به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، یوتیوب جدیدترین پلتفرمی است که در واکنش به جنگ اخیر در غزه مورد توبیخ کمیسیون اروپا (تحت مدیریت اتحادیه اروپا) قرار گرفته است.

یکی از اعضای این کمیسیون، تیِری برتون، با انتشار نامه‌ای به مدیرعامل کمپانی Alphabet، سوندار پیچای، خواهان پاسخگویی به انتشار میزان انبوهی از “داده‌ها و محتواهای غیرقانونی و اخبار نادرست” در یوتیوب شده است.

ارسال این نامه، به‌نوعی یک یادآوری نه‌چندان دوستانه درباره قوانین جدید اعمال شده توسط اتحادیه اروپاست: قانون DMA (قانون سرویس‌های دیجیتال).
کمپانی گوگل (زیرمجموعه کمپانی Alphabet) وظیفه دارد به‌عنوان یکی از بزرگترین ارائه‌دهنده خدمات دیجیتال در جهان به قانون DMA پایبند باشد و از انتشار هرگونه اخبار جعلی و نادرست و محتواهای حساس و غیرقانونی در تمام پلتفرم‌های خود جلوگیری کند. جدیدترین مورد دردسرساز برای کمپانی گوگل و یوتیوب، جنگ میان غزه و اسرائیل می‌باشد.

یوتیوب

یوتیوب باید در برابر اتحادیه اروپا پاسخگو باشد

برتون در این نامه نوشته است که در پی درگیری اتفاق افتاده میان این دو کشور، اتحادیه اروپا شاهد انتشار میزان انبوهی از محتواهای غیرقانونی و اطلاعات نادرست در پلتفرم‌های مختلف بوده است. او در این نامه به این نکته اشاره کرد که یوتیوب وظیفه دارد در برابر انتشار محتواهای خشونت‌آمیز و جنگی، از حق و حقوق و سلامت روان کودکان و نوجوانان ساکن در مناطق تحت‌پوشش اتحادیه اروپا محافظت کند.
در نتیجه این پلتفرم باید در اسرع وقت در برابر این نامه رسمی دست‌به‌کار شده و اقدامات لازم را انجام دهد.

سخنگوی رسمی یوتیوب در واکنش به این نامه به وبسایت The Verge اعلام کرده: “با توجه به درگیری‌ها و حملات مخرب و ویرانگر صورت‌گرفته در این دو منطقه، تصمیم گرفته‌ایم هزاران ویدیوی خشن و آسیب‌زا را از چندین کانال مختلف در یوتیوب به‌کلی حذف کنیم”.
آیوی چوی ادامه داد: “در عین حال، سیستم‌های ما به‌صورت یکپارچه با منابع خبری مورد اعتماد در ارتباط خواهند بود و اخبار صحیح را به کاربران مخابره خواهند کرد. تیم‌های ما در تلاش هستند تا با تشخیص و حذف تصاویر جعلی، دیپ‌فیک و خشونت‌آمیز از سلامت کاربران اطمینان‌ حاصل نمایند”.

برتون اکیداً از یوتیوب خواسته است تا موارد نامناسب مشابه را به اتحادیه اروپا گزارش داده و در رسیدگی به این نوع از محتوا و رعایت چارچوب‌های قانون DMA کوتاهی نکند.

البته که این روزها مقوله “جنگ” و اخبار مربوط به آن، فارغ از محل اتفاق افتادن آن، باعث بروز دردسرهای زیادی برای پلتفرم‌های مختلف شده است.
ایلان ماسک، مالک کمپانی X، مدتی پیش به سخنان خود عمل کرد و به‌منظور “بهبود نمای ظاهری”، نمایش عناوین خبری را از پلتفرم X حذف کرد. و سپس، آدام موسری، رئیس اینستاگرام اخیراً اعلام کرد که پلتفرم Threads “قصد تمرکز کردن بر اخبار، خصوصاً اخبار مربوط به جنگ و سیاست” را ندارد.

نامه ارسال شده به مدیرعامل Alphabet، سوندار پیچای، به مدیرعامل کمپانی یوتیوب، نیل موهان نیز ارسال شده است. البته یوتیوب تنها شبکه اجتماعی‌ای نیست که گیرنده این نامه توبیخ‌آمیز بوده و مارک زاکربرگ (مدیرعامل متا)، ایلان ماسک (مالک کمپانی X) و شو زی‌چو (مدیرعامل پلتفرم تیک‌تاک) نیز نامه‌های مشابهی در این زمینه دریافت کرده‌اند.

منبع: theverge

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array