به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی،  یوتیوب موزیک (YouTube Music) در حال آزمایش یک ویژگی مبتنی بر هوش مصنوعی مولد است که به کاربران اجازه می‌دهد ازطریق وارد کردن یک پرامپت، یک ایستگاه رادیو سفارشی ایجاد کنید. گفته می‌شود بعد از اضافه شدن این قابلیت، گزینه‌ای با عنوان‌ «Ask for music any way you like» در فید صفحه اصلی (Home Page) یوتیوب اضافه خواهد شد. در کنار این گزینه، دکمه Start radio نیز قابل مشاهده است.

کاربری با نام kater_pro برای اولین بار تصاویری از این ویژگی را در ردیت به اشتراک گذاشته است و گفته است  قابلیت ساخت ایستگاه رادیو شخصی در یوتیوب موزیک با رنگ بنفش و صورتی مشخص شده و به کارت Create a radio: Your music tuner شباهت زیادی دارد. این کارت اوایل امسال، میان‌بر اختصاصی خود در بخش Library و دکمه‌ شناور جدید New FAB را دریافت کرد.

یوتیوب موزیک

رادیو هوش مصنوعی یوتیوب موزیک (YouTube Music)

با ضربه‌زدن روی Create a radio: Your music tuner، یک رابط کاربری شبیه به چت باز می‌شود که در قسمت پایینی آن، قسمتی با عنوان Ask for music وجود دارد. این بخش با نشان Experiment در گوشه‌ی سمت‌ راست بالا به شکل یک پنجره تمام صفحه اجرا می‌شود.

گفته می‌شود علاوه بر درخواست‌های متنی، امکان درخواست موزیک با کمک فرمان‌های صوتی نیز در این ابزار فراهم شده است. یوتیوب موزیک اعلام کرده است: “پاسخ‌های تولیدشده با این هوش مصنوعی در مرحله آزمایشی هستند و ممکن است کیفیت و دقت آن‌ها متفاوت باشد. لطفاً اطلاعات محرمانه یا شخصی خود یا دیگران را در این بخش وارد نکنند.”

یوتیوب موزیک

علاوه بر این، در قسمت بالای این کادر، یک فهرست از سبک‌های مختلف موسیقی مثل ترانه‌های پاپ و موسیقی‌های متن حماسی وجود دارد. همانند برخی مدل‌های هوش مصنوعی مولد دیگر، گزینه‌ای تحت عنوان Surprise me (من را سورپرایز کن!) وجود دارد که احتمالاً با کلیک روی آن، یک ایستگاه رادیویی جدید به‌طور خودکار ایجاد خواهد شد.

پس‌ از ثبت درخواست، یوتیوب موزیک ایستگاه رادیویی سفارشی شما را براساس عبارت کلیدی واردشده ایجاد می‌کند و نتایج را با قالبی مشابه با لیست پخش‌های معمولی به شما نشان می‌دهد. کاور آهنگ‌ها نیز باتوجه به موسیقی‌ عوض خواهد شد. نام ایستگاه نیز براساس درخواست متنی شما تعیین خواهد شد.

لازم به ذکر است که باوجود تجربه بی‌نظیری که به واسطه این طرح نصیب کاربران یوتیوب موزیک می‌شود، ویژگی ساخت ایستگاه رادیویی سفارشی با کمک هوش مصنوعی مولد هنوز دردسترس همه کاربران قرار نگرفته است و مشخص نیست که برای دسترسی به این قابلیت داشتن اشتراک یوتیوب پریمیوم مورد نیاز هست یا خیر.

منبع: 9to5google

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array