به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، ژانویه 2024 یک ماه فوق‌العاده و بی‌سابقه در حوزه پلتفرم‌های استریم آمریکا محسوب می‌شد.

به‌صورت خلاصه، یوتیوب در ژانویه سال میلادی جاری موفق شد با کسب 8.6% از کل میزان بازدید مخاطبین؛ به پرطرفدارترین و محبوب‌ترین سرویس استریم در آمریکا تبدیل شود. براساس گزارش آماری، این 12مین ماه متوالی است که یوتیوب این رکورد را به‌نام خود ثبت کرده است.
پلتفرم ویدیوی نتفلیکس نیز با اختصاص دادن 7.9% از میزان بازدید کل در رتبه دوم قرار گرفته است.

درحالی‌که رقابت طولانی‌مدت و همیشگی یوتیوب و نتفلیکس بر سر مقام اول به‌صورت تنگاتنگ ادامه دارد؛ فاصله دیگر رقبا با این دو سرویس ویدیویی محبوب کاربران بسیار طولانی است. در رتبه سوم این لیست پلتفرم استریم Prime Video کمپانی آمازون با 2.8% بازدید قرار دارد.
سرویس ویدیویی Hulu نیز با 2.7% در رتبه چهارم و سرویس ویدیویی Disney+ نیز تنها با 1.9% بازدید در رتبه پنجم قرار گرفته است.

اگر بخواهیم به‌صورت کلی‌تری آمار مربوط به این حوزه را بررسی کنیم؛ “سرویس‌های استریم” با اختصاص دادن 36% از کل آمار بازدید، راه موردعلاقه کاربران برای تماشای برنامه‌های تلویزیونی در ماه ژانویه بوده‌اند. “اتصال تلویزیون‌های خانگی” با 27.9% در رتبه دوم و “پخش زنده” نیز با 24.2% در رتبه سوم آمار بازدید این حوزه قرار گرفته‌اند.
در بخش “سایر راه‌های دسترسی”، مانند منابع خارجی و غیرقابل‌اندازه‌گیری DVD، VOD و غیره، این آمار تنها 11.8% می‌باشد.

استریم ویدیویی
تحلیل عملکرد سرویس‌های مختلف در اولین ماه سال 2024

ژانویه 2024، ماه پربرکت سرویس‌های استریم ویدیویی!

به‌صورت کلی، ماه ژانویه 2024 یک بازه زمانی به‌یادماندنی و رکوردشکن در حوزه بازدید تلویزیونی محسوب می‌شود. عمده این رکوردشکنی مدیون بازی‌های لیگ فوتبال آمریکایی NFL و آب‌وهوای سردی بود که مخاطبین را به تماشای محتواهای ویدیویی در خانه ترغیب می‌کرد.
9 مورد از 10 مورد لیست “رکورد بالای بازدید و استریم” در همین ماه ژانویه ثبت شده بودند و تنها استثنای این لیست مربوط به شب سال‌نوی 2023 می‌باشد!

تا روز 13 ژانویه امسال، جمعاً 40.78 میلیارد دقیقه زمان صرف استریم ویدیوهای مختلف در این سرویس‌ها شده و تنها در روز بعد این آمار به 38.81 میلیارد دقیقه رسیده است. بازی‌های لیگ NFL در این دو روز برگزار شده بودند و همین مسئله تأثیر به‌سزایی در این رکورد چشمگیر داشته است.

در کمال تعجب، ترندهای استریم موردعلاقه کاربران در طی این یکسال مشابه گذشته بودند. با نیم‌نگاهی به آینده، پیش‌بینی می‌شود ماه فوریه نیز آمار پربار و نویدبخشی را در حوزه استریم به‌دنبال داشته باشد. احتمالاً همچنان به دلیل آب‌وهوای سرد میزان بازدید و استریم ویدیویی بالا برود و بازی بزرگ Super Bowl (فینال لیگ NFL) نیز در بهبود این رکورد مؤثر باشد.
همچنین ماه فوریه فصل آغاز مجدد سریال‌ها و برنامه‌های تلویزیونی است که به‌دلیل برگزاری لیگ فوتبال آمریکایی به‌ تعویق افتاده بودند.

همچنین پلتفرم یوتیوب در سال گذشته (2023) موفق شده بود با پیشی گرفتن از نتفلیکس به سرویس استریم ویدیوی محبوب نوجوان نیز تبدیل شود. یوتیوب با تنوع گسترده محتواهای ویدیویی خود و ارائه رایگان آنها به مخاطبین، جایگاه ویژه در میان کاربران نسل جوان دارد. اخیراً تعداد مشترکین سرویس Youtube Premium از 100 میلیون نفر پیشی گرفته بود!

منبع: TechSpot

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array