به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، صرافی آمریکایی کوین بیس در اطلاعیه روز 28 فوریه (9 اسفند) خود اعلام کرده است که یورو کوین (EUROC) را به لیست دارایی‌های دیجیتال تحت پشتیبانی خود افزوده است.

استیبل کوین یورو کوین (EUROC) در ابتدا توسط کمپانی سیرکل (Circle) در ماه ژوئن 2022 (خرداد) معرفی شد. این دارایی که متصل به ارزش یورو است، به طور صد در صد در حساب‌های بانکی یورو توسط این ارز پشتیبانی می‌شود. به این ترتیب، اطمینان حاصل می‌شود که این استیبل کوین می‌تواند در هر زمان به طور کامل بازخرید شود.

 یورو کوین

یورو کوین دارای شباهت بسیاری با همتای شناخته شده خود، یعنی یواس‌دی کوین یا به اختصار USDC است که با دلار آمریکا پیوند دارد. از طرف دیگر، صرافی کوین بیس و شرکت سیرکل به عنوان دو عضو اصلی تأمین مالی Centre رابطه نزدیکی با یکدیگر دارند که در اصل کنسرسیومی است که مسئول راه‌اندازی USDC می‌باشد.

به نظر می‌رسد EUROC اولین استیبل کوین یورویی باشد که به طور کامل توسط صرافی کوین بیس پشتیبانی می‌شود. بر اساس لیست دارایی‌های پشتیبانی شده در این صرافی، با وجود اینکه استیبل کوین‌های رقیب مانند Stasis Euro (EURS)، یورو تتر (EURT) و sEUR (SEUR) می‌توانند در کیف پول کوین بیس نگهداری شوند، اما در این صرافی قابل معامله نیستند. سایر استیبل کوین‌های یورو، مانند Celo Euro (CEUR) اصلاً در کوین بیس پشتیبانی نمی‌شوند.

به علاوه، کوین بیس از استیبل کوین‌های دلاری مانند تتر (USDT)، دای از شبکه میکر (DAI) و  PAX شبکه پاکسوس در سطوح مختلفی پشتیبانی می‌کند، ولی هیچ یک در صرافی اصلی آن لیست نشده‌اند.

گفتنی است که این خبر تنها یک روز پس از آن منتشر شد که کوین ‌بیس اطلاعیه مبنی بر تعلیق معاملات استیبل‌کوین بایننس (BUSD) را منتشر کرد. در همین روز نیز این شرکت از برنامه حمایت از سیاست ارزهای دیجیتال خود، با نام Crypto 435، رونمایی کرد.

 

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: cryptoslate

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array