به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، رئیس بانک مرکزی چین مدعی شده است که تقریباً 250 میلیارد دلار تراکنش با استفاده از یوان دیجیتال چین در یک سال و نیم از آغاز آزمایشی آن انجام شده است.
در 19 ژوئیه (28 تیر)، یی گانگ (Yi Gang)، رئیس بانک خلق چین در کنفرانسی در سنگاپور صحبت کرد و گفت که ارز دیجیتال بانک مرکزی آن تا پایان ژوئن 1.8 تریلیون یوان معامله کرده است.
یی اضافه کرد که از زمان عرضه اولیه e-CNY در ژانویه 2022 (دی 1400)، حدود 950 میلیون تراکنش از حدود 120 میلیون کیف پول وام به میانگین مبلغ تراکنش حدود 260 دلار انجام شده است.

MAS مفتخر است که دکتر یی گانگ، رئیس انجمن مالی و بانکداری چین را به عنوان سخنران MAS 2023 دارد. دکتر یی در مورد “CBDC از دیدگاه چین” صحبت کرد.
— MAS (@MAS_sg) 19 ژوئیه 2023

بر اساس گزارش رویترز در 19 ژوئیه، او ادعا کرد که حدود 2.3 میلیارد دلار یا 16.5 میلیارد CNY در پایان ژوئن در گردش بوده که تنها 0.16 درصد از عرضه پولی چین را تشکیل می‌دهد.

چین

پذیرش یوان دیجیتال نسبت به جمعیت 1.4 میلیاردی چین هنوز بسیار اندک است. تا کنون، e-CNY بیشتر برای پرداخت‌های خرد داخلی به غیر از چند آزمایش در هنگ کنگ استفاده شده است.
در 18 جولای (27 تیر)، ساوت چاینا مورنینگ پست (SCMP) گزارش داد که بانک چین هنگ کنگ آزمایش یک طرح پرداخت مرزی دیگر را برای مشتریان بانک چین در فروشگاه‌های خرد منتخب در هنگ کنگ آغاز کرده است.
به گفته SCMP، این آزمایش در تلاشی برای ترویج بیشتر کاربردهای فرامرزی e-CNY انجام شد و سومین آزمایش فرامرزی یوان دیجیتال در هنگ کنگ است.

در آزمایش سال گذشته، BOCHK برنامه‌ای ساخت که مشتریان را تشویق می‌کرد تا یک کیف پول BOC e-CNY برای دریافت 14 دلار (100 یوان) برای استفاده در سوپرمارکت‌های زنجیره‌ای هنگ‌کنگ U Select راه‌اندازی کنند.
در ژانویه، بانک مرکزی عملکرد قرارداد هوشمند را در یوان دیجیتال ادغام کرد تا موارد استفاده از آن را گسترش دهد.
250 میلیارد دلار تراکنش‌های الکترونیکی CNY بیش از 70 درصد از رقمی است که بانک در آگوست 2022 به آن اشاره کرد.
با این حال، این مقدار هنوز با مقدار ارزش پردازش شده توسط برخی از بزرگترین بلاکچین‌های عمومی در جهان فاصله زیادی دارد.
به عنوان مثال، بر اساس گزارش‌های مختلف، بیت کوین در سال 2022، میزان 8.2 تریلیون دلار پردازش کرد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: Cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array