به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، پلتفرم یوتیوب از قوانین جدیدی در جهت حمایت از سلامت روح و روان نوجوانان رونمایی کرده است. این شبکه اجتماعی مدتی شده که در تلاش است تا محیط خود را برای حضور نسل جوان جامعه به محیطی امن‌تر تبدیل کند.

براساس یک تحقیقات جدید، نوجوانان ساکن در ایالات متحده آمریکا ویدیوهای بیشتری را در یوتیوب نسبت به نتفلیکس تماشا می‌کنند. این اطلاعات براساس پرسشنامه انجام‌شده توسط مؤسسه مالی و سرمایه‌گذاری Piper Sandler جمع‌آوری شده است.

نوجوانانی که در این پرسشنامه شرکت کرده‌اند، اظهار داشتند که بیش از 29% از زمان تماشای ویدیوی روزانه خود را به ویدیوهای موجود در پلتفرم یوتیوب اختصاص می‌دهند. برای اولین بار، یوتیوب با این آمار از نتفلیکس (با آمار 28.7% زمان روزانه) پیشی گرفته است. زمان صرف‌شده کاربران نوجوان در محیط یوتیوب از بهار سال میلادی جاری افزایش یافت و باعث بالا رفتن 1 درصدی این آمار شد. درحالی‌که در همین بازه زمانی آمار عملکرد نتفلیکس بیش از 2 درصد کاهش یافته است.

این پلتفرم که تحت مالکیت کمپانی گوگل قرار دارد، اعلام کرده که چند چارچوب جدید را در جهت حفاظت از سلامت، بهبود امنیت و تقویت حریم شخصی کاربران نوجوان به‌کار خواهد گرفت.
به همین منظور، یوتیوب قصد دارد تعداد ویدیوهای پیشنهادی خود با موضوعاتی که استانداردهای سلامتی را نقض کرده و یا رفتار نامناسبی را تبلیغ می‌کنند؛ کاهش دهد. بهبود محیط این پلتفرم با کاهش میزان محتواهای مشکل‌ساز؛ ابتدا برای کاربران نوجوان آمریکایی صورت خواهد گرفت و سپس در دیگر کشورها نیز اعمال خواهد شد.

در پست جدید منتشر شده در وبلاگ یوتیوب نوشته شده:

“مثل همیشه، ما در تلاش هستیم تا با آپدیت کردن قوانین کاربری خود، محتواهای نامناسب را از این پلتفرم حذف کرده و از میزان ریسک‌هایی که کاربران نوجوان را تهدید می‌کنند؛ بکاهیم. از این پس ویدیوهایی با موضوعات امنیت کابران زیر سن قانونی، اختلال‌های تغذیه‌ای، سخنان نفرت‌پراکن و آزار و اذیت سایبری به‌شدت تحت مدیریت و نظارت قرار خواهند گرفت”.
یوتیوب

یوتیوب، حامی سلامت روان کاربران

همچنین این پلتفرم به‌اشتراک‌گذاری ویدیو اعلام کرده که منابع حمایت و پشتیبانی از سلامت روان کاربران را به یک صفحه مجزا و کامل گسترش خواهد داد. این اعلامیه‌ها با ایجاد یک توقف به کاربران یادآوری می‌کنند تا برای لحظه‌ای دست از تماشا بکشند و موضوعات مربوط به سلامتی خود را بازنگری کنند.
این اقدامات یوتیوب با همکاری مختصصان مجرب، برای محافظت از سلامت کاربران در زمینه بیماری‌های روحی و روانی، مسائل مربوط به افسردگی و خودکشی است.

یوتیوب
یوتیوب

کمپانی یوتیوب در سال 2018 از دو اعلان یادآور با نام‌های “Take a Break” و “Bedtime” رونمایی کرده بود. این دو اعلان پس از گذشت یک بازه زمانی معین به کاربران یادآوری می‌کنند که کمی از این پلتفرم فاصله بگیرند و یا هنگام نزدیک شدن زمان خواب افراد، خصوصاً کاربران نوجوان و زیر 18 سال، یک اعلامیه مخصوص به آنها نمایش می‌دهند.
این دو اعلان اکنون به‌جای پنجره‌های کوچک در دو صفحه بزرگ در دو بخش ویدیوهای Shorts و ویدیوهای طولانی نمایش داده می‌شوند و زمان پیش‌فرض نمایش اعلان Take a Break، یک ساعت در نظر گرفته شده است.

همچنین کمپانی یوتیوب اخیراً اعلام کرده بود که فاز بعدی محدود کردن ابزارهای مسدود کننده تبلیغات را این‌بار به‌صورت جهانی آغاز کرده است.

بعد از پیگیری‌های قبلی در مورد محدود کردن ابزارهای مسدود کننده تبلیغات پلتفرم یوتیوب، این کمپانی تصمیم گرفته تا اقدامات خود را در این زمینه گسترش داده و در سطح جهانی از این اتفاق جلوگیری کند. هدف از این “محدودیت”، ترغیب عده بیشتری از کاربران به خرید اشتراک پولی YouTube Premium و یا استفاده از نسخه رایگان به‌همراه نمایش آگهی‌های تبلیغاتی می‌باشد.

منبع: gadgetsnow

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array