسان‌تر و کاربردی‌تر خواهد بود.

کمپانی متا که مالک پلتفرم‌های واتساپ، فیسبوک، اینستاگرام، Messanger و غیره است، تجربه بسیاری در اضافه کردن قابلیت ایجاد یوزرنیم به این اپلیکیشن‌ها دارد. در سال 2016، این ویژگی به پیام‌رسان فیسبوک (Facebook Messenger) افزوده شده بود و طبیعتاً لینک‌های مستقیم دسترسی نیز بخشی از این آپدیت بودند.

اپلیکیشن پیام‌رسان واتساپ در این مدت اخیر به‌شدت زیر ذره‌بین کمپانی متا قرار گرفته و تغییرات و آپدیت‌های بسیاری را به خود دیده است. این کمپانی بالاخره راهی برای کسب درآمد از واتساپ یافته و به نمایش آگهی‌های تبلیغاتی در کانال‌ها رضایت داده است، اما این تبلیغات (فعلاً!) در پیام‌های شخصی کاربران نمایش داده نمی‌شوند.

همچنین با معرفی قابلیت جدیدی بر اساس تقویم، یافتن مکالمات گذشته برای کاربران بسیار راحت شده است. اما حتی با این آپدیت‌های خوب و مکرر، باز هم جای خالی ابزارهای شخصی‌سازی و سفارشی‌سازی محیط کاربری در واتساپ به‌شدت حس می‌شود.
با این وجود، توسعه قابلیت ایجاد یوزرنیم اختصاصی (چه برای کانال‌ها و چه برای افراد) همیشه قدمی رو به جلو محسوب می‌شود و امید می‌رود عرضه عمومی آن بسیار زودتر از انتظارات اتفاق بیفتد.

منبع: androidpolice

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array