به گزارش ایران دکونومی، یارانه نقدی کمک معیشتی مرحله ۱۵3 بر اساس دهک‌بندی اعلامی از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، شنبه ۲۰ آبان ۱۴۰۲ به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود و از ساعت ۱۲ بامداد قابل برداشت خواهد بود.

مبلغ یارانه

دهک‌های اول تا سوم، مبلغ ۴۰۰ هزار تومان به‌ازای هر نفر و در صورتی که جز دهک‌های چهارم تا نهم قرار داشته باشید، مبلغ ۳۰۰ هزار تومان به‌ازای هر نفر به حساب افراد واریز خواهد شد.

طرح کالابرگ الکترونیکی 

در این طرح ۱۱ قلم کالای اساسی شامل برنج ایرانی، حبوبات، شیر کم‌چرب، پنیر، ماست‌ کم‌چرب،‌ مرغ، تخم‌مرغ، روغن مایع، ماکارونی و قند و شکر، در سبد غذاییِ تعریف شده است و مشمولان این طرح در صورت خرید ۲۰۰ هزار تومان از مبلغ یارانه از میان ۱۱ قلم کالای سبد غذایی تعریف شده، مشمول دریافت یارانه تشویقی ۱۲۰ هزار تومانی خواهند شد.

 طبق اعلام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، درصورتی که دهک اول تا سوم که ۴۰۰ هزار تومان یارانه دریافت می‌کنند باید ۲۰۰ هزار تومان از یارانه را از سبد تعریف شده خرید کنند تا ۱۲۰ هزار تومان یارانه تشویقی اضافه شامل‌ آنها شود که بدین ترتیب مجموع یارانه دریافتی آنها به نفری ۵۲۰ هزار تومان می‌رسد.

و دهک‌های چهارم تا نهم که ۳۰۰ هزار تومان یارانه دریافت می‌کنند باید مبلغ ۲۰۰ هزار تومان را از سبد مذکور خرید کنند تا ۱۲۰ هزار تومان یارانه تشویقی و اضافی شامل حال آنها شود؛ به عبارتی یارانه دریافتی این دهک‌ها در صورت خریدشان به نفری۴۲۰ هزار تومان افزایش می‌یابد.

از کجا بدانیم دهک چندم هستیم؟

برای استعلام دهک خانوار با کد ملی از طریق سامانه my.gov.ir باید مراحلی را طی نمایید که ما به صورت گام به گام این مراحل را برای شما شرح خواهیم داد.

ورود به سامانه حمایت

ابتدا وارد سامانه مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها به نشانی اینترنتی hemayat.mcls.gov.ir شوید. سپس بر روی گزینه ورود/ثبت نام کلیک نمایید.

ورود از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند

در پنجره باز شده روی ورود از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند کلیک کنید تا به آدرس https://sso.my.gov.ir/login منتقل شوید.

وارد کردن شماره همراه

در این صفحه (تب ورود با رمز یکبار مصرف فعال باشد) شماره همراه سرپرست خانوار و تصویر امنیتی را تکمیل نمایید و روی ارسال رمز یکبار مصرف بزنید تا کد تایید به شماره موبایل ارسال شود.

وارد کردن رمز یکبار مصرف

رمز یکبار مصرف ۵ رقمی ارسال شده به شماره موبایل سرپرست خانوار را در فیلد مربوطه وارد نمایید تا به داشبورد پنجره ملی خدمات دولت هوشمند وارد شوید. در صورتی که پیامک دریافت نکردید بعد از مدت زمان نشان داده شده مجددا درخواست بدهید.

ورود به داشبورد پنجره ملی خدمات دولت هوشمند

در صفحه باز شده روی مشاهده وضعیت مشمولیت یارانه و ثبت درخواست کلیک کنید.

مشاهده دهک بندی خانوار

با کلیک بر روی مشاهده وضعیت مشمولیت یارانه و ثبت درخواست پنجره‌ای برای شما باز می شود که شامل دهک بندی شماست.

یکی دیگر از راه‌های استعلام دهک خانوار، استفاده از شماره تلفن گویا می‌باشد که ابتدا با شماره ۰۹۲۰۰۰۰۶۳۶۹ تماس گرفته و سپس کد ملی سرپرست خانوار را به همراه شماره تلفن سرپرست خانوار وارد نمایید. تا از دهک بندی خانوار خود مطلع شوید. در این روش باید شماره همراهی را وارد نمایید که به نام شخص سرپرست خانوار می باشد.

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array