به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، جدیدترین مطلب وبسایت wabetainfo حاکی از آن است که به‌زودی شاهد اضافه شدن یک قابلیت بسیار کاربردی به نسخه وب واتساپ خواهیم بود.

در اواخر پاییز امسال گزارشی مبنی بر توسعه قابلیت ساخت یوزرنیم کاربری در این پلتفرم منتشر شده بود و حالا به‌نظر می‌رسد که اولین نشانه‌های اضافه شدن این قابلیت توسط کاربران آزمایشی مشاهده شده است.

افزودن نام کاربری به کاربران واتساپ اجازه می‌دهد که برای ارتباط با دیگران دیگر ملزم به اشتراک‌گذاری شماره تلفن خود و به‌خطر انداختن امنیت سایبری خود نباشند. ایجاد یک یوزرنیم اختصاصی، به شما اجازه می‌دهد که تجربه کاربری بهتری در یافتن مخاطبان و دوستان خود در این پلتفرم جهانی داشته باشید.

نسخه وب

نام کاربری اختصاصی در واتساپ

با ظهور این قابلیت در نسخه وب واتساپ، به‌نظر می‌رسد که به عرضه عمومی آن نزدیکتر شده باشیم. البته شایان ذکر است که این قابلیت همچنان در دست توسعه می‌باشد و هنوز به کاربران نسخه آزمایشی بتا و کانال‌های توسعه متا عرضه نشده است.

همانطور که در تصویر بالا مشخص است؛ به‌زودی کاربران واتساپ می‌توانند در نسخه وب برای خود یک نام کاربری انتخاب کنند. پیش‌بینی می‌شود که عرضه عمومی این قابلیت به همه کاربران و به‌صورت عمومی کمی زمان‌بر باشد؛ اما در هرصورت جای خالی آن در لیست خدمات واتساپ به‌شدت احساس می‌شد.

بعد از عرضه عمومی این قابلیت، تجربه کاربری در واتساپ شباهت بیشتری به پلتفرمی مانند تلگرام خواهد داشت و دیگر نیاز نیست برای یافتن فرد موردنظر خود در این پیام‌رسان به شماره تماس آن فرد دسترسی داشته باشید.

با اینکه چنین قابلیت ساده و کاربردی‌ای از مدت‌ها پیش در پیام‌رسانی مانند تلگرام وجود داشت؛ اما فارغ از این همه تأخیر، توسعه آن در واتساپ قدم بسیار خوبی به‌حساب می‌آید.

کمپانی متا در این ماه‌های اخیر، آپدیت‌های کاربردی و امنیتی بسیاری را در پیام‌رسان واتساپ اعمال کرده است. افزودن قابلیت ایجاد نام کاربری اختصاصی نیز قطعاً قادر است باعث ارتقاء سطح ایمنی، چارچوب‌های امنیتی و حفظ حریم خصوصی کاربران این پلتفرم شود.

با اینکه این قابلیت فعلاً به‌صورت محدود در نسخه تحت‌وب این پیام‌رسان در دسترس افراد قرار گرفته، انتظار می‌رود که قابلیت ساخت نام کاربری به‌زودی برای همه نسخه‌های این اپلیکیشن (اندروید و iOS) نیز منتشر شود.

منبع: wccftech

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array